Jeg er bange for gearkasser!!!!!!!!!
Jeg ved ikke hvorfor, sådan er det bare.
Nu har jeg så købt en ny super street +, og et sæt forstærkede aksler-Jeg skal genbruge mine gamle aksel rør til denne opgave.
Er der nogen som i klart enkelt sprog- og gerne med billeder kan fortælle mig hvordan jeg får de nye aksler sat på gearkassen-og aksel rørene uden på?
Jeg har fået et monterings sæt med så jeg mener at alt hvad jeg kan få brug for ligger i kassen-Så hjælp modtages gerne!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
He he-der er vist mange der er bange for gearkasser!
Jeg har hørt at netop det jeg søger, ligger på bugme video nr 5-Hvordan kan jeg så skaffe den, eller bare en kopi af den (lån mig en dvd-så kan jeg lave en kopi selv)
Hjælp!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
prøv at slå på tråden ved 18 tiden i aften
så skal jeg prøve at hjælpe dig over tlf
23844148
mvh
JB
Der ligger en lille snild PM og lurer i din indboks...
Du putter akslen ind i differérhjulet med glidestenene RENE OG SMURTE MED OLIE. Det skal bevæge sig frit uden slør ved glidestenene. Hvis stenene har mærker efter rivning eller andre skader, skal de udskiftes.
Sætter hjulet/akslen ind og sætter den store låsering i. Så må hjulet ikke have aksialt spillerum. Hvis det har skal du skaffe nogen shims. Berg havde engang et sæt der hed noget med "poor mans posi" Der er noget med at svinghjulsshims fra 25 eller 30 HK passer. Det må meget gerne være lidt stramt.
Så skubber du akselrøret ind over med den hvide nylonblomst og dækslet.
Når dækslet er spændt skal du kunne bevæge røret/akslen frit rundt, som når bilen fjedrer, uden der er slør.
Så samler du med bagaksellejet og bremserne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Haløjsa-Mange tak for hjælpen-Nu tror jeg nok at jeg tør prøve.
Til frank: Gearkasse+Trækaksler + monterings kit+ pakninger og alt andet undtagen selve aksel rørene er nye og har aldrig været monteret-Så der er nok ikke noget slid på de dele.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Ja-ja --
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote=niels-erik]Haløjsa-Mange tak for hjælpen-Nu tror jeg nok at jeg tør prøve.
Til frank: Gearkasse+Trækaksler + monterings kit+ pakninger og alt andet undtagen selve aksel rørene er nye og har aldrig været monteret-Så der er nok ikke noget slid på de dele.
Hilsen Niels Erik
har du differhjulene som frank snakker om ?
de er ikke med når du køber en gearkasse uden aksler (normalvis).
der er to typer 15 eller 17 tands.... og de skal så passe sammen med de små differhjul 10 eller 15 (jeg plejer at kalde de små for planethjul og de store for sidegear).
10/15 eller 11/17.
Hvis gearkassen er bygget i usa er det med størst sandsynlighed 17 tands sidegear du skal ha i.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Den er komplet med forstærket diff-Købt hos farmer
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!