Hej!
Min 54'er kører på 6v og det skal der IKKE laves om på.
Den har lige fået det store eftersyn, og den kører bare!!!!
Eneste problem er sådan set, at når man har rullet en tur (Med lys + afviservinger - som man jo skal...), så er der næsten aldrig strøm til at starte igen.
Den har næsten lige fået nyt batteri og dynamoen lader, iflg. fagfolk, som den skal.
Er der nogen som kan give mig nogle gode råd - er lidt træt af at køre fra "stikkontakt til stikkontakt" (Man skulle fandme snart tro at det er en ellert jeg kører i !!!).
PS. Ved godt at det er en gammel bil OG at man ikke kan forvente at den "performer" som en moderne øse. Derfor gør jeg også meget for at spare på lyset - OG starteren. Men det kan sgu' ikke passe at den skal lades HVER aften!!!
Hjælp mig!!! :-(
/Lasse
der er ikke noget at gøre - bilen er ikke bygget til at køre med "kørelys" !
så der er to muligheder
kør uden lys om dagen eller ombyg til 12V
-------------------------------------------
mobil nr: 22-26-03-12
Nåå.. det forklarer hvorfor jeg ikke kunne starte min bil igår på broen da den gik ud ;D
-------------------------------------------
Micki Dines
Hvis du, hver gang du har kørt en tur, skal lade på batteriet for at kunne starte, så er problemet ikke, at bilen ikke er bygget til at køre med lys på i dagtimerne. Så har du helt klart et system der ikke lader så godt, som et 6V system kan.
Jeg har for det meste, kørt mine 6V biler uden at sætte lyset på om dagen. Så får batteriet lige en fuld opladning. Så er der helt sikkert ikke noget problem når du skal hjem om aftenen.
Få tjekket hvor godt den lader! 6V er helt OK, det skal naturligvis bare funger optimalt.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Hej
Hvis bilen ikke kan starte når du har stoppet den eller er ved at gå ud når den har kørt en længere tur og så holder i tomgang, så kan det være dynamoen der skal udskiftes. Det gjorde min gamle oval fra 1956. Jeg kunne ikke starte den når jeg havde stoppet den, hvis jeg havde kørt en tur på over en halv time, men når den så havde stået lidt, ½-1 time, så kunne den starte igen.
Dynamoen blev skiftet og så kørte den bare, også med kørelys på om dagen.
Hilsen Steven.
Hvor mange amp. lader den på batteriet med lys og viskere tændte ?
Hvor mange volt lader den, målt på batteriet ved 15-1800 omdr. ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak for svarene!
Spekulerer på hvor meget skal 6v dynamoen lade for at den lader optimalt???
Ellers må man jo køre uden lys...
/Lasse
10 amp. til batteriet med alle forbrugere tændte ved 15-1800 omdr. og 7,3-7,5 volt.
Hvis du bare tøffer rundt i tomgang lader den ikke nok. Vores bedsteforældre brugte jo bilerne. De kørte ikke specielt forsigtigt. Bilen var lavet til at blive brugt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank_Andersen skrev:
10 amp. til batteriet med alle forbrugere tændte ved 15-1800 omdr. og 7,3-7,5 volt.
Hvis du bare tøffer rundt i tomgang lader den ikke nok. Vores bedsteforældre brugte jo bilerne. De kørte ikke specielt forsigtigt. Bilen var lavet til at blive brugt.
H