Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ventil bliver inde???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hip Hurra! Hvar der startede med bare at være en lille olielægkage er nu blevet til en træls træls mandag!

Motoren havde lige været ude og fået nye pakniger ved stødstængerne og lige tjekket toppene efter... Motoren i bilen igen og ud og køre, køre perfekt en 20 km og derefter begyndte den kun at gå på 3 cylinder. Hmm troede det var tændning men intet hjalp.

Derefter tog jeg ventildækslet af til 3 og 4 cylinder. Opdagede at den ene stødstangen til indsugningsventilen på 3'ren sad ved siden af vibbearmen!!! Shit, fik sat den på plads, og derefter var der meget Meget spillerum mellem ventil og vibbearm. Der opdagede jeg så at ventilen sidder 3mm længere inde ind de andre...!!

Hvad kan det skyldes??? Har prøvet at trykke ventilen, og prøve at kigge i indsugningen men kan ikke se noget(Hvis der nu sad en skive eller noget)

Er det en skæv ventil?? Hvorfor pludselig det??

Tommy Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Stødstangen har ikke været rigtigt i bund i løfteren, da du samlede den og justerede ventiler.
Havde du været heldig var den bare faldet ned. Du har været uheldig og på vej ned har den lige været på kanten af vippearmen og det har der ikke været plads til da stemplet er kommet.
Ja du har bøjet en ventil.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for svaret frank.. Meeeeeen tror jeg enten har været mere heldig eller mere uheldig....

Motoren er adskildt nu (Igen Igen) Og det viser sig at ventil er fin, ser det ud til. Men! ventilsædet i topstykket er kravlet 3mm ud???? Hvordan sker det lige?? Sker det bare sån lige pludselig på alle vw'er??

Kan det laves(Kan jeg), eller skal der et nyt til :(
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel skrev:
Tak for svaret frank.. Meeeeeen tror jeg enten har været mere heldig eller mere uheldig....

Motoren er adskildt nu (Igen Igen) Og det viser sig at ventil er fin, ser det ud til. Men! ventilsædet i topstykket er kravlet 3mm ud???? Hvordan sker det lige?? Sker det bare sån lige pludselig på alle vw'er??

Kan det laves(Kan jeg), eller skal der et nyt til :(



Du har været rigtig rigtig uheldig der... det er så heldigvis ikke noget du selv har været skyld i (vil jeg umiddelbart tro) - og nej, det er ikke noget der bare sker på alle vw´ere!

Er det nye topper er det bare retur til købmanden med dem. Men hvis der ikke er garanti på dem så er det bare at bide i det sure æble og sende dem til maskinværksted og få det lavet. Et alm. motorrenoverings maskinværksted burde ha udstyret til at lave det (der skal fræses op for nyt sæde, og de enten laver eller køber nyt sæde og presser i, og derefter skal tilhørende ventil slibes (det samme gælder selvfølgelig det nye sæde. Det ER IKKE noget man selv kan lave.

Og nu ikke noget med at miste modet, shit happens... det er den hårde og dyre måde du lærer på, men det er også den bedste.

Held og lykke med det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
lærer hvad? :) Jeg har jo ikke gjort noget.. Motoren har kørt upåklageligt altid.... Shit!!

Men ok... Penge har man jo nok af... Eller? :D
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) vwbjarne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Husk lige at kigge efter om topstykket er revnet, det sker af og til.
Det er ikke sikkert at det kan betale sig at få det repareret.
B.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
revnet er det.. begge steder! Så knap så godt.... Nogen der har et par 94m toppe.. størrese ligegyldigt...
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.