Efter at ha bøvlet i 5 år med flere alm. benzinpumper, pga. problemer ved start af varm motor, dvs. speeder i bund og håbe på den starter. Selvfølgelig er karb. udskiftet, pumpeslag er det rigtige, stift ok, pumpe rigtig, 3 pumper af den rigtige slags osv. besluttede jeg at prøve noget nyt. Da jeg også har en Morris 1000, fra 1970 (værkstedesvognen) med el-pumpe, og der er ALDRIG problemer, selv om motoren næsten koger, tænkte jeg at vi prøver denne mulighed. Den eneste anstændige plads var under bagsædet, hvor jo alle ledningerne også er, og man kan komme til uden at brække arme og ben, pumpen skal også sidde under karb. højde, og der blev den så placeret med slanger til karb. og fra røret på vangen. Og det er altså bare noget der virker , bilen starter øjeblikkeligt med varm motor uden at røre speeder. Før var der også problemer med at karb. flød over pga. varmen fra motor, jeg har et gennemsigtigt filter ved karb. og der boblede det hele tiden når motor var slukket, og flere gange dryppede det ud ved spjældaksel, selv om svømmerhøjden var sænket, og jo nåleventilen var også skiftet til en ny. Så nu kan jeg næsten ikke få armene ned igen, tænk at sådan et problem havde englænderne (morrisen) åbenbart forudset. Og der skal selvfølgelig også monteres en "væltepeter" fra en punto som Niels-Erik beskriver, men nu er ophuggeren gået på ferie, så det må vente. Hvis det har interesse er pumpen en HARDI, som cargo har (de fleste biltilbehøsrsbikse har den sikkert) den hedder 070021 og passer til ca. 60 heste, ellers fåes de større og den koster ca. 750,- + moms. Men de fleste får jo rabatter, så hjælper det jo.
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk