Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Stort olie forbru

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej alle

min motor 2,0 cu bruger lidt for meget olie
min mistanke er at det er olieringene der er skyld i det
mit spørgsmål er
hvad der best at gøre
1. hone cylenderne og sætte nye ringe i??
2. nye cylender, stempler og ringe
3. eller??

hvad siger i??
den skulle jo have 70hk men den har kun 54hk så den er slidt men køre fint

mvh
JB
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dem jeg har målt på har været helt opbrugte.

Cyl. opslidte og ventilstyr, vippearmsaksler, knast/løftere og selv stemplerne er slidt en hel tiendedel.

Du må skille den ad og måle på det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
et nyt sæt stempler og cylindre koster 2650 for 4 nye alt incl
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej

skilte den i går der skal nye cylindre og stempler til...
da olie ringene er meget slidt på cylinder 1 og 4 havede en mistanke om at det var på 1en der måske var problemer med og jeg fik rat så i dag skal jeg ha rengjort det sidste topstykke og så begynder jeg at samle igen så må vi se om pisset springer i luften eller........

mvh
JB
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
så køre motoren igen

olie ringene var meget slidt
der hvor olie ringene var finest var der et ring-gab på 4mm
nu efter hvor den har fået lidt nye stymper og lidt kærlighed i weekenden køre den som en drøm igen og den ryger ikke mere (DEJLIG) og den trækker bare godt


tror jeg vil tage den med ud på arbejde og måle co på den

nogen der ved hvad der er max og minimum ???


mvh JB

ps takker for hjælpen T (men får nok en stor tlf regning men det var det vær)

Reply

You must log in to post.