Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kommer og skal have monteret dine dæk, de skal bruge ca en times tid, og de skal tjene på det. Kan godt forstå de vil have 1000 kr for det. Normalprisen hos dem er godtnok omkring 700,- kr de gange jeg har sendt folk ned til dem.

De er der ikke for at gøre dig vennetjenester, men for at tjene penge så de også er der i næste måned.

De har nog set dig an, og vuderet du nok ikke kom igen en anden gang ok købte dæk, så de penge de skulle tjene på dig kunne de ikke gøre ved at sælge dig vinterhjul om 6 måneder.

Jeg ville selv have sagt nøjagtigt det samme.
(permalink) holmnibe Member
jeg tager 500kr for montering og afblancering på mit værksted
når folk selv kommer med deres dæk
for 4 stk hjul
(permalink) kleinbusRonnie Member
Var lige forbi min lokale mekaniker og spurgte hvad han skulle have for 2 medium kvalitets dæk til min Toyota, det var så lige 400.- mere end Skan-X dækcenteret.
Da jeg så hans prisliste og kom til at nævne daekonline, så var jeg lige ved at få kappet hovedet af. haha
Det ender nu med at jeg køber et sæt alufælge med gode dæk på i den blå avis, for til så'n Toyota er der noget mere udvalg end til vores luftkølede.

Er der nogen der har prøvet at bestille og bruge de dækfirmaer som bliver nævnt på Daekonline? Deres monteringspriser er jo omkring de 100.- 150.- pr stk..hvilket er billigt nok

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
kleinbusRonnie skrev:
Var lige forbi min lokale mekaniker og spurgte hvad han skulle have for 2 medium kvalitets dæk til min Toyota, det var så lige 400.- mere end Skan-X dækcenteret.
Da jeg så hans prisliste og kom til at nævne daekonline, så var jeg lige ved at få kappet hovedet af. haha
Det ender nu med at jeg køber et sæt alufælge med gode dæk på i den blå avis, for til så'n Toyota er der noget mere udvalg end til vores luftkølede.

Er der nogen der har prøvet at bestille og bruge de dækfirmaer som bliver nævnt på Daekonline? Deres monteringspriser er jo omkring de 100.- 150.- pr stk..hvilket er billigt nok

Ronnie

daekonline fungerer fint. og deres tilknyttede værksteder, tjo har både oplevet rigtigt klamhuggere (jeg gik simpelthen igen efter at de havde lavet mærker i den første helt perfekte fælg under monteringen af dækket) og ret proffesionelle værksteder som virkeligt gjorde det professionelt. jeg kan dog stadig bedst lide skan-x og jeg giver dem altid muligheden for at slå daekonlines priser, somgerel matcher de næsten prisen og så bestiller jeg sku dækkene hos dem hvis der kun er småpenge i forskel.
Hej med dig,

Hvorfor tog du ikke blot til ScanX fra starten af, når det er så godt.
- Forestil dig, at vi alle selv tog maden med på restauranten, når vi skulle ud og spise for herefter bede dem om bare at lave maden. Ingen restauration, café, burgerbar eller hvad det nu måtte være, ville overleve særlig længe.

Kan du ikke lide lugten i bageriet, må du bage dit brød selv eller finde en anden bager.

Selvfølgelig mystisk, at de ikke kunne finde dine dæk. -Lyder mystisk. Tror du ikke bare de havde travlt med seriøse kunder.

Hilsen
Bare en anden kunde

duck skrev:
hej

Har lige hentet mine hjul fra Nordsjællands Dækcenter og blev en smule overrasket over deres pris for montering af 4 dæk.

1000 kr. inkl moms!

Jeg havde det hele med selv. og det var 4 std. fælge til min ghia

Faktisk kunne de slet ikke finde mine hjul, da jeg efter 5 dage ringede derned for at høre om de var færdige.

Jeg måtte selv komme derned og finde dem for dem...

De sagde at prisen var høj fordi de ikke kunne leve af at folk selv kom med tingene og ikke købte hos dem.

Men ville jeg efter en behandling nogensinde købe dæk derinde - Nej

Og vil jeg nogensinde anbefale dem til nogen - Nej

Jeg synes ikke jeg plejer at give den pris hos scanX på amager.(som jeg normalt bruger og gerne anbefaler for deres hurtighed og arbejde)

Er der nogen der har oplevet den slags med overpriser så råb op så vi ikke bliver bo**et i r**** en anden gang?

(permalink) autolak Member
Hmm.. Kan ikke lade være med at reagerer på sådan en tråd her..
Først til Niels Erik, er selv autolakerer og den måde du sælger materialer på er præcis den måde jeg gør det på og jeg har intet lollandsk blod i årerne! :D

Jeg syns det er en udbredt misforståelse i autobranchen generelt, at fordi man i gamle dage kunne betale sig fra hvad som helst for et par bajere så går den stadig at lege kræmmer når man skal ha' udført et stykke arbejde.
Den går bare ikke..
Prisen på 1000 kr. for montering og afbalancering kan måske diskuteres men stadigvæk kunne du jo lige ha' spurgt hvilket leje prisen lå i inden de gik i gang, det koster jo ikke noget..

Det ER blevet dyrere at lave biler, både pga. timepris men bestemt også pga. materialerne, derfor kommer det som en overraskelse for de fleste at priserne også er steget på f.eks. autolakerings arbejde.
Der vil selvfølgelig altid være nogle i branchen der skal prostituerer sig selv til lave priser og med procenter der ville gøre en hver kunde henrykt, men det er urealistisk i længden og tit og ofte hænger pris og kvalitet sammen.
(permalink) lotus-jonas Member
de gange jeg har har fået lagt däk på fälge, så har jeg spurgt inden hvad prisen er, og det gör jeg forövrigt altid...der er sgu da idiotisk at få lavet noget uden at vide hvad det koster.
(permalink) hendrixxx Member
[quote=Bare en anden ]Hej med dig,

Hvorfor tog du ikke blot til ScanX fra starten af, når det er så godt.
- Forestil dig, at vi alle selv tog maden med på restauranten, når vi skulle ud og spise for herefter bede dem om bare at lave maden. Ingen restauration, café, burgerbar eller hvad det nu måtte være, ville overleve særlig længe.

Kan du ikke lide lugten i bageriet, må du bage dit brød selv eller finde en anden bager.

Selvfølgelig mystisk, at de ikke kunne finde dine dæk. -Lyder mystisk. Tror du ikke bare de havde travlt med seriøse kunder.

Hilsen
Bare en anden kunde

duck skrev:

Det er STADIG lærlingearbejde/ufaglært arbejde og det er STADIG hurtigt overstået så det kan da aldrig blive 1000kr. Lærlingen/arbejdsdrengen skal have 150kr/t (og det er fanme højt sat) og så er der 850kr til 4 ventiler samt en procentdel af maskinens afskrivning......det kræver da ikke alverden med hjernekapacitet at regne ud at der er kæmpe avance på den slags. Det er da fint hvis du vil betale 1000kr for det , men uanset hvordan du vender og drejer det så er det stadig dig der er blevet bollet i r*ven. Du vil måske også betale 150kr for en big mac menu....husk de skal jo overleve og konkurencen er stor i deres felt, så vi skal da støtte dem.

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) HMS Member
Pointen er jo så at Nordsjællands Dækcenter ikke kan anbefales til os (USERI
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Nej....... nu må i altså lige tørre jeres øjne.

Som flere allerede har sagt, spørg om en pris INDEN de lægger så meget som én finger på jeres sager.

Ud over det, så stop med meninger om hvad der indgår af udgifter på et stykke arbejde.
I vil sgu da alle have min. 170-200 kr. i timen for jeres arbejde! For at et firma kan tjene penge må de udfakturere det dobbelte, for der er jo også de sociale omkostninger,pension o. lign. I sidste ende må der nødvendigvis være et overskud på hver times arbejde, udført af en medarbejder.

Nu har vi så ikke engang regnet med afskrivning på maskiner,bygninger,leje/leasing af div. udstyr osv.
Og så kan i mene hvad i vil om hvad ting tager af tid..........
Spørg om en pris! Alt andet er ligesom at tude over at det gør ondt at falde. Skidtet er sket..... toget er kørt!

"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) autolak Member
Du har så ret Thomas-Gearheads!
(permalink) HMS Member
citat Duck De sagde at prisen var høj fordi de ikke kunne leve af at folk selv kom med tingene og ikke købte hos dem.

Derfor har man jo lov til at have en mening om dem dvs at de ikke er til for dem der selv har varen og bare skal have den monteret.
1000 kr for en halv times arbejde tja jeg syndtes det er dyrt men så er de sociale omkostninger,pension o. lign selvfølgeligt også dækket ind
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.