Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  oliedryp fra ventildæksel

Tags:
No tags yet.

(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey
Har for nyligt investeret i en buggy, og på turen hjem fra sælger får jeg lagt et fint slør af røg efter bilen.
efter hurtig inspektion finder jeg, at det drypper fra ventildækslet, direkte ned på udstødningen, og deraf røgen.
Har siden da fået skiftet pakningen i ventildækslet, men det har ikke afhjulpet problemet.

Den smider olie under alle beastninger, fra tomgang til mange rpm.
Ligeledes drypper den videre efter motor er slukket, indtil der ikke er mere olie i dækslet.

Hvad kan problemet bestå i, og hvorledesbør jeg afhjælpe det?

Mvh
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Brug lidt flydendepakning det skulle afhjælpe problemet.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
De kan (såfremt remedier forefindes) lime ventildækselpakningen fast på ventildækslet. Dette forudsætter dog at der ydes ekstrem stor forsigtighed under rengøringen af ventildækslet, såfremt at en helt ren og fedtfri overflade opnåes. Samtidigt kan de forsøge dem med at stramme bøjlen til dækslet en smule op, hvorved det faktiske tryk på pakningen vil stige.

sorry - kunne ikke lade være med at svare "fint" nu hvor du havde spurgt "fint".

Håber du kan bruge det til noget
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tjek lige krumtapsudluftningen, kunne godt lyde som om den ikke kan komme af med luften.


/Lars
-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Rasser>>
I så faldr vil jeg gøre Dem opmærksom på, at De skal benytte stort D når de skriver "De" samt "Dem" ;)

vw111>> Jeg er ganske ny i T1 verdenen, så du er sgu nødt til at forklaremig hvordan jeg kontrollere krumtapsudluftningen.. :)

(permalink) Svendsen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ved oliepåfyldningen (det dæksel må skruer af når man fylder olie på motoren)Skal der gerne være et rør som går under ud samt en slange som går op til oliefilteret. tjek om røret eller slangen er stoppet/knækket.

/Lars
-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Drbersneglen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
er det crom dæksler.....jeg har hørt at det er fordi cromen er glat og så kan pakningen flytte sig.....vedkommende der har fortalt mig det siger at man kan pudse lidt på cromen så den bliver ru.....så skulle pakningen blive der....men hvad ved jeg.....
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
http://www.ocw.dk/buggy/divpic/olievenstre.JPG
Der er en studs, men den fører ingen vejne, og jeg kan ikke se nogen slange.

Skal måske lige nævnes at det er en 1500 113 Lim fra 67 der var donor.
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er crome dæksler, så hvis det passer er det da en mulighed.. :)

Andre ideer?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ellers køb et sæt Scat "no leak" rustfri ventildæksler. (til kr. 310) Så er du ovre med det pjat. De bilige forcromede er ofte så skæve at de er nærmest umulige at få til at holde tæt.
Eller hvis de ikke behøver glimte i solen, bare et par alm std til 70 kr stk.
T
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvor finder jeg disse "no leak" dæksler? lyder som en fornuftig ide, his ikke det harnoget med udlúftning at gøre
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
VW har i mange år brugt og solgt nogen matsorte ventildæksler der klarede at holde olien inde i 25-30 år.
Man skal ikke lime pakningerne. Pakningerne skal være den rigtige gummi/kork type i den rigtige tykkelse. Der findes virkeligt meget billigt lort på markedet som ikke kan klare den simpleste opgave.
"no leak" Kære venner, hvad tror I vores bedsteforældre gjorde. Tror I de kørte rundt og ledte efter specielle dæksler ?

Jeg har set nogen af de forkromede dæksler der ikke havde den rigtige højde, så de faktisk sad løse. Eller bøjlerne man købte bare var svejsetråd og ikke fjederstål.

Hvis det den omtalte motor på billedet, så er der udluftning. Hvis den forkromede dims eller er lavet rigtigt indeni. Der mangler så bare en slange op til luftfiltret.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis man har problemer med at pakningen vil skride lidt ved montering plejer jeg lige at give den en smule fedt, bare lige så den hæfter, har aldrig bugt flydende pakning der, og det er ikke utæt!
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg bruger altid lidt af det brune klister mellem ventildæksel og pakning, så er det nemt at sætte dækslet på mens pakningen stadig bliver siddende det rigtige sted, og igen når man 5000km senere tjekker ventilafstand så er det igen nemt at sætte på - og chancen for at det her holder tæt er større, idet den jo træder samme sted på dækslet (da den jo er limet fast).

Det har jeg personligt god erfaring med - man behøver jo ikke gøre alting som de gjorde hos vw ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
MonsterBoss skrev:
hvor finder jeg disse "no leak" dæksler? lyder som en fornuftig ide, his ikke det harnoget med udlúftning at gøre

Hos mig feks ;-)

Men frank, det var jo derfor jeg hentydede til dem der ikke glimter i solskinnet.
- Scat´s rustfri er noget af det bedste aftermarked dæksler efter min mening. - jeg har aldrig brudt mig vildt om dem man bolter på. Så er det ligfemeget hvad der står på dem. Kan ikke se ideen. Men det er nok bare mig.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du er sikker på, at det ikke et eller flere af stødstangsrørene, der er utæt.

Kan godt snyde - har sæl prøvet det....

Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har kigget godt og grundigt over det hele,og såvidt jeg kan se er der ingen spor efter olie nogen steder, ud over ved bunden af ventildækslet, men det er da bestemt en mulighed.
Kigger lige nærmere en gang lidt senere på dagen

Reply

You must log in to post.