Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvor meget kan jeg sænke min tybe 1 bag?

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
står og skal til at juster min bag enden af tybe1 fra 60. skulle jo gerne være lige så lav som foran.... hvor mange mm kan jeg give den uden og skal skære et hak i pladerne? og nogen der har et billede af det hak jeg evt skal lave?
(permalink) Piraten Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du kan da sænke den så den står på jorden, jeg har da aldrig hørt om at der skal skæres for at sænke. men HUSK at afmærke potion inden du skiller ad, så du kan sænke den ens i bægge sider (det er pænt træls når man for 3 gang skiller det ad fordi den ikke står lige). samt trille en lille tur for hver gang du har samlet,
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ved ikke om du har set det, men der er mange gode fif. brugte siden da jeg skulle sænke min 60ér og det gik nemt nok
Mvh Kenneth

http://vwnettet.dk/forum/topic/18703
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja man er vidst hurtigt lidt lost, hvis man glemmer at mærke dem af. mener bare at der også er en her inde fra, der har hakket hans plader... men fandt da et billede hvor der er gjordt, godt nok på en til airride, så det er nok lige over the top

men hvis i mener det ikke er nødvendigt er det jo kun godt
spring.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jo mere du sænker den jo mere belaster du dine "splines" dine hjullejer og dine tromler - samt dine dæk ...

er du indstillet på reglemæssig udskiftning af disse - så smid den bare helt på jorden - og jeg kan ikke sige hvad jeg mener med regelmæssigt - på nogle er det smadret 1 gang efter 14 dage og på andre holder det i flere år - så det er et sats ..

du kan forbygge det med hjullejerne ,ved at sætte lukkede hjullejer på ..

husk korterer dæmperer vist du skal helt ned - men den kører ad H til - men det kunne jeg forestille mig du godt vil leve med ...

personligt kan jeg bedre li store bagdæk - org højde i bag - og nosedown i fronten
det er der lidt mere race over - istedet for det mexican lowrider look - men det er jo en smags sag..

vil man ødelægge køreegenskaberne pga udseende - så skal man bare gøre det ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du behøver ikke skære i pladen når du kører med pendulaksler. Hvis du sænker den 2 klik bagpå, i de yderste stråler, så er du pænt langt nede (godt 16cm mener jeg)

Nu er man jo så heller ikke mere lost end som så hvis man ikke får det mærket af. Du kan jo starte med at måle afstanden, mellem underlag og fjederplade i den side der er sænket de godt 2 klik og så måler du bare afstanden på den anden side udfra de samme fixpunkter....det er jo ikke raketvidenskab. Desuden er køreegenskaberne ikke så dårlige. Jeg har altid nydt det max
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis den skal langt ned er det nødvendigt at skære lidt i torsions pladen. Det der er gjort der, er måske lige lidt overkill...

Kig inde på Angorasiden på min ovaler, der har jeg gjort det...

Husk at vende møntrikkerne sådan at gevindet er ind mod tromlen, ellers rammer den i dine støddæmpere... Og som Ib siger skal de være kortere, gerne hårdere. Og hjælp dig selv og smid en par lukkede lejer i...

Et udvendig hak og et indvendig hak, så kommer den ned.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Splines.jpg

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HA! Der var sku´da for en gang skyld noget man kunne bruge til noget. Det har vi andre brugt en lommeregner til i mange år. Vi sagde så 6mm. pr.grad, men det var så heller ikke helt ved siden af ka jeg se.
Hvor pokker har du fundet den ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

Hvor pokker har du fundet den ?


Denne er fundet på det svenske type 3 forum men der var en lignende i VolksWorld for 1-2 år siden.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for de fine svar. Nogen der har nummeret på de lukkede lejer? Så skal dovne mig ikke til at måle og kikke i katalog :-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad skulle fordelen være ved lukkede lejer, har også sænket min.
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hvad skulle fordelen være ved lukkede lejer, har også sænket min.



gætter på at det handler om smøring. når din bil er i standard højde, hælder din pendul aksler ned af og dit leje bliver smurt af gearkasse olien. når du sænker din bil (meget) hælder de op af og det bliver sparsomt med olien... derfor de lukkede lejere som er selv smørende

bare et gæt
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hvad skulle fordelen være ved lukkede lejer, har også sænket min.



at olien ikke løber ud til lejet - det org bader i olie - men når man får skæve hjul løber olien væk fra lejet - derfor skal de helst være lukkede ...

men er tingene iorden kan den godt køre i meget lang tid uden olie ... det er bare tit at de er lidt slidt når de er så gamle
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) ftter sjusk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej
hvor køber i de lukkede lejer henne ??
evt bare hva de hedder ??
fætter sjusk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
??
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej fætter

Jeg har købt mine hos danskkuglelejecenter.dk
Jeg kan ikke lige huske nr. på lejet, men mål at std. leje og ring derud (hvis ikke du som jeg bor i nærheden) og forklar at du skal bruge sådan et par stykker bare med forsejlinger på... jeg gav 300kr for de to så vidt jeg husker.

Duus

Reply

You must log in to post.