Har lige et spørgsmål angående hvilke topstykker der er bedst???
043 eller 044?????
Hvad mener i om Dual valve springs????
Skal bruges til min motor med følgende dele:
Mahle 90,5mm cylinder/stempler
AS41 blok boret til 90,5mm
110 Engle knast
40mm Kadrons
1.25 rockers
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
Jeg har lige kigget på CSPs hjemmeside. Jeg kunne finde 044, men ingen oplysninger om ventilstørrelse eller noget.
Du skal vel have nogen ventiler på 40-42 ind og 35-37 ud. Hvis du så selv laver sædearbejdet og runder de skarpe kanter. Så er det vel ligemeget hvad de hedder.
Med den opsætning du planlægger er du bedst tjent med dobbelte fjedre.
Husk kontravægte på krumtappen.
Hvis du ikke vil have kontravægte, så byg den med std. knast 40/35 ventiler og enkelte kraftigere fjedre.
Engle 110 er ikke beregnet til 1,25.
Husk boltede vippearmaksler og kraftigere stødstænger.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Og hvis du så vil køre med 1,25 vipper alligevel SKAL du have dobbelte fjedre i.
043 er normalt med 35/32 ventiler. (Dem jeg leverer) 044 er med 40/35. Nye 041 er med 39/35.
Er blevet tilbudt nogle 043 Steve Tims stage I eller også var det II topstykker.
De er vel ok
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.