Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  How to: udskiftning af varmepaneler

Tags:

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har valgt at bruge følgende fremgangsmåde ved skift af varmepanelerne på
IMG_0625.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
4. panelet er monteret til karosseriet med både punktsvejsninger og fuldsvejsninger. Forrest er panelet fuldsvejst til brandvægen, langs forreste inderskærm er det punktsvejst, ved A- og B-stolperne er det fuldsvejst, efter B-stolpen er det punktsvejst og til sidst en blanding fuldsvejst og punktsvejst for enden af panelet. Når man skal fjerne det gamle panel borer man derfor punktsvejsninger ud og sliber fuldsvejsningerne væk. Når der er gjort kan panelet fjernes fra karosseriet. Som de ses på billedet har jeg skåret panelet over da det på denne måde er nemmere at vrikke det fri. OBS: på de senere modeller ligger ledningsnettet i forbindelse med panelet
IMG_0610.jpg
IMG_0612.jpg
IMG_0613.jpg
IMG_0614.jpg
IMG_0620.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
5. Når panelet er væk er det tid til at se efter og vurdere om karosseriet er rustent over panelerne. Er det tilfældet skal denne rust laves først. På denne bil var det nødvendigt at skifte dele at torpedoen, A-stole, det nederste af B-stolpen, det stykke som er over panelet bag B-stolpen og ikke mindst bagerste hjørne. Her er det vigtigt at holde målene på det der skiftes, da panelet ellers kommer til at passe som når Hans rammer forkert i Grethe.
IMG_1643.jpg
IMG_1655.jpg
IMG_7659.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
6. nu kan panelet monteres på karosseriet. Det nemmest er at monterer panelet til bunden og stille karosseriet oven på. Her er det vigtigt at man lægger et stykke af karosseri pakningen ind under panelet så det har den rigtigt højde. For at panelet kommer helt på plads kan det være nødvendigt at sætte en donkraft under bundfileten og løfte den og panelet lidt (i sig selv hænger bundfileten en lille smule nedad når karosseriet afmonteret og det er hvad man tager højde for her).
IMG_1765.jpg
IMG_1767.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
7. Det er meget nemt at komme til at få døre til at hænge og passe dårligt når man skifter paneler og derfor er det vigtigt at have døren monteret når man skifter paneler. Får at få døren til at lukke perfekt samtidig med at alle linier omkring døren er lige og ikke mindst har den samme afstand hele vejen rundt kan det være nødvendigt at trække og skubbe lidt da man arbejder i 3 dimensioner. Jeg brugte nogle bagageremme til at hive i den nederste del af A-stolpen lidt ind mod midten af bilen samtidig med at jeg satte andre dele i spænd for at få dem helt på plads. HUSK: Hængslerne på døren skal være i korrektstad uden slør i dornen, da døren ikke kan tilpasses korrekt med slør i hængslet.
IMG_2009.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
8. Når man er tilfreds med tilpasningen af døren (den er blevet åbnet og lukket 1500 gange) og resten af panelet sidder korrekt uden luft til A- og B-stolpe, kan man svejse den med punktsvejsninger de steder der tidligere var punktsvejsninger og fuldsvejsninger de steder hvor den var der før. Når det er gjort er der kun efterarbejdet såsom maling og undervognsbehandling tilbage.
IMG_1712.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) recai Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej mester...
jeg har en 1303 fra 74 og skal have skiftet paneler... men som jeg kan se her ser det ikke så nemt ud...
jeg er selv mekaniker men tør ikke at rode mig ud i det når man ikke har prøvet det før...
er der mulighed for at vi kan snakke lidt om det har over tlf.. hvis ja så er mit nr 28563054. hvis du giver et kald så ringer jeg dig op...

mvh recai

Reply

You must log in to post.