du kan få en orginal cabriolet folkevogn der er lavet fra fabrikken - helt tilbage fra 1951 og frem - jo ældre jo dyerer.
du kan også købe en hvor taget er skåret af - men de er sgu alt for dyre for at være en kopi bil - og mange af dem kan der godt være lidt bøvl med at få synet ( i sær de svenske ) fordi at karossen skal være forstærket på en speciel måde iflg de danske regler.
men da de tit koster næsten det samme vil jeg anbefale at du køber en orginal.
men pas på derude - mange danske kabrioletter har kørt som HOBBY køretøjer - dvs folk kun lige har haft dem et par år for så at blive trætte af dem - det betyder at der er mange af dem der har fået udført en del nødreperationer af de mange ejerer de har haft , og sjældent er blevet helt iorden gennemrenoveret.
der er dog ved at være en del i dk - der er importeret fra udlandet og det er nok dem der er bedst at gå efter fordi de har haft det meste af deres liv i bedre klimaer end vi har her i landet - der er en del af de lidt nyerer til salg her på sitet og på bilbasen og DBA i øjeblikket ...
du kan også med stor fordel importerer en selv - evt fra sydtyskland - disse har kørt i et godt klima og er somregel i god stand - har du stort mod på import er USA også en god mulighed .
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/
http://www.mobile.de/SIDooVT8Wtcu3LN-G42OEgDAQ-t-vaNexlCsCsK~BmSB11Iindex_cgiJ1161641650A1D1100CCar/cgi-bin/index_cgi.pl?formType=pkwQuick&_form=search&sr_qual=GN&sr_make=25200&sr_modelId=-1&sr_model=&sr_priceFrom=550000000&sr_priceTo=-2&sr_category=1100&sr_powerFrom=-2&sr_powerTo=-2&sr_registrationDateFrom=1900&sr_registrationDateTo=1970&sr_mileageFrom=-2&sr_mileageTo=-2&sr_country=-2&sr_zip=&sr_zipRadiusTo=-2&doSearch.x=36&doSearch.y=12
disse to links er et godt sted at søge - jeg vil dog nok helst anbefale tyskland
held og lykke .
køb helst en der er ældre end 67 - de er mest anerkendt blandt vw nørder
og billigerer at eje.og nemmerer at repererer på.
køber du en ud fra billeder - så køb en i orginal lak - så du kan SE hvad du får - og der ikke er gemt nogen ubehagligheder under pæn lak - der er mange cabriolettet der er sminkede lig , så pas på derude.
du skal isæt passe på med rust på dem som på alm bobler - men på en cab er der en væsentlig fælde - neden under kaleschen , under bagruden er de tit tæret op - de forreste ventilationsruder skal være i god stand fordi de er dyre at anskaffe sig nye af - og bakspejlet på en før 67 model skal være der og være i god stand, og det orginale, da de er vildt dyre at anskaffe - held og lykke