Jeg har solgt mine projekter, ville også sælge Notchbacken, og købe en Splitbus, men blev lidt skuffet over hvad man kunne få for de 100000 jeg havde sat af til det, så begyndte at kigge efter bil nr 2 på VW-ønskelisten, en type 3 Karmann Ghia også kaldet T34.
I Sverige fandt jeg en `66 model 345, dvs den er født med elektrisk soltag.
Så i stedet for at fejre SanktHans i sidste weekend, tog konen og jeg på en 19 timers, og små 1400 km, tur til Sverige.
Først med 4 forskellige tog, blev hentet på stationen af sælger, så kiggede og handlede vi 1 times tid, over lidt svensk hjemmebag og så gik det hjemmead de ca. 700 km i en bil jeg ellers bare havde set lidt billeder af, det er altid spændende men det gik fint. Den første times tid regnede det rimeligt meget, så fik checket at den var tæt, 5 minutter efter at regnen stoppede blæste soltaget op med ca. 110 km/t, det var lidt af et chok, men det blev spændt godt fast og så gik det ellers derudaf, eneste andet problem var at den ikke ville starte vha starteren når den var varm, men et lille skub så var den i gang, godt vi var 2 personer afsted.
Den blev omlakeret i 2006, ikke en super lakering, men udmærket til mit brug. Der er lavet meget lidt rustarbejde gennem tiden, og der skal ikke laves noget før syn.
Skal bare have lavet tændingslåsen, hornet, startbesværet når den er varm og lidt småting i samme stil, så burde den kunne gå gennem syn uden problemer.
Desværre mangler det meste af mekaniken til soltaget, så det skal jeg prøve at finde, og få monteret til vinter. Der skal den nok også have lidt nye gummilister.
I Sverige fandt jeg en `66 model 345, dvs den er født med elektrisk soltag.
Så i stedet for at fejre SanktHans i sidste weekend, tog konen og jeg på en 19 timers, og små 1400 km, tur til Sverige.
Først med 4 forskellige tog, blev hentet på stationen af sælger, så kiggede og handlede vi 1 times tid, over lidt svensk hjemmebag og så gik det hjemmead de ca. 700 km i en bil jeg ellers bare havde set lidt billeder af, det er altid spændende men det gik fint. Den første times tid regnede det rimeligt meget, så fik checket at den var tæt, 5 minutter efter at regnen stoppede blæste soltaget op med ca. 110 km/t, det var lidt af et chok, men det blev spændt godt fast og så gik det ellers derudaf, eneste andet problem var at den ikke ville starte vha starteren når den var varm, men et lille skub så var den i gang, godt vi var 2 personer afsted.
Den blev omlakeret i 2006, ikke en super lakering, men udmærket til mit brug. Der er lavet meget lidt rustarbejde gennem tiden, og der skal ikke laves noget før syn.
Skal bare have lavet tændingslåsen, hornet, startbesværet når den er varm og lidt småting i samme stil, så burde den kunne gå gennem syn uden problemer.
Desværre mangler det meste af mekaniken til soltaget, så det skal jeg prøve at finde, og få monteret til vinter. Der skal den nok også have lidt nye gummilister.