kammi har da lige fået fors.... sin buggy som veteran til 3500- med kasko som 18 årig
Hvis i spørger mig, så er veteran-forsikringen fuldstændig helt hen i vejret når bilen ser ud som Anders' bil. Nu ved jeg ikke hvor gammel Anders er og hvilket forsikringselskab han bruger. Men i mit eget tilfælde (jeg er 24 og bruger GF) så er forskellen på alm forsikring og klassisk forsikring 1000 kr om året for en 1303 fra '74. Når det ikke er mere, så har jeg intet imod at betale det ekstra for at have lidt tingeltangel på bilen. Det ser heller ikke ud som om Anders er interesseret i have en original "veteran"-boble. Så hvorfor skulle han også have de økonomiske fordele ved det? Som andre også skriver, så er veteranforsikringer til for dem som gerne vil bibeholde de historiske biler i deres originale udseende.
Så Anders! Vil du have veteranbil eller en smart bil? En 1303 er jo langt fra den dyreste bil at forsikre, så mon ikke du overlever uden veteranforsikring?
ellers så tag alm brand det koster 177 om året uden kasko og 900 om året med kasko
[quote=alm-brand]Vores forsikringer er målrettet entusiaster, der ejer et originalt og bevaringsværdigt køretøj..
skal jeg så ringe til dem og sige at alle de uorginale køretøjer de har skal smides ud nu ???
selvfølgelig ikke - men derfor siger jeg at dem der alligevel har fået forsikret deres buggy/uorg vw, HAR V
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)