Så fik jeg naglerne skiftet, men døren hænger stadig ALT for meget...
Er det fordi den ikke har været stivet af ved en varmekannal rep. før min tid...og vigtigere kan dette rettes op????
Gode råd, ideér og evt. en der kan hjælpe med opretning, bedes venligst ligge en signatur herinde, på forhånd tak
Mik
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm]
[/
Hvis der ikke sættes en stiver i døråbningen, når der skiftes paneler/varmekasser, kan carossen godt "synke" sammen. Hvis det kun er milimeter det drejer sig om kan det løses ved at lægge skiver under det nederste hængsle.
Heg har samme problem, Har også skiftet naglerne. Og det hele spillede lige til jeg en dag smækkede døren i. Efter det har den hængt, men har fundet ud af at det er nitterne som holder hængslet på selve døren der enten er knækkede eller har løsnet sig.
Hej Mik
Du kan også hente en del ved at tage døren af, og slibe 2-3 mm i tykkelsen på det øverste dørhængsel derved får du døren længere op hvis du forstår ?
Mvh Kenneth
hmmm tja den var nok ikke så dum.. plus en 2mm skive for neden så er vi måske ved at være der....
andre forslag????
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm]
[/
Ja, nitterne er på "dørsiden" af hængslet.
- Pas på med at slibe for meget på hængslerne. Døren skal jo stadig gå fri af karossen foroven
T
også kaldet "A" stolpen ikke??
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm]
[/
Hej Mik
Ja, det rigtige værktøj er det halve arbejde.
I stedet for at slibe af hængslet, så prøv at lægge en skive under den inderste skrue og IKKE de yderste på det øverste hængsel. Derved flytter du centrum af aksen lidt frem foroven og døren hæves og det omvendte gøres på nederste hængsel.
En skive yderst og ingen inderst.
Hilsen Claus
Er der nogen der har et hjemmelavet værktøj til nem afmontering af dorne som jeg ka købe eller betale mig fra at låne/leje (bliver først aktuelt til efteråret) ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia