Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan er det med modifisering av VW i Danmark....?

Tags:
No tags yet.

(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej,
Jeg er en nordmann som har lyst til at flytte til Danmark (med min vw bus:)) Hvordan er reglene for at modifisere en vw buss i Danmark? Hvis jeg har s
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg tænker at vores regler er likedan som de er i norge , dvs det ikke er lovligt , men man kan lave det om når bilen skal til T
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er vel ikke så vigtig med de danske regler medmindre du omregistrere og betaler afgift for at få den på danske plader, men kan det betale sig? DU har måske tænkt dig at flytte herned permanent?

OT- sjovt at se hvordan du mikser svensk og norsk i en psykedelisk pærevæling Bornholmer
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har nemlig senkespindler på min. Det er den 21W som er til bytte her vi snakker om. Hvad skal jeg gøre bag i? Har ikke mye penger til å modifisere mye bak....
Ja, jeg mikser litt dansk og norsk fordi jeg er født i Danmark, men oppvokst i Norge.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
i bag laver du et straightaxel kit - det koster en bobbelgearkasse og to axelrør - så det er ikke dyrt , vist du kan lave det selv - men der er en hel del arbejde i det - så kan du ikke lave det selv bliver det dyrt i arbejdstimer.

du skal bruge:
en bobbelgearkasse med brede aksler 68 eller nyerer
2 axelrør fra en 1200 bobbel fra før 64
bagbremser fra en bobbel nyerer end 68 - eller bedre en type3 eller en thing (181)
2 stk håndbremsekabel adapterer

også er resten bare rent arbejde - det kan jeg nok godt forklare dig igennem vist dine hænder vender rigtigt og du kan svejse ..

og ja hendrixxx - jeg skrev lidt skandinavisk - men nu hvor vi ved davelaruedrum er delvis dansk kan vi vist godt skrive rent dansk ;-)


-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer. Det høres sku flot ud. Jeg har hørt man kan gøre det ved at beholde reduksjon boksene?? Jeg leder faktisk efter en lidt 'hurtig' løsning nu...jeg har jo s
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
problemet med at sænke en splitbus MED reduktionsboxene på er , at olien løber ud af dem og tandhjulene får for lidt olie og bliver slidt , nogen gange MEGET hurtigt , andre gange tager det lidt længerer tid..

også er der mellem reduktionsboxen og bærearmen - her kan det være lidt bøvlet at få den tæt for olielækajshe igen efter man har justeret den ...

derfor mener og syntes jeg ligeså godt man kan lave det straightaxel kit med det samme istedet for alle mulige halve løsninger der alligevel aldrig bliver helt godt..

men det er jo en personlig vudering hvor meget man vil arbejde med det ...

men kan også sætte lukkede lejer i som man nogen gange gør på boblerne - men det er et større projekt end at lave et straightaxelkit - fordi man skal i og rode inde i reduktionsboxen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer. Må jeg lige spørre. Gør du et sånt arbejde? Evt. hva vil det koste mig hvis du gør det (med deler)? Det er altså kun bag vi snakker om.
Mine drop spindler er 3.5" drop. Hvis jeg kun tar 1 eller 2 'outside notches' bag? Du mener vel at oljen løber ud hvis jeg s
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
spørg du bare

olien løber ud allerede ved et hak/notch udvendigt...

og normaltvis kunne jeg nok godt hjælpe dig med at lave det - men jeg har ikke tid og ikke noget sted at gøre det - jeg har før taget 10000 for denne operation eksl gearkasse - men det var nok for billigt når det er inkl dele - det er en stor opgave og der går en del timer med det ..

men desværre kan jeg ikke hjælpe dig lige nu

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har hørt at oljen ikke sansynligvis r
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er et stort arbejde - for at få noget der alligevel ikke er helt godt - jeg havde sat alm spindler på i fronten i stedet for - også kørt med det indtil jeg fik tid at lave det rigtigt med et straightaxel kit..

det store arbejde består ikke i at sænke den et par hakker- det er næsten lige så let som på en bobbel - det store arbejde består i at få den pakning der sidder imellem reduktionsboxen og bærearmen tæt - olien kan frit rende ud på bagsiden af reduktionsboxen når bærearmen er afmonteret.

om du kan køre med et hak - skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed - jeg har prøvet det på en af mine egne biler med dårlig erfaring - og har kun læst at det ikke er holdbart i længden på andre internationale forummer
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer: Har meget lyst på et straight axel kit. Problemet er at når den så skal op til syn må jeg betale meget for at få normal høyde...og betale igen for at s
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
først og fremmest venter du med at sænke den i danmark til efter du har fået den synet - i danmark har vi noget der heder vintage syn - det er en regel der betyder at din bil kun skal synes hvert 8ende år - efter den er fyldt 40 år - det system kører på dens fødselsår + 40 +8 + 8 osv

dvs har du en 1966 - fylder den 40 år i 2006 - dvs den skal synes feks i år og næste gang i 2006 + 8 = 2014 ...

og det er ikke Umuligt at syne den med straightaxel - den skal bare hæves så meget det er muligt - jeg har feks synet den her med straightaxel sådan her - men det er kun heldigt den blev synet - efter regler er det ikke lovligt i dk - selvom det er er lovligt i næsten resten af europa. men nogen gange KAN man få synet noget der ikke er lovligt - bare det er lavet iorden og forsvarligt - men der er ingen garanti..

_________________________________________________________________________________

ser du på disse to billeder er der kun 60 mm i forskellen på højden den er synet med - og 60 mm kan man godt hæve et straightaxelkit..
Picture_048.jpg
Picture_076.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg går ud fra at det er denne 65 bus der er din

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej, ja den er min. Det er en flot kasse. Den har noget rust, men ellers er den god. Mekanisk er den 100%. Min bil er så 42 år gammel, vil de sige at den skal kun synes hvert 8. år....???
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
den er fra fra 65 - dvs den skal synes når du kommer til danmark - feks i år - også næste gang bliver så 1965 + 40 + 8 = 2013 ..
afgiften på importen vil nok ligge et sted mellem 6 og 7500 dkr.
også skal du vist nok betale 5% moms af værdien når du tager den med hjem til Danmark fra norge af.
for at syne den i dk - skal rusten være lavet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer: Det høres sku flot ud! Min er importeret fra californien. Jeg har betalt norsk moms (25%), men ikke avgiften (ca 3500kr). Den er jo ikke registreret ennu, siden jeg har taget det meste af rusten....Intet rust på b
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
davelaruedrum skrev:
Bornholmer: Det høres sku flot ud! Min er importeret fra californien. Jeg har betalt norsk moms (25%), men ikke avgiften (ca 3500kr). Den er jo ikke registreret ennu, siden jeg har taget det meste af rusten....Intet rust på b
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ok. Tak for svar! Siste spørsmål: Er der nogen andre der kan lave en SA conversion?
Tak,
David
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
davelaruedrum skrev:
Ok. Tak for svar! Siste spørsmål: Er der nogen andre der kan lave en SA conversion?
Tak,
David


der er dem fra team Angora racing - men der tror jeg ikke 10000 rækker ret langt - der er også nogen få andre , men det skal være op til dem selv at melde sig til at hjælpe dig ...


ved at

peterwings
vwmorten
ronniedrengen
thomas356
vwanders
og buller

har rodet lidt med det..

men kan du lave bremser og svejse lidt - så kan du med lidt teknisk hjælp sikkert finde ud af det selv , det er ikke så svært når man lige ved hvordan..


der er også lige kommet det her easy on produkt : http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=483162

selvom det ser stærkt ud ved jeg dog ikke om jeg ville kunne stole på et ikke falder fra hinanden.. men til 300$ er det måske et forsøg værd - så er alting bolt on - og ikke noget med at svejse i noget som helst ...


-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer: Hmm....er det vanskelig med et sånt her kit: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190136274774&ru=http%3A%2F%2Fsearch.ebay.com%3A80%2Fsearch%2Fsearch.dll%3Ffrom%3DR40%26_trksid%3Dm37%26satitle%3D190136274774%2B%26fvi%3D1
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nej nej - det der kit er jo lige til at monterer med det samme direkt på - alt ser ud til at være samlet og klart ...

det er et sånt kit som jeg selv fremstiller når jeg laver straightaxel kit - vist man køber kittet færdigt er det bare at montere - det der er sværest er at chimse axelrørene op - så de passer - de gør man med antallet af papir pakninger når man skruer akselrørene på - men som regel passer det med to stk af de tykke og en af de tynde i hver side.

det skal passe med at når røret løftes let med en finger skal det blive hvor det er når man slipper det - og det skal falde ned bare man trykker på det med en fjer egentlig , så er det nogenlunde korrekt justeret , og husk så at samlingen på gummimanchetterne skal side kl 3 - IKKE kl 12..

passer det ikke - dvs det enten er for løst eller for stramt justere du det ved at skille det ad igen og skifte antallet af pakninger ud - med nogen tykkerer eller tynderer - der følger rigeligt med når du køber et nyt pakningssæt til en gearkasse .

de der hvide plastic dimser der sidder inde ved skålen skal lige smøres let med lidt gearkasseolie på en finger på begge sider inden du samler det.

din nosecone skal også skiftes - du sætter den fra din bus gearkasse over på din bobbel gearkasse , det kan være lidt bøvlet med at få hockeysticken til at sidde rigtigt - kontroler at den skifter ordentligt inden du samler det hele og spænder det sammen med de nye pakninger.

ankerpladerne skal også samles korrekt - de papirpakninger og O ringe der findes hertil skal monteres i den korrekte rækkefølge - evt supleres med ganske lidt flydende pakning.

det nemmeste er nok at bruge de brede 5 huls 67 type1 bagbremser - det bedste er type181 bagbremser - og det absolut bedste er at bruge de brede type3 bagbremser fra en variant med de store hjulcylindre..
disse bremser skal selvfølgelig renoveres så de virker 110% fordi de bremser lidt dårligerer end de orginale type2 T1 bagbremser.

der skal bruges en adapter til håndbremsekablerne..

det er lidt bøvlet at forklare i skrevne ord - men er der noget du ikke forstår - så spørg endelig - så skal jeg svare så godt jeg kan.


det er disse 4 ting jeg selv fremstiller , men de er ved at være så billige (345£) at det vist ikke kan betale sig at lave det selv mere.


resten man skal bruge er bare nye dele der kan købes de fleste steder - en undtagelse er dog type3 ankerplader - dem skal man finde brugt i god stand.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har forresten skrevet der her indlæg engang for lang tid siden om sænkning på splitbus - det er vist stadig holdbart...

http://vwnettet.dk/forum/topic/241787
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) davelaruedrum Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ok, fedt. Så har jeg lige svaret :) Takk for tiden og tipsene!
Mvh. David
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
velbekomme - er glad for at kunne hjælpe ;-)

har lige set at et straightaxelkit er næsten 1000 kr billigerer ved CSP i tyskland end det koster ved T2D i UK - så passe på hvor du køber det - det er præcis det samme kit - som er fremstillet af busboys i USA
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.