Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spillerum mellem vibbearme??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Når man shimser vibbearmene op? Hvor meget spillerum skal der så være at give af i mellem dem? skal de gå lidt stramt eller skal de kunne give sig lidt til siderne??

Har forsøgt mig, men syns det tikker lidt :) kan selvfølgelig også være noget andet... Men nu ville jeg lige hører..

Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
0,10mm
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Eller køb et vippearms sæt med 1-1,25 udveksling, på forstærket aksel-Så skal de ikke chimses op, og du får bedre styr på vippearmene.
Hvis du så bruger crom moly stødstænger, så er ventil spillerummet så lidt som du kan stille det til-Jeg bruger et 0,05 søgerblad, bare for at være sikker på at der er et spillerum-Det fjerner tikkeriet.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tillægsspørgsmål:

skal de tilpasses det enkelte topstykke, eller er der nogle standardmål til hvor langt der skal være mellem hver vippearm?
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
andreas4321 skrev:
tillægsspørgsmål:

skal de tilpasses det enkelte topstykke, eller er der nogle standardmål til hvor langt der skal være mellem hver vippearm?


de skal tilpasses til den enkelte topstykke

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mange tak
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
NE: ja men nu hor jeg har boltede aksler ville det da være dumt at bruge 2700 kr. på et sæt. Nå de sælges alene selve vibbearmene for 1700 kr. Følger du mig? :)

Men Tak for svarene :)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel skrev:
NE: ja men nu hor jeg har boltede aksler ville det da være dumt at bruge 2700 kr. på et sæt. Nå de sælges alene selve vibbearmene for 1700 kr. Følger du mig? :)

Men Tak for svarene :)


Okay-Jeg troede du talte om standard vippe tøj-Derfor fik du mit råd om et sæt, og i et sæt er der normalt boltede aksler.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Uanset om det er ombyggede standard vippearme eller HD vippearme skal man shimse det hele op til hvert enkelt topstykke. Det er altså ikke bare at købe eks Scat HD vippearme og så skrue det på, der skal finlires med det hele for at få rette afstand mellem alle vipper, afstandstykket i midten og enderne.

/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Man kan ikke køre med std. bølgeskiver når man tuner.
Ligeså snart man sætter kraftigere ventilfjedre i vil de originale bølgeskiver blive trykket sammen fordi stødstængerne ikke træder vinkelret i vippearmen.
Bølgeskiver og hårnålelåse holder meget kort tid.
Der skal boltede aksler på og de skal bare lige have mærkbart spillerum, så der "plads til olien"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Man kan ikke køre med std. bølgeskiver når man tuner.
Ligeså snart man sætter kraftigere ventilfjedre i vil de originale bølgeskiver blive trykket sammen fordi stødstængerne ikke træder vinkelret i vippearmen.
Bølgeskiver og hårnålelåse holder meget kort tid.
Der skal boltede aksler på og de skal bare lige have mærkbart spillerum, så der "plads til olien"



kan man ikke bare shimse det stramt op og så køre på wd40 ? det trænger jo ind over alt....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo og hvis det ikke er tyndt nok, kan man bruge kontaktrens.
Ahh Rasser nu skal vi stoppe. Det ender med at vi bliver smidt af, af et eller andet antispamfilter.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kan hive det tilbage på sporet igen ved at fortælle, at jeg engang havde noget tikkeri som jeg troede skyldtes for stor afstand mellem vippearme (jeg opdagede at der var for meget slup ved den ene arm). Det viste sig så at være et ventilstyr der var løst istedet.... så min konklusion var, at lidt for meget slup sidevejs mellem vippearmene ikke giver anledning til tikkeri. Det er som oftest ventil/styr/knast/løfter/stødstang der er anledning til støj (tikkeri).
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.