da jeg var ude og køre en lille aften tur igår begyndte min olielampe at lyse, det var ikke vedvarende bare en 3 gange også holdte den op igen, jeg tænkte der nok skulle olie på men da jeg målte oliestanden her i morges var den helt fin, så ikke ud til at have brugt en dråbe siden jeg fyldte på sidst. Så jeg jeg kørte en lille tur igen og det samme skete, jeg syntes ikke rigtig det er i forbindelse med noget, altså når jeg bremser eller drejer skarpt. Det kommer bare lige nogen gange også går den ud igen.
er det tegn på at min indikator er ved at være kaput eller er det bare en periodisk fejl jeg skal ignorere, måske andre ting ?
jeg syntes ikke lige jeg har oplevet det før og jeg har tjekket ledningerne er ikke er forbyttet inde bag instrumentbrættet :)
sune
Tjek både pære, fatning, føler, ledninger og stikforbindelser hele vejen rundt...
Og husk stelforbindelse til instrumentbrættet.
En ting ad gangen.
TTT - ting ta'r tid.....
Endelig er der jo også den mulighed, at din motor har et olieproblem.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
[quote=Mr-M]Tjek både pære, fatning, føler, ledninger og stikforbindelser hele vejen rundt...
Og husk stelforbindelse til instrumentbrættet.
En ting ad gangen.
TTT - ting ta'r tid.....
Endelig er der jo også den mulighed, at din motor har et olieproblem.
jeps , så må jeg jo igang. Vil olielampen lyse hvis instrumentbrættet mangler stel? , troede da den ville gå ud så sammen med alt anden lys ...
hvis min motor har et olieproblem ,hvad kunne det så være ?
Nu kan jeg ikke lige huske om føleren virker ved at slutte stelforbindelsen, hvis olietrykket er for lavt - kræver vist lige at el-diagrammet studeres lidt.
Hvad årgang er din dyt?
For tynd olie eller defekt og slidt oliepumpe kunne være et bud på olieproblemer...
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
okay , ja men så ved jeg da hvor jeg skal begynde ;)
motoren er en 1600as fra midt i 70 , kan sq ikke lige huske den præcise årgang.
Og hvad med selve bilen?
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
[quote=Mr-M]Og hvad med selve bilen?
ja det er så en safari fra 81 bygget på en 1961 bund, troede det var motoren der var interessant når det gælder olieproblemer :)
Hej
Jeg havde samme problem med min vogn godt nok en 1200 her i foråret... Troede først det var indikatoren skiftede den (ca en 5´er hos Bent) problemet blev der... Tømte så Olien ud, fyldte Diesel i tændte motoren i ca 30 sek... Hold da op det diesel var snasket... Hældte så en 50/20 olie på og vupti nu går det igen uden røde lampe på indstrumentbordet
Held og lykke
[quote=BlåogHvid]
Hej
Jeg havde samme problem med min vogn godt nok en 1200 her i foråret... Troede først det var indikatoren skiftede den (ca en 5´er hos Bent) problemet blev der... Tømte så Olien ud, fyldte Diesel i tændte motoren i ca 30 sek... Hold da op det diesel var snasket... Hældte så en 50/20 olie på og vupti nu går det igen uden røde lampe på indstrumentbordet
Held og lykke
okay det lyder interessant , det vil jeg lige skrive mig bag øret. Jeg har prøvet at tjekke de andre ting mr-M refererede til , men vil lige prøve at skifte indikatoren også, men det lyder da meget plausibelt da jeg købte motoren havde den stået stille i et år, men var blevet tørnet jævnligt med hånden. Der kan da nok nå at samle sig noget møg på sådan en 12mdr. så det vil jeg da prøve hvis det andet ikke virker :)