Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en T1 54´er hvor at når den orginale spærreplade sidder på kan jeg ikke på den til at gå i bakgear, men når jeg så fjerne den så kan jeg godt finde det men den er som en gryde at røre i?? Det skal siges at ham der havde den før mig har sat en 1500 gearkasse på og da jeg fik bilen sad den spærreplade heller ikke der, så han har haft det samme problem??? Så hvis der er nogen derude der har nogle gode foreslag så sig til!

Mvh Dennis
-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er "stort set" kun 2 fejlkilder du kan undersøge:

- Bøsningen der sidder under gearstangen

- "Samleleddet" under inspektionspladen ved stelnummeret

Hvis en af de 2 ting er defekte (eller begge), så føles det som at røre i en gryde.

God jagt
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er undersøgt og fejler desværre ikke noget:-(
-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Cisse´s Far]Er undersøgt og fejler desværre ikke noget:-(

så lyder det sgu underligt..... pas

så er der vel bare at prøve med en anden gearstang og/eller spærreplade

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
[quote=Cisse´s Far]Er undersøgt og fejler desværre ikke noget:-(


så lyder det sgu underligt..... pas



Jep!
-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Havde et ligende problem engang, da var det spærre pladen som vendte forkert!!
Prøv at vende den, måske er det det samme her!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Havde et ligende problem engang, da var det spærre pladen som vendte forkert!!
Prøv at vende den, måske er det det samme her!
Hilsen Niels Erik

hvis det virkelig er tilfældet...... så er det kvajebajere fra det kalundborgske

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Type3 gearkasse måske? Der sidder pinolhullet anderledes end på en T1 gearkasse.. Ergo skal man lave et nyt hul eller bruge en anden hockeystick!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og hov.. Hvordan er den 1500 gearkasse sat på din 1500 motor? Ved hjælp af en busnæse eller modificeret gearkassebeslag på bunden?

Har man brugt en busnæse og en T1 stick går det også i lort.. Ergo skal pinolhullet flyttes lidt mod venstre. Prøv med en 8mm bolt i hullet og så føl dig lidt frem indtil den er der.

/K
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Og hov.. Hvordan er den 1500 gearkasse sat på din 1500 motor? Ved hjælp af en busnæse eller modificeret gearkassebeslag på bunden?


Hold nu kæft.. Der skulle have stået hvordan er den gearkasse sat på din 54er bund.. Fuck det er vist for sent for mig nu.!

Reply

You must log in to post.