Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  politiet

Tags:
No tags yet.

(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
snibeke skrev:
HEHE... :D

Jeg truer også gerne med bank når jeg bliver forulempet, det plejer atafskrække bøllerne, de skulle bare vide at jeg ikke tror på vold :wink:
Jo da, Snibeke. Jeg kan sagtens se foran mig, hvordan du får store stærke voksne mænd til at bryde grædende sammen. Men med din fremtoning er der vel heller ikke rigtig nogen der skal have klinket noget?

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
et par spørgsmål tilde der skriver her så glade for selvtægt

har tænkt mig at deltage i 2-3 træf her i dk. jeg kommer med kone og børn
kan man resikere det jeg tænker hvis nu børnene kommer til at råbe eller gå for tæt på jeres fine biler eller kigge skævt på jer.eller sige orhv far se lige den fede nissan skyline der skal vi så have håndmadder det er vi ikke så ville med.
hvad sker der under fælles køreturen der kan godt kommes til at køre tæt.

jeg har valgt at være anonym for min sikkerheds skyld
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
et par spørgsmål tilde der skriver her så glade for selvtægt

har tænkt mig at deltage i 2-3 træf her i dk. jeg kommer med kone og børn
kan man resikere det jeg tænker hvis nu børnene kommer til at råbe eller gå for tæt på jeres fine biler eller kigge skævt på jer.eller sige orhv far se lige den fede nissan skyline der skal vi så have håndmadder det er vi ikke så ville med.
hvad sker der under fælles køreturen der kan godt kommes til at køre tæt.

jeg har valgt at være anonym for min sikkerheds skyld


hæ hæ du vil jo nok opleve at folk er meget glade og positive på træf. Vi er der jo alle i samme ånd og vil gerne vise vores biler frem. Umiddelbart ville jeg mene at de fleste endda gerne vil lade børn sidde i deres biler hvis børnene synes det er en kæmpe oplevelse. Hvis dine børn kaster med flasker og ridser med nøgler, så bliver i sikkert ikke populære men det er vel ganske forståeligt. Fordi man er pro selvtægt, er det ikke ensbetydende med at man er voldspsykopat. Der er bare nogle situationer hvor man er nødt til at handle på egen hånd, og det er som regel der hvor politiet ikke evner at hjælpe. S
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) munken Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
et par spørgsmål tilde der skriver her så glade for selvtægt

har tænkt mig at deltage i 2-3 træf her i dk. jeg kommer med kone og børn
kan man resikere det jeg tænker hvis nu børnene kommer til at råbe eller gå for tæt på jeres fine biler eller kigge skævt på jer.eller sige orhv far se lige den fede nissan skyline der skal vi så have håndmadder det er vi ikke så ville med.
hvad sker der under fælles køreturen der kan godt kommes til at køre tæt.

jeg har valgt at være anonym for min sikkerheds skyld


Undskyld mig - men læs nu tråden igennem igen. Kig rundt på vwnettet, mærk stemningen og stil så dig selv det spørgsmål igen: er folkevognstræf et samlingssted for volds- og selvtægtstyper? Svaret er blankt nej - jeg vil æde min gamle hat på, at uanset hvilket forum, forsamling eller hvilken type mennesker du spørger til om problemer i trafikken, så vil en signikant del af dem (også kvinder) udtale at trafiksyndere skulle have nogen bank.

At der kan være milevid forskel på det sagte og så det faktisk udførte må du som voksent menneske være klar over. Når din datter siger "far jeg hader dig" - mener hun så virkelig at hun hader dig?

Synes dit indlæg er barnligt og latterligt - hvis du virkelig føler dig truet af indlæggets tone så tror jeg du har større problemer end de ytringer som står i indlægget.

Du er meget velkommen på vw-træf - der er altid en god stemning og plads til børn. Jeg har da i hvert fald taget mine egne med ved flere lejligheder.

/Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
rolig nu "munk" er det thaibokser munk ;)

det er gas syntes bare at den holdnig til at vi skal til at bokse løs på
alt og alle vi syntes er nogle fjolser er træls. så er der jo ikke noget at sige til at de
unge i byen idag slås som de gør. selvtægt er jo det fedeste.


stadig anonym
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det mest barnlige i denne, efterhånden latterlige tråd, er da alt den opfordring til selvtægt! Det er da for langt ude! Jeg håber at dem der kommmer med opfordringerne har det mere i munden end i handling. Uanset om man føler sig uretfærdigt behandlet eller forulempet er selvtægt da den mest destruktive og imbecile løsning man kan vælge.
Der er da vist aldrig noget tidspunkt i verdenshistorien hvor der er kommet fornuft og enighed ud af at bruge vold. Helt ærligt, magen til uintelligent og primitiv adfærd skal man sgu lede længe efter.
Med den adfærd er man jo ikke et hak anderledes end de tumper som truer andre i trafikken osv.

Just my 2 cents ...kunnne ikke holde min kæft mere efter at have læst alt det mundlort!
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
flot skrevet munken. jeg vil tillade mig at støtte 100% op om det du skriver der. det er som om at jeg kunne have skrevet det selv var jeg så velformuleret.

men jeg kunne også godt "tænke" mig (altså hypotetisk) at udøve selvtægt nogle gange, men jeg har aldrig gjort det og kommer aldrig til at gøre det i virkeligheden, kun i tankerne og når jeg er vred over noget og så skriver her på vwnettet.

udover det så er det som nogen skriver at det nogen gange giver noget at tale med folk hvis man kan komme til det. andre gange for man et grin.

men det kan være at jeg også kører som en gal, for jeg synes da at det er ofte at man blinker af mig fx hvis jeg overhaler (der er selvfølgelig massere af plads og udsyn når jeg overhaler), men at køre 60 hvor man må køre 60 uden for bebygget område mv. det kan jeg simpelthen ikke det giver mig spat. så hellere 70 eller 75, jeg ved godt at det betyder så lidt for min rejse tid men jeg kan bare ikke holde det ud. så en gang imellem efter en overhaling hvor man ender ved et lyskryds 2 km der fra og den man overhalede får indhentet en, hvorefter at det stiger ud af bilen for at fortælle mig det de vil så kan man også sagtens få en ordentligt griner. og folk bliver sku sure når man griner :D
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
warp skrev:
Det mest barnlige i denne, efterhånden latterlige tråd, er da alt den opfordring til selvtægt! Det er da for langt ude! Jeg håber at dem der kommmer med opfordringerne har det mere i munden end i handling. Uanset om man føler sig uretfærdigt behandlet eller forulempet er selvtægt da den mest destruktive og imbecile løsning man kan vælge.
Der er da vist aldrig noget tidspunkt i verdenshistorien hvor der er kommet fornuft og enighed ud af at bruge vold. Helt ærligt, magen til uintelligent og primitiv adfærd skal man sgu lede længe efter.
Med den adfærd er man jo ikke et hak anderledes end de tumper som truer andre i trafikken osv.

Just my 2 cents ...kunnne ikke holde min kæft mere efter at have læst alt det mundlort!


Med andre ord så mener du at Joe skulle være kørt hjem da han stod og kiggede på sin ovaler som var blevet stjålet. Han havde jo ringet til politiet, og eftersom de ikke kunne hjælpe så burde han jo være kørt hjem og betalt sin skat som en god og lydig bonus pater.....desuden skulle han da ihvertfald ikke have stjålet traileren!!! get real sømand.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) laila1303 22965857 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak for alle de gode indlæg i har skreve men jeg er ikke tyben for at øve selvtægt , at jeg er skuffe over politiet, det en ting men jeg ville nødig bo i danmark uden ordensmagten , jeg har snakke med dem efter og sagen var overladt til fyn så vad de har gjort ved jeg ik , så lad os nu opratte vores glade ansigter og komme vider og nyde livet med vores vw biler
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Når jeg bliver kørt meget tæt og truende op bag i af en eller anden, der aldrig har hørt om sikkerhedsafstand, slipper jeg stille og roligt speederen.
Tit akkompagneret af løftede arme og skuldre i "hjælp motoren gik ud" fagter ;-)
Den gradvis faldende fart gør jo at sikkerhedsafstanden efterhånden bliver bedre, så en eventuel kollision ikke bliver så overhængende.
De fleste fatter pointen og kører udenom, og så er man fri for dem... Fingre, næver og blinken er jeg sgu ligeglad med.

En videokamera-attrap kan også være godt at skræmme folk væk med!

I bytrafik virker en overdrevet mimning med mund og det hele af "jeg skriver lige dit nummerplade nummer ned her på min lille blok" også nogle gange, hvis man er kommet ud i et eller andet.

kh og karma sommer,
JAKOB
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Med andre ord så mener du at Joe skulle være kørt hjem da han stod og kiggede på sin ovaler som var blevet stjålet. Han havde jo ringet til politiet, og eftersom de ikke kunne hjælpe så burde han jo være kørt hjem og betalt sin skat som en god og lydig bonus pater.....desuden skulle han da ihvertfald ikke have stjålet traileren!!! get real sømand.


helt fint og flot at joe fik sin ovaler hjem men der er forskel på at hente sin stjålne bil hjem han havde jo fået bilen også uden vold.
men drengen der stjal loes oval har vel bare samme indstilling til tingene som joe har flot ovaler sådan en har jeg da ikke ahr selvtægt nu har jeg.

men kommentaren han var ved at køre ind i mig 2 gange så da vi kom til krydset steg jeg ud og han fik hvad han fortjente den er sku da mærkelig.

jeg har en gang i kolding været med i en bil hvor vi kom til at køre ud foran en anden bil på to små veje vi så ikke den anden bil..vi var ikke engang tæt på at ramme hinanden han måtte dog bremse hårdt for ikke at ramme os bagi.
han flipper totalt ud spræller vildt i sin bil ved næste lyskryds gasser vi op og kører over for rødt efter at han har bokset løs ind af chaufførens åbne vindue.
skulle vi 3 mand havde stået ud af bilen og va så
kunne ellers blive hyggeligt at køre søndags tur med fammilien og kigge på alle de fjolser der skulle stå rundt omkring på de danske veje og bokse.

carsten
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

I bund og grund er jeg modstander af selvtægt, men bifalder alligevel Joes handling ved ovaltyveriet... For der HAVDE han jo fået af vide at tillerpuet ikke 'havde resourcer' til at hjælpe.

Men selvtægt 'bare lige uden videre' er jeg dybt modstander af.

Det tætteste jeg har været på, var engang jeg kom trillende af Jagtvej i boblen, sammen med mit velvoksne 'sjapperdyr' - læs schæferhund. Jeg bemærkede nogle 'unge lømner' - jeg havde vist sæl samme alder dengang - der kastede både fyldte og tomme sodavandsdåser efter bilerne. Jeg fik også en, som hoppede op og ramte bunden af bilen....

Der stoppede jeg sgu - hev sjapperdyret med ud og gik over mod dem, mens jeg fik givet ham et par kommandoer, så 'bissen blev skruet på'. De smuttede lynhurtigt...

Og nej, jeg kunne IKKE drømme om at bruge min hund som våben mod nogen. Det er jo osse ulovligt. Det må KUN tullerpiet!

Mvh
Mr-M.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:

jeg har en gang i kolding været med i en bil hvor vi kom til at køre ud foran en anden bil på to små veje vi så ikke den anden bil..vi var ikke engang tæt på at ramme hinanden han måtte dog bremse hårdt for ikke at ramme os bagi.
han flipper totalt ud spræller vildt i sin bil ved næste lyskryds gasser vi op og kører over for rødt efter at han har bokset løs ind af chaufførens åbne vindue.
skulle vi 3 mand havde stået ud af bilen og va så
kunne ellers blive hyggeligt at køre søndags tur med fammilien og kigge på alle de fjolser der skulle stå rundt omkring på de danske veje og bokse.

carsten


synes nu der er stor forskel på når folk kommer til at gøre noget uden forsæt, og det at gøre noget med forsæt. Når folk bevidst bryder loven eller pisser på andre har de dermed også valgt at acceptere de konsekvenser det medfører. Hvis du stjæler en bil, er du sikker på en røvfuld hvis det bliver opdaget, og kører du race og dermed sætter andres liv på spil har du også valgt øretævernes holdeplads....den er da ret simpel. Jeg kunne da aldrig drømme om at udøve selvtægt overfor en der ved et uheld overså sin vigepligt eler lavede noget andet dumt i trafikken som egentlig ikke var personens hensigt....jeg kunne dog godt finde på at tale med store ord men det er bestemt ikke selvtægt. Desuden udøvede han der stjal Joes bil ikke selvtægt....det var tyveri. Joe udøvede selvtægt og var den eneste måde den historie kunne løses. Du skal ikke være så sort/hvid- selvtægt er mere nuanceret end det. Hvis din nabo langede din unge en flad eller sparkede din hund, så ville du sikkert også lige tage den op med ham. At man er pro selvtægt er ikke ensbetydende med at vi alle skal stå og bokse på landevejene konstant vel
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.