Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med mine retningsviserarme!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Diabloen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, mine retningsviserarme driller lidt. Når jeg aktivere dem ("blinker") kommer de en sjælden gang helt op, ca. hver 10. gang når jeg kører, når jeg står stille kommer de kun halvt op. Det er gældende i begge sider. Jeg har målt dem (billede) og som i kan se viser de kun ca 4 volt. Skruer jeg ledningerne ud, og måler direkte på dem viser de 6 volt... Ergo må der være et spændingsfald et sted, højst sansynlig i spolen. Okay den er jo også 48 år gammel, så der er nok brud en del steder i viklingerne.

Spørgsmålet er så om andre kender eller har kendt til dette problem. Kan man købe en ny spole, eller hedder det et komplet nyt sæt retningsarme?

Jeg har prøvet at smøre det lidt, og ja det gav da ca. 1 cm. haha

Mvh.
Lasse.
DSC01942.jpg
DSC01947.jpg

(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal huske og smøre alle bevægelige led, det betyder meget mere end Du tror.
Spændingen vil helt naturligt falde under aktivering, men jeg ved desværre ikke hvor meget, har aldrig målt på mine egne.
Men det med en træg afviser kan ofte afhjælpes med en grundig rengøring og lidt smøring.

-Tonny
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøv forsøgsvis at trække en ledning direkte fra plus på akumulatoren til den nedereste skrueterminal på afviseren, hvis afviseren så virker ligger fejlen i strømtab gennem tænding, ledninger og afviserkontakt.
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 17 years siden | | | |
På min tidliger oval, mistede den af og til lidt spænding der hvor ledningen fra spolen er skruet på en af de 2 skruer. Det var lige at løsne den - gøre den ren med smergellæred og så på igen - så virkede de igen.
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu kører jeg ikke 6 volt, men jeg har samme problem et par gange om året. Jeg plejer at rense og smøre dem med lidt tyndt olie. Så giver jeg dem lidt massage, og så kører det hele igen. Husk at man ikke må åbne afviservingerne ved at tage fat i bunden og så bryde den op. De skal aktiveres via blinkerarmen og så holdes ude.

- Casper
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for de fine svar. Jeg har nu prøvet at gøre dem rene, smøre og massere dem, det virker som om det hele glider rigtig godt, og da jeg måler 6 v når jeg tager ledningerne af, må man gå ud fra de får spænding nok. Det kunne være skægt hvis én af jer der har 6 volts afvisere kunne måle og se om de også sagde ca. 4 volt (når de er oppe med lys i)

Lasse.
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg måler omkring 4,6 - 4,7 volt på mine.

-Tonny
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Diabloen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jamen så er det sikkert fint. Mange tak for svarene, jeg har nu renset og smurt dem grundigt.... og ja se resultatet:

http://www.youtube.com/watch?v=n_etnypiI9g

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Havde det samme broblem. Fik nyviklet spolen hos en elektromekanikkerker, os så virkede det perfekt. Spolen kan godt være kortsluttete i nogle viklenger, uden at være kortdluttet.
(permalink) Jesper Dyhr Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og så har jeg lige opdaget at min 59'er har de originale retningsvisere monteret inden under nogle utroligt grimme blinklys, der er eftermonteret.
Men vognen er lavet om til 12 volt, så jeg ved ikke helt om der overhovedet findes 12 volt spoler, så jeg kunne få gang i dem igen.

De skal vel så blinke for at være lovlige, men mon ikke man kan anvende blinkrelæet til pæren og den originale ledning til spolen?

Gode råd modtages.

Reply

You must log in to post.