Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  fræsning af blok og topstykker?

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej er der ikke en af jer gutter der kan oplyse mig hvor, hvordan og hvorledes blokke og topstykker skal fræses. jeg har lige købt 4 stk. 1500 ccm. motorer og vil gernne have lavet dem i stand. den første havde jeg tænk mig skulle være en 1600 eller 1670 (er der ikke noget der hedder sådan) og så skal blokken ikke fræses op (ret mig hvis der er forkert). men toppene skal vel fræses så boringen passer med cylindrene er det ikke rigtigt? men skal der så størrer ventiler i også eller kan de eksisterende bruges efter de er blevet slebet?

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Ex-pro30 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis jeg ik tager helt fejl så er 1600 cylender kit samt toppe bare boln on på både 1300 og 1500....

og vist også op til 1678...

Mener Bent K & B service et konplet cyl. + stempler og toppe sæt til 2500 kr

Og ellers spørg Torben aka Farmer her inde fra, han er GURO`en hvad angår tuning og ved vist alt om motorer...


Hilsen Bo






Ps. hvis du skulle ha en 1500 gearkasse der virker som du vil af med kunne jeg da godt bruge den... ;-)
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har en der ikke kan gå i bak gear, og så har jeg en bus-gearkasse tror jeg nok, og tak for hjælpen
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) D&G Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har du prøvet at vende pladen der ligger under gearstangen det er meget kendt at den bliver vendt forkert og så kan man ikke sætte i bakgear, jeg har selv prøvet det med at eg ikke kunne få den i baggear og der sad pladen forkert.
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
øøhhh nej, men den virker nu ret defekt, så der røg en anden en på.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Duus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja 1600 cylindre passer i blokken, men der skal fræses i toppene. 1678ccm findes i to versioner, en tykvægget som kræver fræsning af blokken og en tyndvægget som ikke gør det. Den sidste har ikke så godt ry, pga. cylindrene bliver meget tynde.

edit:
Der skal ikke fræses i toppene for 1600 cylindre... jeg havde læst forkert og troede det var 1300 maskiner...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1500 og 1600 er samme boring i blok og topper.
På 1200 fra 73- og 1300 fra 66- passer kun blokken
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Men Hvem på Fyn fræser blok og toppe??? Har en type 4 motor og toppe jeg skal have boret op.. Det er en 1700 der skal op i 2.0

Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kan ethvert maskinværksted gøre, der har et såkaldt rodehovede
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det ene sæt toppe jeg har er ø 94 indv. er det standart eller er de fræset op?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel, send det over til mig, så fixer jeg det.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvad så hvis jeg bestemmer mig for a lave en 1914ccm er det så ø94? eller hvad boring har de?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Virring... Tag og læs denne bog 3 gange. Det gør det hele meget nemmere for dig. og du får sikkert svar på mange spørgsmål, der vil kommer senere i dine motorprojekter.

http://www.amazon.co.uk/Hotrod-Volkswagen-Engines-Bill-Fisher/dp/0912656034/ref=pd_bbs_7/203-4172554-6779115?ie=UTF8&s=books&qid=1187596903&sr=8-7

Ron.
71GPH69SWEL__BO2_204_203_200_PIsitb-dp-500-arrow_TopRight_45_-64_OU02_AA240_SH20_.jpg

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
done...............men spør nok stadig, men ikke så meget ;)
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg

Reply

You must log in to post.