Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  generatoren flytter sig!! IKKE MERE!

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvorfor flytter min generator sig på min motor, den er spændt så meget som den kan?? men alligevel flytter den sig nogle mm ind, efter nogle dage , og så rammer blæserhjulet og blæserkassen hinanden-Og det lyder mildest talt forfærdeligt.
Så løsner jeg spændebåndet og flytter den tilbage på plads, og spænder igen-Og nogle dage efter kan jeg så gentage det lille nummer, og det er begyndt at kede mig!
I slutningen af dette videoklip kan det høres hvordan der pludselig kommer en høj hylen/raslen- og det er så der hvor generatoren flyttede sig igen!!
http://www.youtube.com/watch?v=T1fZ89gcmWs

Hjælp-Inden jeg laver noget drastisk, som at lave pasdyvler mellem generator og generatorfod!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu må du ikke blive sur, men hvis du kører med nogen uoriginale dele, der ikke passer, så sæt originale på.
Et eller andet må sidde "i spænd"
Man sætter dynamoen med blæser og bagplade på blæserhuset. Der skal det passe. Dynamoen skal ligge i sin konsol og blæseren skal have frigang så den drejer frit.
Så spænder man spændebåndet. Der skal ikke holdes eller vrides noget.

Jeg kørte engang med en forkromet generatorkonsol. Den må have været lavet i noget forkert materiale, for hvis man indstillede remmens spænding på kold motor var den stram som en stålwire når motoren var varm. Hvis man så indstillede den på varm motor var den så slap på kold, at man troede den ville hoppe af.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er ikke fordi din kilerem trækker skævt/ud af? Sidder dine kileremshjul overfor hinanden? Hvis din generator sidder lidt længere inde end remhjulet på krumtappen vil den jo trække udad...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den skupper generatoren indad!
Og nej der er ikke mange originale vw dele på min motor-vw har ikke lavet en 2332cc motor!!
Men jeg må måle det hele igennem igen!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Ex-pro30 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Hvorfor flytter min generator sig på min motor, den er spændt så meget som den kan?? men alligevel flytter den sig nogle mm ind, efter nogle dage , og så rammer blæserhjulet og blæserkassen hinanden-Og det lyder mildest talt forfærdeligt.
Så løsner jeg spændebåndet og flytter den tilbage på plads, og spænder igen-Og nogle dage efter kan jeg så gentage det lille nummer, og det er begyndt at kede mig!
I slutningen af dette videoklip kan det høres hvordan der pludselig kommer en høj hylen/raslen- og det er så der hvor generatoren flyttede sig igen!!
http://www.youtube.com/watch?v=T1fZ89gcmWs

Hjælp-Inden jeg laver noget drastisk, som at lave pasdyvler mellem generator og generatorfod!
Hilsen Niels Erik


Hey... Det kan være fordi der ik ligger det "papir" eller pakning nemmem soklen og generatoren.... Lin ligger en milimeter forkert pga. at det ik er på..... og skal da ha det i så min kommer til at sidde rigtigt... kan være der for....


Hilsen Bo
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad mener du med "lin"??

Mine biler har aldrig haft "papir" mellem. De er så osse i original version. Ved ikke om det gør noget. De har aldrig flyttet sig. Det lyder lidt underligt.....

Jan




-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg vil gætte på det er en kombination af for meget maling på generatorfoden og generatoren - og det remstremmerkit du har på .

udskifter du disse dele med orginale umalede dele ville dette aldrig kunne ske.

men vil du ha det sån må du jo finde en alternativ løsning .

jeg siger bare at orginale dele der ikke er pyntede vil løse problemet.
selvfølgelig er din store motor ikke orginal - men derfor kan den godt fungerer bedre med orginale dele
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er med garanti ikke lak på hverken generatorfoden ,blokken eller generatoren,der hvor de dele er i kontakt med hinanden. Foden er skruet på blokken (med papir og alu pakninger,som i haynes værkstedshåndbog) inden lakering, og der er dækket af på toppen af foden og generatoren-Så dine teorier holder ikke Bornholmer.
Og istedet for at komme med teorier, om hvilke ulykker der måske kan ske, hvis en motor er malet-Så kom med bare en bekræftet historie, om en motor som har taget skade af lakering.(Og remhjulet er heller ikke malet-det er eloxeret)

Men jeg har derimod opdaget at akslen på generatoren er blevet slået skæv-Remhjulet slår ca ½mm-Og det er ikke remhjulet der er skævt, det er sansynligvis mere ret end det originale pladejerns hjul.
Så jeg må nok have en anden generator-Skævheden kan skyldes at jeg tabte generatoren i vinters-Og dengang var der det originale remhjul på.
Dengang tænkte jeg bare ikke over at undersøge om der var opstået skader på generator akslen.
Den skævhed giver vel vibrationer ved høje omdrejninger-og så flytter generatoren sig-Bare min teori.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lyder som en fornuftig mulighed. MEget små skævheder, kan laver meget lort i det...


-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
JA ja. Det er vel ingen skam at kvaje sig, når man også vil indrømme det bagefter!
Du fik ret Frank-Det kvaj (mig) som havde monteret øverste bmd remhjul, havde ikke holdt øje med om noten blev på sin plads-Og det gjorde den ikke, den var skubbet bag ud/op og havde kværnet bmd alu hjulet fra bagsiden, derfor var det trukket skævt (Jeg bruger åbenbart for mange kræfter når jeg har travlt) Og ja Det var aldrig sket med det originale stålplade remhjul.Og generator akslen fejler ikke noget aligevel!
Nu har jeg så skiftet da bmd hjulet er lige til skrotkassen.
Nu ryster generatoren ikke mere, og mit gæt er at den bliver hvor den skal blive.

Men jeg vil stadig gerne have bmd på igen, nu skal jeg bare finde ud af om det hjul kan købes som løs del-eller jeg skal have et helt nyt sæt.
Den fejl jeg lavede, behøver jeg jo ikke nødvedigvis gentage, næste gang jeg monter et alu remhjul.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.