har en 1500 "barnfind" motor(har stået i et skur i 10 år).Den sidder fast og skal totalt adskilles.hvad gør man nemmest eller billigst,ville gerne ha nogle forskellige forslag evt hvis folk har en ide om priser også.Skal bruges til hverdag så skal helst ikke rykke resten af vognen i stykker.Hvad er feks slaglængden på en 1500?hvilke stempler og cylindre er bedst?hvad med oliesump?forstærket blæs?etc etc.H
prøv at søge, kig evt i "tekniske vw spørgsmål" der er skrevet sindsygt meget om det.
du kan jo skrive hvor meget du har tænkt dig at bruge på det, hvor mange hk du kunne tænke dig og moment.
nu skal du ikke fortvivle, det jeg skriver nu er mere et spørgsmål end et svar: jeg mener og have hørt at 1200 og 1500 motorer er dyre/besværlige at tune på. kan det passe?
13-1600 er i bund og grund den samme motor. Samme krumtap, samme pumpe, knast.
Det er kun topperne og indsugning/karburator der er forskellig.
1200 er "for sig" indtil 1972. Der bliver blokken mage til 13-1600.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
det giver mening. hvis jeg fårstår det ret. du skriver 13-1600. altså 1300-1500-1600?
Ja
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
lyder godt med de råd i gir.har også prøvet at følge de mange tråde og indlæg om dette,jeg syntes bare jeg drukner i mange informationer og meninger, er der ikke nogen som vil skrive om deres motor hvad der er gjórt og hvordan det virker