Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremseskiver bag HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er nu godt igang med at teste bremser inden bilen skal til syn.

Det mærkelige er :


Bakker man, er der ingen problemer overhovedet, den bremser over alt forventning. Kan kun træde pedalen 1/4 ned.


Når man så kører fremad og laver katestrofeopbremsning, skal pedalen 3/4 i bund ???


Er dette konsekvensen af at man har skiver bagi eller er her noget galt ?

bremseklodserne er justeret helt ud til skiverne bagi, der er blevet luftet ud indtil flere gange uden ændring.


Gode forslag/løsninger er velkomne !


-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det må ha noget at gøre med din hydauliske håndbremse at gøre , som iøvrigt ikke er godkendt , har du mekanisk håndbremse på ved jeg sgu ikke hvad det er.

men har du papirer på de skivebremser - hvis ikke kan du jo også lige så godt skifte til tromler vist den skal synes..

eller tage chancen vist du kan holde koldsveden tilbage - men dine chancer er små vist synsmanden har bare en lille smule styr på hans arbejde..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) micha racing Member
Skrev for 17 years siden | | | |
er du sikker på du har en hovedbremse cylinder på der er til 4 skiver og ikke bare en normal 2 kreds ???? i såfald har du fundet problemet og nemt at løse
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
det må ha noget at gøre med din hydauliske håndbremse at gøre , som iøvrigt ikke er godkendt , har du mekanisk håndbremse på ved jeg sgu ikke hvad det er.

men har du papirer på de skivebremser - hvis ikke kan du jo også lige så godt skifte til tromler vist den skal synes..

eller tage chancen vist du kan holde koldsveden tilbage - men dine chancer er små vist synsmanden har bare en lille smule styr på hans arbejde..


Har skam papirer på at skiverne bagpå er godkendt til en vw. og nej håndbremsen er ikke hydraulisk, den er mekanisk.
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=micha racing]er du sikker på du har en hovedbremse cylinder på der er til 4 skiver og ikke bare en normal 2 kreds ???? i såfald har du fundet problemet og nemt at løse

hvad koster sådan en cylinder og hvor får man fat i den ... for er ikke sikker på at den jeg har er til 4 skiver... ?!
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
cool - hvilke bremser er det - lækkert du har papirarbejdet iorden - jeg tror på dig - du skal nok få den bil synet - det bliver rart efter alle de års venten..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kew Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SJN skrev:
[quote=micha racing]er du sikker på du har en hovedbremse cylinder på der er til 4 skiver og ikke bare en normal 2 kreds ???? i såfald har du fundet problemet og nemt at løse


hvad koster sådan en cylinder og hvor får man fat i den ... for er ikke sikker på at den jeg har er til 4 skiver... ?!


en standart 2 kreds virker fint, jeg har ikke haft problemer med CSP ventileret skiver for og CSP skiver bag (mener det er Pasat calibre)
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du kan justere stødstangen på bremsepedalen lidt ud, så tager den fat tidligere. Det er jo slet ikke sikkert den bremser skævt eller for meget bagpå.....man kan justere sig ud af meget :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Emnet har været oppe mange gange.
Hvor store er dine caliberstempler ?
Du skal passe på med at stramme de bageste calibre for hårdt til. Da jeg kørte med ATE/Alfa Romeo calibre kunne de godt hænge når de lige var varmet op.
Jeg vil tro du skal have fat i en hovedcyl. fra en Passat 20,6 mm. Op til 1980 så vidt jeg husker.
Men som Hendrix er inde på, kan det godt være du kan hente noget endda ved at indstille spillerummet på trykstangen til 1mm i stedet for de originale 3-5mm.

Det er den her som tuningsbutikkerne sælger til skivebremsesættene :http://www.howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=198166

Den brugte jeg ihvertfald på min med type4 bremser foran og Alfa bagpå. Den 25mm fra LT35 var for stor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.