Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Torsionsstænger i bag er for bløde/svage... løsning ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg synes mine torsionsstænger i bag er alt for bløde, der skal ikke ret meget vægt til for at den bliver meget lav bag i, så jeg tror simpelthen bare at de er blevet slidt op.

Er der nogen der umiddelbart har nogle gode ideer til en god løsning på dette ?

Jeg har ladet mig fortælle at std. kører den med 21mm (jeg har ikke selv målt efter), og kan se at man hos csp kan købe fra 25mm og opefter.

Er der andre årgange eller typer jeg skal lede efter for at finde et par tosionstænger der er bedre end de bløde jeg kører med nu ?

Min bil er en 62 T1 der sikkert har været jorden rundt 10 gange.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har 2 stk liggende fra en type3, mener de er 22 eller 24 mm tykke, men du maa ikke binde mig op paa det, men de er ihvertfald tykkere end standard.. Mener laengden er ca 62 cm, men kan lige tjekke det hele efter hvis du er interreseret?

Vh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 18 years siden | | | |
GetBackOnTrack skrev:
Jeg har 2 stk liggende fra en type3, mener de er 22 eller 24 mm tykke, men du maa ikke binde mig op paa det, men de er ihvertfald tykkere end standard.. Mener laengden er ca 62 cm, men kan lige tjekke det hele efter hvis du er interreseret?

Vh Spring



Og lige for at supplere så er de fra en Type 3 svingaxel bil, så er længden vel den samme som Type 1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Næh ikke nødvendigvis, eller rettere, sikkert ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
køre 181éren ikke med tykkere stænger?

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja spørgsmålet er så hvad længde en T1 kører med ??

Men Ja Spring - jeg er meget int. i dem hvis de har den rette længde....

CSP har 3 længder.... men hvad er de til ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den korte er til T1 svingaksel
Mellemlængden er T1 før ´58 og jagtvogn IRS.
Den lange er IRS T1/3
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har en del forsk til at ligge, skriv hvad str du ønsker og jeg skal kigge efter om de er der.

René
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer skrev:
Den korte er til T1 svingaksel
Mellemlængden er T1 før ´58 og jagtvogn IRS.
Den lange er IRS T1/3


Takker.... dvs. jeg har den korte model...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Rene_Jensen skrev:
Jeg har en del forsk til at ligge, skriv hvad str du ønsker og jeg skal kigge efter om de er der.

René


super... der er pm på vej til dig
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har altid brugt torsionsstænger og fjederplader fra en oval, de er voldsomt hårdere end modellen efter. Danborn har endda modificeret et sæt til IRS til hans oval for at få den hårdere fjedring.

Derudover er det rigtigt at type 3 VARIANT har hårdere fjedre, men ikke notch og fastback
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vwmorten skrev:
Jeg har altid brugt torsionsstænger og fjederplader fra en oval, de er voldsomt hårdere end modellen efter. Danborn har endda modificeret et sæt til IRS til hans oval for at få den hårdere fjedring.

Derudover er det rigtigt at type 3 VARIANT har hårdere fjedre, men ikke notch og fastback



Er der så forskel i tykkelsen på dem til oval´er, eller er det bare materialet der er stærkere/anderledes ?

ps nogen som har et sæt torsionsfjedre fra en oval´er til salg ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 18 years siden | | | |
de er væsentligt tykkere, men også længere
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vwmorten skrev:
Jeg har altid brugt torsionsstænger og fjederplader fra en oval, de er voldsomt hårdere end modellen efter. Danborn har endda modificeret et sæt til IRS til hans oval for at få den hårdere fjedring.

Derudover er det rigtigt at type 3 VARIANT har hårdere fjedre, men ikke notch og fastback



Dem Spring har er fra en Type 3 Variant der stod hos en hugger.

Reply

You must log in to post.