Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kilerem

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fischer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Freaks

Bær over med en luftkølet rookie ...

Hvordan er det lige med opspændning af kileremmen .....?? Jeg ved godt at den ikke skal være super stram og der skal være ca 1-2 cm "slup i den når man trykker sideværts på den.

Men er det normalt at de der remskiver bliver varme og at remmen også bliver varm ....??

Jeg har lidt paranoia over de der remskiver, da jeg netop har været ude for at en af revnede og smadrede min dynamo .......!

Mv
Fisher
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der vil altid opstå varme når to emner glider mod hinanden og kileremmen klemmes jo ned i sporet når der trækkes i den = friktion = varme... Så umiddelbart ser jeg ikke noget problem i det, bare du har de 1-2 cm slup du snakker om... Hvor varm tror du den bliver da? Du skal ikke kunne spejle æg på den jo...
(permalink) Fischer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Jeg syntes jo de blev temmelig varme .... men selv er jeg også angrebet af paranoia .... men man skulle ikke røre ved dem lige efter kørsel, så lidt lune var de da

Fischer

(permalink) Fischer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Jeg syntes jo de blev temmelig varme .... men selv er jeg også angrebet af paranoia .... men man skulle ikke røre ved dem lige efter kørsel, så lidt lune var de da

Fischer

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er den for stram slider du meget på lejer og rem.

Er den for slap hyler den, når du gasser op samtidig med at du bruger strøm.

Så monter den så stramt, at den lige netop ikke hyler.

Du er med på pricippet med at flytte afstandsskiver inden- og udenpå skiven for at få det rette tryk, ikke?

Det kan også være du har en forkert rem. En ny koster ret lidt (fx i Biltema)

- ikke at JEG er nogen ekspert: Har kun haft folkevogn 4 år, så er også kun lige begyndt ;-)

mvh
JAKOB
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Når remskiverne går i stykker er det som regel fordi at der ikke er en 8-10 skiver IALT.
Nogen smider dem væk, der ikke ligger mellem remskiverne. Men de skal flyttes ud på forsiden, under den tykke spændeflange, under møtrikken. Eller spænder man kun på spændeflangen og ikke på remskiverne.
Så går alt i stykker.

Hvis det er i orden og du føler du ikke kan røre ved tingene når du har kørt, er det nok hele motoren der er for varm.

Fordi:

Termostaten lukker ikke op
Brystpladen over udstødningen mangler.
Papslangerne mangler
Blæseren er blokere at pappet foran motoren
Tænding "står" forkert eller avanceringen virker ikke.

Find selv på flere -
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.