Hey
Har den seneste tid kæmpet med at få min dynamo til at sidde rigtigt, men uden det store held.
Den sidder for langt bagud, og derfor sidder kileremmen skævt, hvilket resulterer i den ikke kan strammes op.
Har haft bagplade samt blæser ude af maskineriet, kun for at konstatere at den bageste plade inden blæseren manglede. Ikke at det burde have direkte betydning for overstående.
Har sidenhen anskaffet mig en bagplade, som så ikke kan være der, da der ikke er spacere nok/det ikke passer sammen?
For at få mig et bedre overblik, har jeg idag taget motoren ud af bilen. Nu kan jeg da også se det hele, men forvirringen er om noget blevet større.
Her følger et par spørgsmål:
Når man ser oppe fra ned på motoren, med blæsehuset afmonteret, sidder blikket på cylindrene ikke lige over for hinanden. Derfor sidder blæsehuset ikke i en ret vinkel over motorblokken. er dette meningen?
Når blæsehuset er monteret, og jeg monterer blæser/dynamo etc. er det som om dynamoen sidder for højt ift. standen. Der er mellemrum på godt 1-2mm.
Selv med en crome kappe om er der godt med mellemrum. Hvis jeg så spender dynamoen fast til standen alligevel, resultere dette i at blæser går mod huset.
Hvad kan være galt i denne sammenhæng?
Som jeg ser det, er roden til alt det onde at køleblikket er lavet ad helvedes til.
I venstre side, er der mellemrum på ½cm mellem blæserhus og koleblikket på cylindre. Men det er måske ligeledes meningen?
Og så et par generelle oplysninger:
Motoren er en 1600 (B)
Al blik er kinaCrome
Jeg er ret grøn mht luftkølede VW da jeg tidligere mest har rodet med golf2.
Stil endelig uddybende spørgsmål hvis overstående er sortsnak.
Skal også gerne tage billeder etc, fortæl mig blot hvad du vil se.
Jeg takker mange gange på forhånd
Mvh Nils Mortensen
Har den seneste tid kæmpet med at få min dynamo til at sidde rigtigt, men uden det store held.
Den sidder for langt bagud, og derfor sidder kileremmen skævt, hvilket resulterer i den ikke kan strammes op.
Har haft bagplade samt blæser ude af maskineriet, kun for at konstatere at den bageste plade inden blæseren manglede. Ikke at det burde have direkte betydning for overstående.
Har sidenhen anskaffet mig en bagplade, som så ikke kan være der, da der ikke er spacere nok/det ikke passer sammen?
For at få mig et bedre overblik, har jeg idag taget motoren ud af bilen. Nu kan jeg da også se det hele, men forvirringen er om noget blevet større.
Her følger et par spørgsmål:
Når man ser oppe fra ned på motoren, med blæsehuset afmonteret, sidder blikket på cylindrene ikke lige over for hinanden. Derfor sidder blæsehuset ikke i en ret vinkel over motorblokken. er dette meningen?
Når blæsehuset er monteret, og jeg monterer blæser/dynamo etc. er det som om dynamoen sidder for højt ift. standen. Der er mellemrum på godt 1-2mm.
Selv med en crome kappe om er der godt med mellemrum. Hvis jeg så spender dynamoen fast til standen alligevel, resultere dette i at blæser går mod huset.
Hvad kan være galt i denne sammenhæng?
Som jeg ser det, er roden til alt det onde at køleblikket er lavet ad helvedes til.
I venstre side, er der mellemrum på ½cm mellem blæserhus og koleblikket på cylindre. Men det er måske ligeledes meningen?
Og så et par generelle oplysninger:
Motoren er en 1600 (B)
Al blik er kinaCrome
Jeg er ret grøn mht luftkølede VW da jeg tidligere mest har rodet med golf2.
Stil endelig uddybende spørgsmål hvis overstående er sortsnak.
Skal også gerne tage billeder etc, fortæl mig blot hvad du vil se.
Jeg takker mange gange på forhånd
Mvh Nils Mortensen