Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  S: golf 2 1,6 turbodiesel

Tags:
No tags yet.

(permalink) rasmus28 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
golf 2 fra 86 med gule plader (forsikring dog afmeldt så man skal være hurtig)og der er ca 6 mdr tilbage af synet.

Bilen kan ikke køre nu da toppakning er defekt. Jeg har haft den hos en "sort" mekaniker for at få den lavet men han kunne tilsyneladende ikke finde ud af det alligevel, så nu holder den bare og holder og jeg har opgivet at få det til at fungere da jeg ikke selv kan rode med det. Topstykket er trykprøvet og planslibet hos cylinderservice i Næstved(1000kr) så det er helt ok. Ny tandrem, gløderør, remstrammer og vandpumpe monteret af mekanikeren- dog uden den virker ;-) den er max sænket, men gul koni (tror jeg) undervogn og 15" alufælge. Der er elruder, soltag og varme i førersædet- let rust medfølger ;-)

min umiddelbare mistanke er at ham der skulle lave den har vendt toppakningen forkert så den skal have en helt ny toppakning uanset.

Pris- omkring 4500kr

ring/sms mig på 31584274

står ved vordingborg

VW.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej,

Hvis man vender toppakningen forkert i en firebenet diesel starter den fint alligevel..... dog uden olietryk på knastakslen...... så du skal nok nærmere tjekke taktmærkerne og se om knastens hak (bagerst ligger vandret (der skal kunne komme en lineal på 5 mm ind og ligge i hakket samtidigt med at den hviler på kanten af topstykket)når motorens mærke for øverste dødpunkt kan ses ned igennem hullet i gearkassen..... hvis dette er for krydret så find en mand der har skildt disse herlige maskine nogle gange... det er en forretning der tager en halv time...

Hej med dig....

Mvh. Leif
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |

Hej igen,

Læste lige mit eget indslag igennem..... kan se jeg har glemt at sige at det selvfølgelig ikke er ligemeget om toppakningen vender forkert..... men du skal jo nok lige have den igang for at tjekke at olietrykssensoren for enden af topstykket indikerer tryk... er der tryk med motor igang er pakningen sat korrekt i... ellers om igen....du finder ud af om der er tryk med en almindelig 12 volt polsøger der skifter mellem tændt slukket når du starter motoren....Somme tider kan man også se det på de hakker der indikerer toppakningens tykkelse...de er klippet elle lokket i toppakningen.... de skal gerne komme udenfor mellem motor og topstykke...

Over an out......

Leif

Reply

You must log in to post.