Nogen af jer der kender den her?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50931498
Altså hvis det passer med hvad der står, at alt rust er lavet på karossen, og bunden er metaliseret osv, så er der jo i princippet "kun" slibe/spartle arbejde tilbage ik?
Jeg kunne jo så skide godt tænke mig et projekt, men pladearbejde og svejsninger er ik lige min stærke side. Jeg er mere til det mekaniske (ik fordi jeg er nogen expert overhovedet, men har da skruet en del i mit liv) Så hvis der nu var nogen af jer der kendte noget til den overståenede, og den virkelig er som beskrevet, så burde den jo være lige til at gå til, eller hvad?
-------------------------------------------
Type 1 1964
Jeg kender ikke noget til sælger eller bilen, men ud fra billederne ser det ud til at være pænt pladearbejde der er lavet. Hvis du skal købe den, så sørg for at tjekke om delene passer sammen efter pladearbejdet. Skærmene er jo prøvemonteret, så der kan du tjekke pasformen. Ellers så prøv lige at montere dørene, og konstater om de stadig passer fint.
Hvis du så har tjek på at skrue, vil jeg mene det her er et perfekt udgangspunkt. Du kan måske endda få noget af investeringen hjem igen, ved at sælge de overskydede dele, så som motorer osv.
Gå til den med krum hals!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Det kan da jo ha ret i Allan..
Jeg har sendt ham en SMS, så nu må vi se om han svarer. Hvis ikke, så prøver jeg at ringe i morgen. Jeg synes ik rigtigt jeg kan tillade mig at ringe nu når kl er 20:30 Man ved jo ik om han har børn der er på vej i seng osv..
-------------------------------------------
Type 1 1964
Kender heller ikke sælger eller bil. Men ved mange der er hoppet på disse typer projekter, og har fortrudt. Man skal være meget meget meget forsigtig og kontrollerende, når man er ude at se på sådan noget. MAnge af dem jeg har snakket med gennem tiden, og det er ikke få, har glemt at se den samlet hos sælger, inden de sagde ja. Når de så er kommet hjem, har de fundet ud af, at de slet ikke kan samle delene. IKKE at det er gældende her, men sagt generelt, så se ordentlig efter INDEN i siger ja. Kun et godt råd..
Jan
Tak for rådet Jan :)
Mit eneste problem er bare at jeg er ret ny i VW blæser verdenen, og må jo indrømme at jeg aldrig har prøvet et projekt som dette kan blive før.
Kender da et par mekanikere, men de har ligså meget forstand på gamle bobbler som mig selv.
-------------------------------------------
Type 1 1964
Spørg herinde om der ikke er en der vil med dig ud og se på den og betal den skilling det måske koster. Det fortryder jeg bittert jeg ikke gjorde. Her er det selvfølgelig svært at gemme rust som på min, men ja. Du skal se toppen ovenpå bunden og dørene monteret, for det ser ud til varmepanelerne er skiftet. Det kan være vind og skævt.
Lars
-------------------------------------------
24430551 lars(a)ekstromit.dk
Ok, takker for de fine (og hurtige) råd indtil videre. Jeg håber som sagt jeg får fat i sælger i morgen, og så vil jeg lige vende tilbage, og måske kidnappe en af jer :P
-------------------------------------------
Type 1 1964
[quote=Ekstrøm] Du skal se toppen ovenpå bunden og dørene monteret, for det ser ud til varmepanelerne er skiftet. Det kan være vind og skævt.
Lars
Nej, det ser faktisk ikke ud til at hele varmepanelet er skiftet. Det er kun ydersiden (evt. bunden, det er ikke til at se). Det betyder at vognen næppe kan være kommet helt ud af form.
Jeg har flere gange selv købt papkasse projekter. Det kræver naturligvis at man har overblik over hvordan man samler bilen, eller lyst til at lære på den hårde måde. Tilgengæld kan der være gode handler at gøre!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Klart. Min dyrekøbte erfaring fortæller også at dette projekt i den sidste ende nok er bedre end en svensker med dårlige svejsninger dækket med spartel som "bare lige skal have lavet lidt før syn" som jeg var så dum at købe. Man står jo ikke og hiver skærme og fastmonterede tæpper ud af sådan en. Her er der ikke noget skjult.
-------------------------------------------
24430551 lars(a)ekstromit.dk
Men er det ik lidt begrænset hvor meget man kan tillade sig at "samle" den når man er ude og kigge?
Jeg mener ligfrem at sætte toppen og bunden sammen, det er jo ik noget man bare lige gør?! Eller er det ? :)
Og er det nok bare at sætte døren op i døråbningen for at se om den passer? Eller skal man skrue den helt på?
Ved ik om det er dumme spørgsmål, men jeg er nødt til at spørge da jeg ik ved det :)
-------------------------------------------
Type 1 1964
Jeg ville helt klart gøre det. 2 mand kan løfte toppen, som den står der. Du skal jo bare se om de passer sammen. Dørene skal ikke gabe. Det ved jeg ikke om man kan se bare ved at sætte dem løst op.
-------------------------------------------
24430551 lars(a)ekstromit.dk
hej du er nød til at sætte nogle skruer i dørenene ellers er det ikke præsis nok
Ok tak, det vil jeg gøre så :)
Nu må vi se om han overhovedet stadig har den stående.
-------------------------------------------
Type 1 1964
jeg har engang købt en 59'er i nogenlunde samme stand/stil. Alt var lavet og skulle bare samles....må sige at det har været mit mest hyggelige projekt nogensiden. Det er fedt at få en bil i papkasser, men ja husk at checke dørene monteret i karossen osv
Hendrixx, ja jeg håber jo lidt jeg kan finde noget i den stil du snakker om der. En anden idé jeg har er at finde en i rimlig stand, køre resten af sæsonen i den, og så splitte den ad til vinter.
Men så kan jeg jo få mig nogen rigtig ubehagelige overaskelser når man først kommer i dybden. Denne her er der jo ik noget at skjule på sådan rent rust mæssigt
-------------------------------------------
Type 1 1964
Hmm lagde lige mærke til noget, den lille rille i dørstolpen, er det til vippearms blink ?
-------------------------------------------
Type 1 1964
ja det er til afviservingerne...og de skal selvfølgelig følge med når han nu skriver alt følger med..
bliver nødt til at tage en tyk blok papir med og en kuglepind, og så ellers notere alt hvad der følger med.. jeg har jo ellers ik en jordisk chance for at vide om alting er der
-------------------------------------------
Type 1 1964
En lille update:
Har snakket med manden nu, og må indrømme det lyder godt. Han har ikke selv samlet den færdig da han har stået i noget med en flytning osv, så derfor er det hele til salg.
Jeg skal snakke med ham igen i morgen, og så skal jeg se om jeg kan få overtalt en kyndig VW mand til at tage med mig ned og kigge på dyret.
Den står som sagt i Karise, så hvis der er nogen der er friske på opgaven, så smid lige en PM eller skriv det her. Jeg skal selvfølgelig nok betale jer for ulejligheden :) Og jeg sørger også for transport osv.
Men kryds lige fingre for at det er en vinder :D
-------------------------------------------
Type 1 1964