Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  nikasil cylinder.... godt eller skidt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg sad og kiggede på LN engineering hjemmeside. Det ser jo spændende ud med de cylinder. Alu cylinder med nikasil overflade..MMMM Ikke at jeg overhoved har penge til dem, men er de også pengene værd? Ville bare høre om nogen herinde havde erfaring med disse cylinder og om de var pengene værd??

venlig hilsen Henrik
-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kort fortalt, - JA !!!
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De løser nogle af de problemer der kan være med støbejerns cylindre når borringen bliver stor. De bliver ikke så let deforme og er meget bedre til at komme af med varmen. Alle folk som har købt dem siger at de er uden sammenligning og at de er pengene værd hvis man bygger stor type4 motor, men jeg må nok sige at prisen afskrækker mig en smule!
Er der nogle herhjemme som har erfaringer med nikasiler?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Porsche har ikke brugt andet siden først i 70´erne. Men de er jo så også lavet i Tyskland.
På Porsche er de praktisk talt uopslidelige og jeg kunne godt se fordelen på en type4 motor ud i at de vejer absolut ingenting. Man kunne spare mange kilo som ellers ville hænge bag bagakslen.
Porsche fik så et nyt problem da de indførte nikasil.
Det er jo en aluminiumcylinder, og derfor udvider den sig meget mere end en støbejernscylinder.
De trækker så de lange støttebolte ud af blokken. Porsche forsøgte flere forskellige typer bolte. Bla. en type med en fiberstrømpe udenpå for at køleluften ikke skulle køle bolten ned.
Den endelige løsning blev bolte af Dilivar-stål. Denne ståltype strækker sig næsten som alu. og hvis man vil se om ens porschemotor har denne type eller ej. Kan man konstatere det med en magnet. Dilivar er nemlig ikke magnetisk.
LN sælger så nogen andre bolte. Jeg ville nok vove pelsen ved at bruge ORIGINALE 8mm. bolte fra type1.
Så er det også spørgsmålet om de stempler, man kan købe, kan leve op til cylindrene.
Og igen. Er det cylindrene der er problemet på en VW motor ? Jeg syntes altid det er ventilmekanismen der ikke kan holde til de hårde fjedre. Dårlig kvalitet ventiler og sæder, osv. osv.
Det var jo træls at ødelægge en cylinder til 5000 fordi man kun har givet 12,50 for en ventil.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Efter alt hvad der er blevet skrevet om nicasil og de lidt billigere alusil cylindere, tror jeg ikke jeg turde bruge 8 mm t1 støttebolte. Det er efter sigende noget af en videnskab at få dem til at passe sammen.

Og du kan godt få fine ventiler idag, men det ved du jo godt ;-)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej det vidste jeg ikke. Hvilke ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.