Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med bremsesystemet

Tags:
No tags yet.

(permalink) SPS Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Til jer med de kloge hoveder :-)
Jeg har problemer med bremsesystemet. Det er sådan at jo flere gange jeg træder på bremsepedalen jo hårdere biver den efterhånden, også binder bremserne. Det er værst når vejret er varmt, og hjulene binder ret hurtigt. Ved kølligere temperatur går det lidt længere tid inden det sker. Jeg har skiftet : bremsehovedcylinder, alle hjulcylinder, og udluftet systemet. Syntes ikke at det her hjulpet. Hvad kan problemet være???
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dine bremseslanger er opløste indeni og væsken kan så ikke returnere.

Prøv når du har et hjul der hænger, at løsne udluftningsskruen. Så skulle den gerne slippe straks, hvis det er slangerne
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SPS Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Slangerne var de næste som jeg skulle til at skifte. Håber på at det virker.
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Man kan ligesågodt skifte de fire slanger, når man alligevel skifter hjulcylindrene. Og så husk at blæse bremsevæskebeholder, slangerne derfra ned til hovedcylinder, alle rørene, med en kompressor, så alt skidt kommer ud af systemet inden de nye dele monteres. Så undgår man mange problemer og ærgelser. Og en meget vigtig ting. Skifter man slangerne fra bremsevæskebeholderen ned til hovedcylinderen, så køb den rigtige, første gang!! Har haft mange der brugte banzinslange, fordi den er billigere. Men de fortryder efter nogle uger. Den går i opløsning, og "driller" i cylindrene. Og så er det et "OM-R".

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har du frigang på den stang der går ind i hovedcylinderen???
tror at det er problemet
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) SPS Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvordan chekker man for frigang, bugservice?
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bevægelse med pedalen uden den aktiverer hovedcylinderen. Dette kan foretages med hånden. Meget let at mærke, når det er der.

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
på pedalen er der en stang der trykker ind på hovedcylinderen den kan just.frem og tilbage
der skal være max 1 cm frigang på pedalen målt der hvor du træder
ellers ring hvis du er i tvivl
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk

Reply

You must log in to post.