Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Double Cap oktober 1961 (62model)

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej med er alle


Jeg er ved at handle en bus på distancen og er netop ved at vurdere eventuelle tvivlsomme rustudbedringer. Nu er jeg stødt ind i en detalje som jeg ikke har set før. På begge doglegs ser det ud som om der er lavet en skærmkant (jf de to øverste billeder). Der er en overlappet kant på skærmkanten lige indenfor dørpladen. Den går fra B-stolpe og ned til nederste dørhængsel. Kanten ser ens ud i begge sider, og jeg er kommet i tvivl om bilen i 1961 blev bygget således????? Har ikke set denne kant på en 61'er i original udførsel. Såfremt den er svejset er det lavet flot. Svejsningen ved B-stolpen er pæn og linien ned mod panelet er snorlige. Bilen har gennemgået andre mindre rustarbejder som er lavet dårligt. Så det virker underligt hvis denne udbedring er lavet med en pæn linie ned langs siden mod panelet.....

Endelig er denne CrewCap udstyret med en underlig option....en slags "crawl through" fra passager sædet om til ladet.... jf nederste billede. Denne option skulle være original, men har aldrig hørt om den.....Den skulle efter sigende være en M-kode 710 på mærkepladen.....Igen ser det meget origianlt ud, men vil gerne have det bekræftiget..... Håber i kan hjælpe mig...


Jesper
Image0012__24_.jpg
Image0012__29_.jpg
Image016.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Image0012__33_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jag vill da bekymre mig mere om bunden - den ser det ikke ud som det umiddelbart er noget info på .....

den der Mkode option er god nok - ikke noget at bekymre sig om der ....

den mangler jo så de org klapper til ladet - de vil blive ret dyre vist de skal fremskaffes - der lå et sæt i hannover for 2 år siden - de kostede 20000 kr
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Takker for det hurtig svar!!!!!

Bunden er ok, dog er der lavet den traditionelle rep nede i bunden bag rumdeleren ved fødderne i passager rummet. Det skal laves om da det er lavet dårligt.... men ladbund er super, paneler og hjørner ok også under passger dør.... ladsider er ikke med...leveret fra VW uden..:( Dog bliver disse indkøbt hos Klassic Fab...
Du mener altså at skærmene er ok????

J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Image00016__14_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg kan umiddelbart ikke se de fejler noget de skærmkanter på de billeder du viser - der er noget med at en tidlig model er høj i skærmkanten - og en sen model er lav - men jeg vil mene at bare de er iorden - så fuck det .... og det ser de ud til at være ...

jeg siger det med bunden fordi det ALTID er der at fælden den plejer at klappe - især på busser fra udlandet - de kan være rigtig pæne ovenpå - men totalt rådnet væk i bunden - vanger og treverser mm ...

men forlang en grundliggene billed redegørelse - af selv de små detaljer - så kan det ikke gå helt galt - en af grundende til jeg siger at når man køber udenlandsk - at man skal købe en bil i org lak - og ikke noget der er pænt malet - maling kan skjule rigtig meget - men den der ser fornuftig ud - slevfølgelig alt efter hvad den koster - er der svejst i bilen trækker det ned - uanset om det er lavet pænt eller ej - en usvejst bil er altid mest værd ...

husk told og momse oveni prisen vist det er fra et ikke EU land


de der klassik Fab har bare nogen fede plade dele - uha de er nice
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja stumperne er second to none...;) men alt for dyre at få hjem.... hvis ikke det er fordi containeren skal over søen alligevel.....

Told og moms oveni... hvordan forholder det sig med vurderingen heraf???? er det af regningsbeløbet der regnes told ved landing i EU??? og momsen er det ikke noget der tillægges ved afgiftvurderingen....og ja så det gyldne spørgsmål....hvad bliver afgiften for en bus fra 61????

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
told og moms er af regningsbeløbet - og er der tvivl om der er fusket med det - bliver den trukket ind til en vudering - så vær lidt realistisk når du skriver beløbet selv ;-) og fragten er så inkl i det beløb - den skal der også betales moms af .. containeren koster vel et sted mellem 13000 og 40000 kr alt efter hvor du køber fragten - afgiften ligger et sted mellem 6000 og 10000 kr alt efter hvor orginal bilen den er - også er der toldsyn til 800 kr - også skal bilen vejes umiddelbart inden toldsyn - ca 200 kr - så alt i alt en lidt omkostelig afære - men det er det værd ...

lidt ligesom når kvinder føder - det er hårdt og dyrt når det står på - men når den første køretur er kørt på plader har man lykkeligt glemt alt om det ;-)



-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg gav 5500 kr i afgift for min i 2004 eller var det 2005. og den så sådan ud efter jeg havde pillet lidt ved den !!
Den havde det jo lidt svært at komme til syn og afgift behandling først.. så måtte fikse den lidt først.

Ps. siderne er lidt rodet.... pga. server over flytning fra det gamle vwnet til det nye. Men du kan følge opbygningen af den her fra skrot til skod. :)
http://vwnettet.dk/forum/topic/1439
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Scharling skrev:
Jeg gav 5500 kr i afgift for min i 2004 eller var det 2005. og den så sådan ud efter jeg havde pillet lidt ved den !!
Den havde det jo lidt svært at komme til syn og afgift behandling først.. så måtte fikse den lidt først.

Ps. siderne er lidt rodet.... pga. server over flytning fra det gamle vwnet til det nye.
http://vwnettet.dk/forum/topic/1439


de regner i dag afgiften efter nyprisen på bilen - det gjorde de ikke dengang helt ...

så den er nok i snit steget med par tusind kroner ..

jeg betalte 6240 kr for min 67er kasse vogn for en uge siden . og min sambabus fra 63 blev der betalt 5000 for for 10 år siden - og min blå de luxe fra 64 kostede 5500 i 1991

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Typisk...
Jeg kan kun sige.
Born free, taxed to death !!
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Bongo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis den kommer fra USA få sælger at smide nogen ny klapper til ladet ind i bisken. De kan købes fra Gerson derover til den halv pris de koster herover - hvis mindre du er lige glad med klapperne. Tilts & Bows er også en del billigere derover hvis du på tidspunkt vil ha dem på. Så få du også lidt ekstra for din fragt penge.
(permalink) Andreas Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ang. passagen fra mandskabskabinen og til ladet, er det muligt at du kan finde noget på http://www.dropgates.com.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Havde overvejet at få et sæt med hjem fra Klassic/Gerson... Tilts and Bows kan jeg ikke finde på nettet.... Adressen kender du den????


mvh Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kald mig gammeldags, men hvis den er leveret med M-kode for manglende ladsider så ville det da være federe at lade den være sådan?
Det er en bil med 2 spøjse koder..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bongo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
gammeldags!
ang. tilts & bows, måske billigere at download tegninger fra dropgates.com og få en smed til at lave dem.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Yep har også overvejet det uden siderne..... Der følger et sæt dejlige patina træsider med, som sikkert er 40 år gamle....:) De er for fede....men det er jo nu hvis de skal med....såe....

Takker for svarene...

J.

Reply

You must log in to post.