Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tilbageløb fra Holley pumpe?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SKAL der være tilbageløbsslange fra karburatorene når man sidder en holley pumpe på?? Der er regulator med, med 3 udgange (1 ind og 2 ud) de skal vel til hver sin karburator... Er det så nok?? eller skal der tilbageløb på???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Normalt skal der kun være returløb på systemer til indsprøjtning.

Hvad har du købt det til ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
VW.. Købte der her inde af 48IDA mener jeg han hedder....
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En holly pumpe skal bruges sammen med en benzintryksregulator. Med mindre det er en pumpe med indbygget regulator, men sådan en har jeg ikke set i Holly's program.
Er det en rød eller blå pumpe ??
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kiggede lige lidt på de forskellige Holly pumper der er på markedet nu om dage og den røde Holly pumpe har indbygget regulator.
/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kiggede lige lidt på de forskellige Holly pumper der er på markedet nu om dage og den røde Holly pumpe har indbygget regulator.
/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rolf skrev:
En holly pumpe skal bruges sammen med en benzintryksregulator. Med mindre det er en pumpe med indbygget regulator, men sådan en har jeg ikke set i Holly's program.
Er det en rød eller blå pumpe ??


den røde leverer kun 6-7 psi, meget passsende for en karburator, nåleventilen kan sagtens holde trykket tilbage med flyderen.

jeg mener ikke at der er regulator indbygget i den røde, men at den bare ikke laver mere end 7 psi.

jeg kører selv med en rød holey på dobbelt 40 drla delorto karburatore. det fungere fint, pumpen er i sig selv totalt overdimensioneret til motoren, jeg vil tro at den tømmer tanken på 3-4 minutter hvis den får frit flow. i en spand eller lignende.

sørg for at montere den på noget gummi ophæng, den knurrer lidt (rigligt).

Hummel skrev:
SKAL der være tilbageløbsslange fra karburatorene når man sidder en holley pumpe på?? Der er regulator med, med 3 udgange (1 ind og 2 ud) de skal vel til hver sin karburator... Er det så nok?? eller skal der tilbageløb på???



der skal tilbage løb på sådan en mener jeg. der er forresten som frank siger beregnet for indsprøjtning. var der ikke en manual med? hvis du vil af med pumpe plus regulator så sig til så snupper jeg det af dine hænder hvis prisen er rimelig.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
På summitracing's hjemmeside står der at den røde Holly pumpe har indbygget regulator og den skal ikke have nogen form for retur slange til tanken. Hvis der er for stort tryk lukker regulatoren bare benzin tilbage til indløbet af pumpen. En slange fra tanken og til pumpen og en slange fra pumpen til karburatorerne via et T stykke. Vupti så kører det bare :o)

Mht regulatorer så er det ikke alle typer som kræver returslange til tanken, men den slags Frank har brugt rigtig meget (Malpassi)bruger retur til tanken og har desuden den fine finesse at der er to afgange, en til hver karburator.Den regulator som følger med til den blå Holly pumpe skal ikke have retur til tanken eller lign.

/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har også blå Holley, og der er ikke nogen retur på.......
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvorfor egentlig bruge en holley ? hvad er det til ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
hvorfor egentlig bruge en holley ? hvad er det til ?


jeg bruger den mest fordi at den ser fed ud. og fordi at jeg jo skulle have en pumpe, og jeg synes bare at de der firekantede og lignende var så grimme
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Takker for svarene :)

Montere den nok i dag også håber jeg godt nok at den motor kommer til at kører Ok...

Hummel
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er der ikke nogen som har en holly, eller lign. pumpe, som de vil sælge??
Den fiat uno!! pumpe som jeg har brugt indtil nu, giver max 30 l pr time.DVS 0.5 l pr min-Og det er ikke nok til min motor, ved kørsel med motorvejs hastighed, da giver den op efter nogle få min.
For sjov har jeg engang regnet ud at når jeg accelerer hårdt, så køre jeg ca 1 km pr l!! DVS. et forbrug på 2 l i min (syntes selv at det lyder vildt!)Så jeg ville gerne have en pumpe som kan lever ca 120 l pr time.
Så kom med hvad i har.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis det bare er for forsøgets skyld så køb da en i biltema.... den koster kun 249 for en helt ny med kapacitet på 120 l/min.....

52-3225_h.jpg

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
skal en blå Holley pumpe køre hele tiden??? Lige fra man sætter tændning på?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel skrev:
skal en blå Holley pumpe køre hele tiden??? Lige fra man sætter tændning på?


helst kun når motoren kører (når der er olietryk og når starteren kører) det larmer så meget, men det er ikke rigtigt et problem, men brand mæssigt er det bedst hvis den ikke kører hele tiden.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel skrev:
skal en blå Holley pumpe køre hele tiden??? Lige fra man sætter tændning på?



Ja og husk sikkerhedsrelæet som slukker for pumpen ved kollision.
Ja den larmer lidt og hvad så....
Det med at koble den over olietrykskontakten har jeg aldrig hørt om før og synes
forøvrigt at det er en meget dårlig idé.
Olietrykskontakten kan jo ikke trække pumpen så der skal kobles et relæ indover.
Når bilen har holdt stille hele vinteren og benzinen i karburatorerne er fordampet
vil pumpen aldrig starte og fylde svømmerhusene op, hvis den er koblet ind over
oiletrykskontakten.

/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her er min løsning på sikkerheds problemet ved elektriske benzinpumper:
http://vwnettet.dk/forum/topic/327674
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.