Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Elektrisk velsignelse

Tags:
No tags yet.

(permalink) erik1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Efter at ha bøvlet i 5 år med flere alm. benzinpumper, pga. problemer ved start af varm motor, dvs. speeder i bund og håbe på den starter. Selvfølgelig er karb. udskiftet, pumpeslag er det rigtige, stift ok, pumpe rigtig, 3 pumper af den rigtige slags osv. besluttede jeg at prøve noget nyt. Da jeg også har en Morris 1000, fra 1970 (værkstedesvognen) med el-pumpe, og der er ALDRIG problemer, selv om motoren næsten koger, tænkte jeg at vi prøver denne mulighed. Den eneste anstændige plads var under bagsædet, hvor jo alle ledningerne også er, og man kan komme til uden at brække arme og ben, pumpen skal også sidde under karb. højde, og der blev den så placeret med slanger til karb. og fra røret på vangen. Og det er altså bare noget der virker , bilen starter øjeblikkeligt med varm motor uden at røre speeder. Før var der også problemer med at karb. flød over pga. varmen fra motor, jeg har et gennemsigtigt filter ved karb. og der boblede det hele tiden når motor var slukket, og flere gange dryppede det ud ved spjældaksel, selv om svømmerhøjden var sænket, og jo nåleventilen var også skiftet til en ny. Så nu kan jeg næsten ikke få armene ned igen, tænk at sådan et problem havde englænderne (morrisen) åbenbart forudset. Og der skal selvfølgelig også monteres en "væltepeter" fra en punto som Niels-Erik beskriver, men nu er ophuggeren gået på ferie, så det må vente. Hvis det har interesse er pumpen en HARDI, som cargo har (de fleste biltilbehøsrsbikse har den sikkert) den hedder 070021 og passer til ca. 60 heste, ellers fåes de større og den koster ca. 750,- + moms. Men de fleste får jo rabatter, så hjælper det jo.
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det er jo underligt at det eneste vi gamle griner af når vi snakker om den gang i vores mørke ungdom, er den forbandede Lucas pumpe der ikke virkede på en Mascot.

Men nu er Hardi jo også tysk.
Hvad så har du måttet bygge bilen om med plus til stel ? HA-HA !!
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) erik1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja jeg må indrømme efter at have haft 3 mascotter, blev de 2 polomvendt, og det er morris 1000 også, men jeg sprang vw´en over i denne omgang. Iøvrigt er armene stadig oppe over det med en el-pumpen fra igår. Ved koldstart har vw´en altid startet med det samme for derefter at gå over i hakken, sprutten og hosten, for derefter næsten altid at gå i stå og i bedste fald meget langsom og ujævn tomgang. Så i dag efter arb. skulle jeg da lige prøve at starte den, og hold da lige op. Efter et træk i spjældaksel, så chocker var aktiveret, stak jeg armen ind af vinduet og drejede nøglen, og den startede straks med den mest rene og lidt forhøjede tomgang jeg nogensinde har hørt.
Nå selvfølgelig ud at køre en lille tur så den blev varm (kørte bedre end nogen sinde). Så blev den stående i 10- 20 min. for derefter at starte perfekt uden at røre speeder. Det er næsten som at have benzinindsprøjtning. Ingen gurglen i karb. pga. bilen drukner i benzin, heller ingen røgsky af uforbr. benzin bagud, det skulle man da have lavet for flere år siden. Og pumpestiften er pillet så nu er den gamle pumpe kun til "pynt", overvejer at lade den sidde eller lave et blinddæksel.
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk

Reply

You must log in to post.