Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Købes: Generator (og god råd søges)

Tags:
No tags yet.

(permalink) jhy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej alle,

Det ser ud som om min Generator er gået i stå og jeg har brug for en ny. Bent fra KB siger, at det vil være en god idé med en med intern relæ. Jeg har nu ekstern relæ. Jeg kan se, at der er mange til sælg her på siden med ekstern relæ. Hvad er forskel og er den en bedre en den anden? Hvad syntes i?

Der er tale om en 1303 fra 1974.

Bent har 2 slags til sælg: en reproduceret udgav og en original Bosch. Jeg vil gerne høre meninger om forskel her også. Er det hensigtsmæssig at købe en brugt original, og hvis ja, er der nogen der har en til sælg?

Venligst,
James
-------------------------------------------
VH,
James
jhy@jnote.org
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en brugt med ekstern relæ, er det noget?

René
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej

jeg kører med begge typer generatorer på mine vw'er. Og jeg kan ikke mærke forskel mht til ladning.
Den med indbygget laderelæ er lidt smukkere, da der kun er to ledninger indblandet.

Jeg ville vælge en brugt Bosch, man kan kigge ned i den for lige at checke om den er meget slidt i rillerne, de bør være tydelige og uden fordybninger.
Kender ikke de nyproducerede, måske er de ok ? Men man kan vel få en brugt for max 500.- De nye koster vel de tredobbelte?

Du kan vel starte med at udskifte "kulholderen", den hvide ting der sidder fast med 3 bolte. Eller dit laderelæ.

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) AC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej jeg har en ny til salg http://vwnettet.dk/forum/topic/247069

AC
-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Om det er intern eller extern relæ, kan være ligemeget. De laver strøm begge to.
Der er så ikke så mange med extern relæ i omløb. Og det er lettere at bygge ledningsnet til dem med intern relæ. Der skal nemlig kun to ledninger til, hvorimod dem med extern relæ skal ha' fem ledninger.
Dem jeg normalt sælger er med intern relæ, og de virker ganske udmærket.

Jan_vw





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) jhy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tusind tak for jeres response! Det er perfekt. Jeg har skiftet kul og det har ikke virkede, så jeg tror at en ny Generator er den eneste vej udenom. Jeg prøver en brugt Bosch eller en ny fra KB hvis det ikke kan lade sig gøre.


-------------------------------------------
VH,
James
jhy@jnote.org

Reply

You must log in to post.