Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Så er den gal igen.

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det syntes mig, at ligegyldigt hvad jeg roder med på KG'eren; så går det f... galt hver gang!

Har købt nye tændrør og kabler. Skiftet. Virkede.

Nyt fordelerdæksel, platiner og rotor. Platiner passede ikke. Resten siftet. VIRKEDE IKKE!
Tilbage med det gamle dæksel og rotor. VIRKER IKKE.

Frem og tilbage et par gange med nye og gamle dele. VIRKER STADIG IKKE.

Rotoren drejer rundt.

Kan jeg have monteret platiner forkert? Mener kun at de kan sidde på een måde?

Nu er jeg blevet usikker på rækkefølgen på tændkablerne på fordelerdækslet. Hvem kan vise mig hvordan de skal sidde.



Mvh

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tændningsrækkefælgen er nok 1 4 3 2. Det står på de fleste generator/dynamoe stande ned mod blokken. Hakket i remskiver skal flugte med samlingen i blokken, og spidsen på rotoren pege sådan lidt skråt ud mod remhjulet (tror nok der er et mærke på strømfordeleren) det skulle være 1eren. Og så med uret rundt.

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det prøver jeg. Tak.

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Men har det nogen betydning for om bilen vil starte?
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja...tændings rækkefølgen skal være rigtig. Den kan nok godt starte hvis du har byttet om på to kabler, men sørg for alle er placeret rigtigt.
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Mark S]Ja...tændings rækkefølgen skal være rigtig. Den kan nok godt starte hvis du har byttet om på to kabler, men sørg for alle er placeret rigtigt.

Hmm.

Så er der altså noget andet galt (også), da hun ikke starter. Platiner skal vel bare skrues i - jeg mener, der er vel ingen justering af dem?

Nå, vi ser på det i morgen.

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Platiner skal jo lige kunne give gnist, mener det er 0,4mm de skal åbne på toppen.
Søgerblad er et must! også for lige at checke tændrør og ventiler osv
Når platiner er iorden kan du lige indstille tænding statisk
en prøvelampe sat på tændsspolens nr1 og stel vil lyse når du drejer strømfordeler ind i tændingsområdet.(forudsat du er på etteren, som Peter skriver)

Du kan bare isætte tændkabler i mod uret så er det 1234.

Det meste står i instruktionsbogen, hvis Ghiaen er gammel nok!


Ronnie

ps: jeg har et par gange været udsat for at billige (100 kr sæt)tændkabler var ustabile, hvis det er det du har på.
Når først motoren kører kan du jo tage et kabel fra af gangen, så skal motoren skifte karakter..hvis ikke kører du på < 4 cylindre.
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Din rotor kan endten pege til højre skråt ind mod blæserhuset, eller som der før er nævnt til højre skråt ud mod remhjulet - det er 1èren. Du kan tjekke ved at skrue tændrør 1 ud og stemplet skal stå i top ( mærk forsigtigt efter med en skruetrækker ned i hullet ), og mærket i remhjulet skal passe på mærket i blokken. Den står selvfølgelig ikke som den skal i tænding nu, men så har du fundet ud af hvor din 1èr er på fordeleren.
Derefter skal du justere dine platiner ved at stille dem 0,4 m søgerblad - altså de skal åbne 0,4 år knasten på fordelerakslen står på det højeste punkt.
Nu skal du så justere tændingen, og det gøres med prøvelampe på tændspolens klemme 1 ( den klemme kondensatorens grønne ledning også sætter på ), og sætter lampen på stel. Jeg gør det at jeg drejer remhjulet frem og tilbage mens jeg drejer fordeleren MEGET LIDT, og lige pludselig - WUPTI - passer det med at når du har drejet remskiven om på sit mærke, så tænder din prøvelampe, og din tænding er indstillet.

Du skal så bare være opmærksom på om din motor skal tænde F
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu har jeg vist fået monteret kablerne i rigtig rækkefølge og kontrolleret at der er gnist på platinerne, men... ligemeget hjælper det. Lige nu er jeg rigtig træt af damen, da jeg også slås med at få mit bagagerum tæt.

Problemer, problemer, problemer....

Nå, men tak for hjælpen til alle. Jeg bliver desværre nok nødt til at få en fagperson til at kigge på det.

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 17 years siden | | | |
TheRealHolger skrev:
Nu har jeg vist fået monteret kablerne i rigtig rækkefølge og kontrolleret at der er gnist på platinerne, men... ligemeget hjælper det. Lige nu er jeg rigtig træt af damen, da jeg også slås med at få mit bagagerum tæt.

Problemer, problemer, problemer....

Nå, men tak for hjælpen til alle. Jeg bliver desværre nok nødt til at få en fagperson til at kigge på det.

Holger



Og du er sikker på at du ikke har fået lidt oliefilm på platinerne ??. De åbner 0,40 ?

Du kan tjekke for oliefilm ved at sætte en prøvelampe på som tidligere beskrevet og så tjekke at den slukker når platinerne lukker, hvis der er lys i den hele tiden, er det der dit problem ligger.

mvh
Henrik

Reply

You must log in to post.