Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Køleblik og dynamo problemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey
Har den seneste tid kæmpet med at få min dynamo til at sidde rigtigt, men uden det store held.
Den sidder for langt bagud, og derfor sidder kileremmen skævt, hvilket resulterer i den ikke kan strammes op.

Har haft bagplade samt blæser ude af maskineriet, kun for at konstatere at den bageste plade inden blæseren manglede. Ikke at det burde have direkte betydning for overstående.
Har sidenhen anskaffet mig en bagplade, som så ikke kan være der, da der ikke er spacere nok/det ikke passer sammen?

For at få mig et bedre overblik, har jeg idag taget motoren ud af bilen. Nu kan jeg da også se det hele, men forvirringen er om noget blevet større.
Her følger et par spørgsmål:

Når man ser oppe fra ned på motoren, med blæsehuset afmonteret, sidder blikket på cylindrene ikke lige over for hinanden. Derfor sidder blæsehuset ikke i en ret vinkel over motorblokken. er dette meningen?

Når blæsehuset er monteret, og jeg monterer blæser/dynamo etc. er det som om dynamoen sidder for højt ift. standen. Der er mellemrum på godt 1-2mm.
Selv med en crome kappe om er der godt med mellemrum. Hvis jeg så spender dynamoen fast til standen alligevel, resultere dette i at blæser går mod huset.
Hvad kan være galt i denne sammenhæng?

Som jeg ser det, er roden til alt det onde at køleblikket er lavet ad helvedes til.
I venstre side, er der mellemrum på ½cm mellem blæserhus og koleblikket på cylindre. Men det er måske ligeledes meningen?

Og så et par generelle oplysninger:
Motoren er en 1600 (B)
Al blik er kinaCrome
Jeg er ret grøn mht luftkølede VW da jeg tidligere mest har rodet med golf2.

Stil endelig uddybende spørgsmål hvis overstående er sortsnak.
Skal også gerne tage billeder etc, fortæl mig blot hvad du vil se.

Jeg takker mange gange på forhånd
Mvh Nils Mortensen
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
dit problem er helt sikkert fordi du kører med kinacrome. uoriginale dele passer som de blinde slås, men det kan godt lade sig gøre. Sørg for at blæserhus monteres helt korrekt så der ikke er de spillerum du snakker om. Der skal være lukket af så luften ledes over cylindrene og ikke ud alle andre steder. Bilen er afhængig af luften for at køle. prøv at montere det hele igen, og denne gang skal du kæle lidt for det (med hammer og skruetrækker) og så se om pasformen ikke bliver lidt bdre
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
desuden skal blikket sidde lige over for hinanden. Blæsehuser er jo "lige" og kan derfor ikke give sig alverden. Check lige at det ikke er 2 af de samme sider der er sat på over cylindrene. Der skal stå 1 og 2 på højre cylinderskjold og 3 og 4 på det andet
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er ikke to ens, også derfor jeg undrede mig over den ikke var på linie.
Hvis jeg skal ud og investere i noget originalt, eller noget med ordentligt pasform, hvor meget skal jeg så regne med at hive op af lommen?
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mener de koster omkring 300 fra nye i en ok pasform/kvalitet. ellers fåes de skam brugte for lidt mindre hvis du søger herinde
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kan se der er forskel på skjole, når man bruger hhv ekelte og dobb portede toppe, men når man nu som jeg, ikke er helt oppe på dupperne når man køber bil, og derfor ikke er helt klar over om det er enkelt eller dobb. toppe der sidder på motoren, hvorledes finder jeg så ud af dette uden at adskille hele herligheden?
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis du kigger på manifolden kan du se det. Er den 3 delt har du dobbeltportet topstykker. En AS motor bør have dobbeltportet topstykker
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Cool..
Jeg bukker og takker ydmygt for hjælpen
Mvh

Reply

You must log in to post.