Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Speedometer kabel og BRM. Hvad gør i?

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har i alt den tid jeg har haft min bil, kørt uden mit speedokabel tilsluttet, da nav dækselslet som driver kablet, ikke kan være under center låget på mine BRM fælge. Nogen der har en løsning på dette, ud over den åbenlyse bare at pille centeret ud?
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du trykker speedokablet ind så det flugter med fedtknoppen, giver det en lille klat med svejseren og sliber det pænt glat.

voila.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mener bare ikke at dækslet kan være under centeret på fælgen?
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
klokmose skrev:
Mener bare ikke at dækslet kan være under centeret på fælgen?


Der er forskel.... på mine gamle BRM´ere kunne jeg ikke have centerkapslen for fedtkoppen, men på det nye sæt jeg kører med nu var det nok at trykke centerkapslen lidt forsigtigt på midten indefra, så gik den akkurat fri.

nej vent nu lige.... jeg har da faktisk også banket på fedtkoppen for at få den "fladere". Bare pas på den ikke slæber mod møtrikken/spindlen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg må nuller lidt med det.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ka du ikke bare dreje en anden fedt kop martin? en der ikke stikker så langt ud, og bore og file et firkantet hul.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mathiasen skrev:
Ka du ikke bare dreje en anden fedt kop martin? en der ikke stikker så langt ud, og bore og file et firkantet hul.



Jo nemt, men er et dovnt svin. Så hvis andre allerede havde løst problemet , var det jo det nemmeste. Har forresten hellere ikke nogen firkant bor i den størrelse :)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
man kan købe specielle BRM kopper der er lidt dyberer/brederer
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
køber man så også en ny spindel og møtrikker hertil ?

Jeg har aldrig hørt om det du omtaler Ib (jo til en bus bagpå.. men det er også det), og jeg har svært ved at tro at det kan løse problemet. Det er selve spindlen der sidder for tæt på centerkapslen.... der skal så godt nok sidde en fedtkop herimellem, men den kan jo ikke gøre afstanden mellem spindel og centerkapsel større.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vist kapslen går længerer ud>>> fra sån her [ til sån her [_ , så der da for pokker blive mere plads til spidsen af speedometer kablet rasser - eller ordkævler du nu ???

og det er rigtigt at det er de samme som man bruger til bagpå på en bus
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
aaaaahhh Ib de er jo 30-40mm lange. De har ALDRIG været beregnet til at montere foran på en T1.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
aaaaahhh Ib de er jo 30-40mm lange. De har ALDRIG været beregnet til at montere foran på en T1.


jeg sagde man KUNNE gøre det - og det kan man - jeg sagde ikke det ville se godt ud ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
Rasser skrev:
aaaaahhh Ib de er jo 30-40mm lange. De har ALDRIG været beregnet til at montere foran på en T1.


jeg sagde man KUNNE gøre det - og det kan man - jeg sagde ikke det ville se godt ud ;-)




fair nok.. så siger jeg så at man ikke burde gøre det! ;-)

så har vi begge fået ret - hehe
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har banket på centerkapslen så den er blevet sådan lidt rund agtig i det. Den sidder en anelse sjovt det må jeg indrømme, men den falder ingen steder.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for de fine svar :-) har godt set løsningen bornholmer snakker om. Ser bare ikke så lækkert ud. Prøver at bange koppen lidt flad i toppen
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og den er jeg så med på klokmose...
Har nemlig en brm plade med bukmærker.. og en ekstra.

Hvis du vil have min med buler fårdu den .!

Pcb
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK

Reply

You must log in to post.