Jeg har lige fået lidt hjælp til et olietryksproblem her på nettet, og så vil jeg da gerne fortælle om en detalje som har irreteret mig i 5 år, og lige har løst.
Da jeg købte min 1303, og kørte de 14 dage jeg måtte inden nr.plader skulle af og bil renoveres totalt virkede kobling udemærket. Under renovering blev alt skiftet der bare lugtede af slid og snarlig udskft. bla. pedalsættet der var meget vakkelvornt, det blev byttet med et jeg fik fra genboen fra en 12-1300 med gammel forbro. De så jo helt ens ud og har da også virket de sidste 5 år, dog med en on-off kobling der ikke var til at "dosere" hvilket har generet mig. Speederkabel var også for langt, men jeg spurgte KB Bent om problemet, og iflg. ham var der ikke forskel på pedaler i 1303 og de andre.Jeg havde en mistanke om der var noget med den krog der holder koblingskablet, da kobl. også var temmelig hård. Jeg efterlyste derfor et sæt til en 1303, og fik bid hos Bjarke i Maribo, som havde op til flere sæt.
Hjem og male og montere det,og hold k... en forskel, kobling er blød og til at "dosere" ikke on-off mere og speederstilling er også helt perfekt, passer lige til foden. Efter lidt sammenligning af pedalsæt kan man se at på det org. 1303 sæt er der 30mm fra akselcentrum til centrum af koblingkabletsøjet, mens der på det "gamle" er 36mm, og der er jo noget med vægtstangsprincippet,der betyder kortere vandring på det gamle men tungere tryk, og på det "nye" længere vandr. og lettere tryk. Der må da være andre ude "samfundet" der har samme problem, bare til orientering.
Da jeg købte min 1303, og kørte de 14 dage jeg måtte inden nr.plader skulle af og bil renoveres totalt virkede kobling udemærket. Under renovering blev alt skiftet der bare lugtede af slid og snarlig udskft. bla. pedalsættet der var meget vakkelvornt, det blev byttet med et jeg fik fra genboen fra en 12-1300 med gammel forbro. De så jo helt ens ud og har da også virket de sidste 5 år, dog med en on-off kobling der ikke var til at "dosere" hvilket har generet mig. Speederkabel var også for langt, men jeg spurgte KB Bent om problemet, og iflg. ham var der ikke forskel på pedaler i 1303 og de andre.Jeg havde en mistanke om der var noget med den krog der holder koblingskablet, da kobl. også var temmelig hård. Jeg efterlyste derfor et sæt til en 1303, og fik bid hos Bjarke i Maribo, som havde op til flere sæt.
Hjem og male og montere det,og hold k... en forskel, kobling er blød og til at "dosere" ikke on-off mere og speederstilling er også helt perfekt, passer lige til foden. Efter lidt sammenligning af pedalsæt kan man se at på det org. 1303 sæt er der 30mm fra akselcentrum til centrum af koblingkabletsøjet, mens der på det "gamle" er 36mm, og der er jo noget med vægtstangsprincippet,der betyder kortere vandring på det gamle men tungere tryk, og på det "nye" længere vandr. og lettere tryk. Der må da være andre ude "samfundet" der har samme problem, bare til orientering.
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk