Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  udstødning til 1914?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasmus Harboe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

jeg har en 1303s med en 1914 motor i, jeg kører pt. med en "hide out" udstødning fra kb, men jeg er træt af at den larmer lidt i overkanten.. og måske den samtidig er lidt for lille i lysningen, hvad kan i anbefale?

Motoren er ikke vild peppet, har pt. sølle 80hk men jeg håber der kan trækkes lidt mere ud af den med tiden.. måske op i nærheden af de 100hk.

Jeg kører i øjeblikket med alm. varme kasser men de kan vist også fås størrer..?

Bilen har "big" bagstykke men uden de to halve huller hvor den org. udstødning kommer ud.

Det jeg leder efter er altså en god udstødning der ikke larmer helt så meget og samtidig ikke hemmer motoren.. måske endag i rustfri hvis det er til at betale sig fra.

På forhånd tak, Rasmus


(permalink) Rasmus Harboe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
.. bare et godt link, et hint eller et godt råd? please :-)

Måske er der endag en af jer der har noget til salg

Det ku´være fedt hvis jeg kunne nå at få den skiftet, inden jeg skal køre til bug run.

Rasmus
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er det denne du har nu?
http://www.bugservice.dk/typo3temp/pics/663b4da631.gif
(permalink) Rasmus Harboe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jep, lige precis.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kan evt. kikke her, Jeg har handlet med dem og det er fine vare!
http://www.ahnendorp.com/beetle1.html
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg forstår ikke hvorfor du synes den larmer, jeg har den samme og jeg synes ikke den larmer. Hvilken str rør har du?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kan være fordi han har fået en af dem der blir lavet i Viborg. - De LARMER ! Men det er osse for lidt til en 1914. Brug min. 1½". Så må du så vælge hvilket system du vil have. De få´s fra ca. 1000 til 6500+
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kan også lede efter ny udstødning her:
http://www.turbothomas.com/headers.html
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasmus Harboe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er en empi potte jeg har.. tarmslyng/forrør måler 34mm udv. og før potten måler den 42mm udv.
Det er jo heller ikke fordi den brøler helt vildt uhemmet, jeg har tros alt holdt den ud de sidste 3år, og var også i sverige i den sidste år, men det kunne nu være rart at få den dæmpet lidt

Tak for link niel-erik det er sku fine sager de har begge to, det skal lige kigge lidt bedre på en af dagende :-)

Også tak for svar til dig torben. Du skriver min 1½" det må give noget med 38mm indv..ik? så er den jeg har jo nok lidt i under kanten.
Forhandler du noget der kunne bruges til sagen? evt. et forslag?

Får man noget godt ud at selv begynde at svejse noget sammen? jeg er smed og vant til at svejse mejeri rør og bøjninger.. men det skal vel måles meget nøjagtig ud, så rørene en lige lange og ikke har for skarpe knæk..

Med håb om at i toldmodig med mig :-)
Rasmus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Om det kan betale sig er jo op til den enkelte. Jeg ville umiddelbart sige nej. Men man kan godt lave pottesystemet selv. Hvis den ska være lydsvag, ynder jeg at lave en BAS T4 kopi, bare på T1 erens grenrør. Med to 2" Simons potter, en på hver side af motoren. Den tar 10-15 timer at lave, men er super IMHO. Og den tæmmer ikke effekten. Men den kan jo så heller ikke laves for 1500 kr. Den løber op i godt 2K bare i stumper (i sort jern) og noget mere i rustfri.
t
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Torben nu siger du at BAS type4 kopien ikke hæmmer effekten. I de tests jeg har set af BAS type4 systemet "spiser" det helt op imod 25 HK. i forhold til konkurenterne.
Link til test: http://www.aircooledtechnology.com/r_d_exhaust.htm

...der kommer i hvert fald ikke et BAS system på min type 4 alligevel.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hey.
Nu er der to ting der tæller i denne sammenhæng:
1. Vi taler jo nok ikke 160+ hk. Og 2. Jeg bruger 2" free flow potter istedet for expansionspotter.

Men hvis max effekt er målet, er det nok ikke den type dæmpning man skal gå efter. Der ved vi jo at en A1 Phat boy er noget af det bedste. Meen den kan jo osse høres i det halve sogn.
Den kraftigste motor jeg har lavet det på er en 145 hk´s 2110 T1. hvor systemet var sat bagefter en 1 5/8" mergeheader. Der "kostede" det mellem 1 og 2 hk i forhold til en Mondo potte, som kunne høre 5 km væk. Det ville jeg hvertfald go give for at få dæmpet den.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Okay det er jo en anden snak så. Det lyder som et meget kompromis, men jeg holder mig i hvert fald fra den originale BAS potte.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.