Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Varme pga. korte indsugningsmanifolder??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har problemer med at min motor ikke er til at starte igen hvis jeg lige stopper den 5 min og så vil starte den igen.
Når den er kold er der ingen problemer.

Det er en t4 2056cc,
Da den blev rullet mente Jørn (Laulund) at det kunne skyldes at jeg kørte med korte manifolder (BAS), og at varmen så steg op i karburatoren og benzinen så begyndte at koge.

Nogen der har prøvet noget lignende?

http://teamangoraracing.dk/forum/comments.php?DiscussionID=180&page=1#Item_4

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mine kogte også da den var på rullen... Men det er kun der det er sket. Når jeg kører på vej er der absolut ingen problemer. Hvis det kun er på rullefeltet du har oplevet det skal du ikke tænke mere over det... Du vil ikke opleve det igen med mindre du presser den på et rullefelt igen...
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kender godt problemet. Prøv at lægge en fiber-spacer på 3-4 mm mellem topstykker og manifolde. Det isolerer varmen og gør at den ikke stiger op i manifolden og derefter karburatorerne.

...og lige én ting til. Sørg for at dine benzinslanger ikke løber for tæt forbi varme områder som cylinderskjolde osv. så benzinen koger i slangerne. Det var nogle gange et problem førhen på de orginale type4.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay, det er åbenbart et kendt fænomen.

Det er ikke på rullen at problemet var, det er når man kører på vejene og så lige stopper for at tanke og lign.

Men jeg vil prøve det med fiber-spaceren.

Takker for rådet.
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja du kan prøve det, men der er ikke sikkert at problemet ligger i at benzinen koger. Hvis du vil teste det inden du smider fiberpakninger på kan det nemt gøres ved at fylde 98 oktan på bilen og se om det bliver bedre.
98 oktan har et højere kogepunkt og vil derfor mindske problemet.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er det V-power, eller blir man nødt til at købe tilsætnings-oktan?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
de har blyfri 98 på shell på viborgvej - men husk lige at køre bilen næsten tom inde

http://www.shell.com/home/content/dk-da/shell_for_motorists/fuels/98oktan/stationsoversigt_10031140.html

98 blyholdig ved jeg ikke hvor man kan få mere
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Et godt tip er lige at ligge en hånd på karburatoren og mærke om den er varm - det er en enkel og hurtig udelukkelses metode. Når motoren kører køler benzindampene jo karburator og manifold ned (det er derfor der dannes karburatoris), men når du så slukker, så begynder varmen at kravle op fra topstykket igennem manifolden og i karburatorerne - når karburatorerne er 60-70grader varme begynder du allerede at have problemer med at de koger over og kvæler din motor, og det er så alt det benzin du lige skal ha pumpet igennem systemet før den starter og kører fint igen.

Endvidere kan du undersøge din svømmerhøjde i begge karburatorer. Hvis den er en anelse for høj, så vil det blot forstærke dit problem.

Jacob er inde på noget med benzinslanger osv. Jeg tror faktisk godt at benzinen i benzinslangerne også kan koge/udvide sig, og hvis det er tilfældet vil trykket i slangerne sikkert godt kunne trykke nåleventilen i karburatoren åben og derved svømme den over - hvilket betyder benzin direkte ned i manifolden..... men men men det er rent teoretisk gætteri jeg her kommer med ang. slangerne - men det er da værd at tænke over hvor man fører slangerne.

men fiberskiver - JA!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Eller for varme topstykker. Hvad blev max avancering stillet til ? Det skulle ikke undre mig, at han har sat den til 34-35 grader. Det vil han gerne. Men det er for meget, selv på en Type 4. Med de toppe og CR du har, skal du ligge 30-32 gr.
- Men bruger du ikke V power allerede ?
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Man skal altså ikke hæve oktantallet for at forhindre benzinen i at koge.
Man skal have isoleringspladerne i som foreslået, men jeg vil nok lægge dem mellem manifold og karburator, for måske at undgå karburatoris. Jeg siger måske, fordi du nok ikke helt kan undgå det.
Om manifolden er kort eller lang, er vist blot et spørgsmål om sekunder inden det hele er varmet op. Aluminium er ret godt til at fordele varme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.