Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
18:30 staer: staer
09:44 Mads B: Bagspiss
17:05 Hedam: Bagsæde
18:19 staer: gearolie
22:25 fvee: Tak for besøget i dag Torkild,nu mangler du bare at se de sidste 600 lademeter
20:35 miknelpet: Indsugning
09:15 kleinbusRonnie: Streetnoir; hvad er det for noget garagem ligger det tæt på S-station, pris osv

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HOW-TO Opstart og tilkøring af nysamlet motor

Tags:

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Efter som vi er mange herinde der selv bygger motorer og småtuner lidt i hjørnerne efterspørger jeg hermed en HOW-TO-guide af en der har styr på det...!

Så hvis der er en af jer motorkendinge der har 5 min til at beskrive hvordan man starter motoren op første gang, og hvordan man skal køre den første periode for at køre den til vil det være super...

Den skal skæres helt ud i pap og gerne i punktform.

På forhånd tak. Jacob

PS. Du skal være helt ærlig med dine motorevner inden du skriver noget i dette indlæg da fejl ikke vil være fedt hvis de skyldes råd fra en uvidende...! Så lad os få dem der ved noget om det til at skrive lidt...
(permalink) SJN Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Tjaa.... har selv været i gang i dag og er da blevet hjulpet godt på vej af denne som Frank A har lavet :



Opstart
Denne gang vil jeg prøve at komme med nogle råd og sure opstød om opstart og
indstilling af en ny motor med 2 eller 4 karburatorer, samt indstilling af tændingen på
modificerede motorer.
De færreste har gjort sig ret mange tanker om hvad der skal ske i det øjeblik man har
sin nye motor klar til start. Det er let nok at ringe til Kit og buggy eller Bugservice og
købe knastaksel og karburatorer mm. Mange tænker ikke på at man måske kunne
bruge noget af det VW i sin tid fandt ud af var godt. Jeg har set flere fornuftigt
byggede
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) bugservice Member
Skrev for 10 years siden | | | |
ja det kunne jeg ikke skrive bedre
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Ja det var så opstarten... Men hvad med indkøring? Skal jeg fx køre de første 1000 km inden jeg må presse den helt igennem omdrejningerne og fx tage den på rullefelt?
(permalink) bugservice Member
Skrev for 10 years siden | | | |
lyder fornuftigt 500km kan gøre det, det plejer jeg at anbefale mine kunder
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Direkte på rullefelt og presses igennem hvis du spørger mig!

hvad er det i vil køre og slide til... er det cylinder/ringe/stempel i tænker på ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 10 years siden | | | |
og nye lejer på krumtap/knast ?
(permalink) 1303Cab Member
Skrev for 9 years siden | | | |
Her er en interessant artikel om dette emne

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Reply

You must log in to post.