Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  igen igen et spørgsmål om buggy'er .D

Tags:
No tags yet.

(permalink) Deeds Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Går med store overvejelser for tiden, har fået ryddet nok op i garagen til en projekt bil, så drømmen om en bette buggy bliver større og større :D

Men der er forskellige problemer/spørgsmål i dette

1. Hvad årg/model skal jeg kigge efter ? Skal det være en bestemt model/årg for overhovedet at kunne få den på DK plader ? (nogen der er nemmere at lave/syne/skaffe dele til, større "ekstra tilbehørs program" til)

2. Kan sagtens skrue bil, men har endnu ikke haft glæden af en luftkølet, er det så noget der er til at lære, eller kræver det man har en kammi som kan ?
(der er nemlig desværre ikke nogen i vennekredsen som interessere sig for de gamle vw'er, så er lidt alene med projektet)

3. Hvad vil afgiften typisk ligge på hvis man impoterer en bil fra sverige - der kan denne evt bruges som eksempel da den faktisk meget gerne må se sådan ud http://www.blocket.se/vi/12627456.htm?ca=10_s

4. Kan man sætte ca beløb på hvad det vil koste at betale en bil fri med en større motor, eller er det ikke noget man gør ? (i kan godt høre jeg er rigtig "grøn" indenfor luftkølet )

5. Hvad er den nemmeste måde at få en bil hjem fra sverige ? (hvis man går ud fra bilen er køredygtig, er det så nemmest/billigst at køre i den hjem, eller få den sendt eller hvordan?)




Puha en ordelig smørre

Håber der er nogen der vil dele en smule af guldkornene videre til næste generation :D

På forhånd tak

Martin

P.S. Hvis du selvfølgelig har et par gode råd med på vejen, enten fordi du måske har hentet en bil i sverige, eller du kører buggy i dk ja alt, så kriv endelig !


(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
velkommen ;-)

det bedste guldkorn jeg kan gi dig er at læse en MASSE om det inden du kaster dig ud i det - kan man skrue lidt i forvejen kan man også lære at lave en vw.

du kan læse en MASSE om det ved at bruge søgefunktionen - der er svar på ALLE dine spørgsmål ... brug lidt varierende ord til at søge med.

så bliver du klog og klar til at gå igang - og du kommer godt i gang

held og lykke

jeg kunne godt svare på de fleste sprøgsmål du stiller - men du lærer mere ved at søge selv ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du køber en fra 67 eller før, så er der 8 år mellem syn :D

Hvis det var mig, ville jeg købe en med IRS bagtøj/gearkasse, det vil sige at den skal være fra start 70'erne og frem og være en 1301-1303.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1301 ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
:D
ups 1302

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Deeds Member
Skrev for 17 years siden | | | |
uha, så kom vi lidt nærmere, lærte da godtnok også en del efter et besøg hos buggy klubben :D

Jakob, Hvis du går ud fra den jeg har smidt et link på, hvad er forskellen så på det IRS bagtøj kontra det der sidder på den grå (Det er en 69'er)
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er 2 typer bagtøj, svingaksel og IRS.

Svingakslen sidder på den gamle model, og er nok den mest almindelige, du kan kende den på at hvis man vil sænke bagenden, så begynder baghjulet at gå indad for oven.

IRS minder mest om et moderne bagtøj, og er nok det mest behaglige at køre med.
Ved sænkning, bliver hjulet i sin normale lodrette position.

Jeg har selv et svingaksle bagtøj på min buggy, og det virker perfekt, så det er ikke noget som du skal blive nervøs over hvis du ender op med en buggy svingaksel bagtøj.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Jakob M]
Svingakslen sidder på den gamle model, og er nok den mest almindelige, du kan kende den på at hvis man vil sænke bagenden, så begynder baghjulet at gå indad for oven.

Ville det ikke være nemmere at sige, at man kan kende den på at baghjulet hælder indad forneden, når man løfter det og bilen fra jorden? Mener det er nemmere at løfte en bil end at sænke bagenden.... ;-)

Og hvad er der egentlig sket med den gode, men gamle betegnelse pendulaksel?

Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M

Reply

You must log in to post.