Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lydisolering - hvilket materiale ??!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hejsa....

Jeg skal igang med at lydisolere min bus og er i tvivl om materialet....

Det er i første omgang de indvendige (sjovt nok :-) ) sider i bussen der skal have en tur. Mit valg skifter mellem asfaltplader og isolering lavet af skum eller andet kunststof.

Jeg er lidt træt af asfaltpladerne, da de giver bilen mere vægt, men er også lidt skeptisk overfor lydisoleringen af skum eller andet kunststof, da jeg frygter de vil suge fugt.

Hvad er jeres erfaringer med dette?

Hilsen Søren
-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skumpladerne isolerer for luftbåret støj og asfalten tager støj der transporteres af karrosseripladen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |


Jeg brugte "asfaltplader" til min bund samt indv dør og sider ved bagsæde. Jeg er fuldt ud tilfreds med produktet (købt hos Harald Nyborg), men du har da ret i, at de vejer en del, men det ser jeg ikke som en ulempe...disse "asfaltplader" var jo også brugt originalt. (selvfølgelig alt efter hvor MEGET du påtænker at bruge.) :)


Under tæppe-sættet ved bagsæde/"grisebrønd", har jeg brugt filt samt sådan noget hvidt pladevat. Dette valgte jeg IKKE at bruge i bunden pga evt fugt.




-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej
vi bruger overtagpap ( tykt) billigt og dæmper rigtigt godt
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej

Det er dejligt med en lyd og kulde isoleret bus.

I alle døre og klapper kan du bruge selvklæbende asfalt plader eller tagpap(som man kan lime med kontakt lim), derefter flamingo plader i passende tykkelse og så et tilpasset stykke plastic(ligesom damp spærre, så dit dørpap ikke får fugtskjolder)
Husk at alle drænhuller i døre skal være åbne. der løber meget vand igennem ved regnvejr.

I min splitbus har jeg isoleret de vandrette flader sådan:
Over motor og det skrå stykke ned mod gulvet: asfalt i forsænkninger, 1 cm tykt lyddæmper filt, træplade(til fastgørelser af camping møbler) og tilsidst gulvtæppe.
I bunden: ingen filt kun træplade og gulvtæppe.

Führer rum:
Front:neopren plader (liggeunderlag)
gulv: intet kun original gummimåtte.
i opbevaringsrummet under sæder: asfalt plader

Loft:
Før jeg fik ny himmel i limede jeg lyddæmpningsfilt over det hele.

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kleinbusRonnie skrev:
hej

Det er dejligt med en lyd og kulde isoleret bus.

I alle døre og klapper kan du bruge selvklæbende asfalt plader eller tagpap(som man kan lime med kontakt lim), derefter flamingo plader i passende tykkelse og så et tilpasset stykke plastic(ligesom damp spærre, så dit dørpap ikke får fugtskjolder)
Husk at alle drænhuller i døre skal være åbne. der løber meget vand igennem ved regnvejr.

I min splitbus har jeg isoleret de vandrette flader sådan:
Over motor og det skrå stykke ned mod gulvet: asfalt i forsænkninger, 1 cm tykt lyddæmper filt, træplade(til fastgørelser af camping møbler) og tilsidst gulvtæppe.
I bunden: ingen filt kun træplade og gulvtæppe.

Führer rum:
Front:neopren plader (liggeunderlag)
gulv: intet kun original gummimåtte.
i opbevaringsrummet under sæder: asfalt plader

Loft:
Før jeg fik ny himmel i limede jeg lyddæmpningsfilt over det hele.

Ronnie


Hej Ronnie,

tak for rådet.. det giver sgu noget inspiration.

Mht til plastikken skal det så for hele "hullet" i dørene, ligesom nyere personbiler er født med ?

Til sidst, hvor meget hjalp det?? ved godt det er svært at sige men prøv alligevel :-)
-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Boisen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har brugt tagpap, som kan fås i ruller, der kun er ca. 40 cm brede, så de er til at arbejde med. Varm bagsiden op med en ukrudtsbrænder, så klæber de godt. Men brug handsker.....

Mvh
Boisen

Reply

You must log in to post.