fræsning af blok og topstykker?
hej er der ikke en af jer gutter der kan oplyse mig hvor, hvordan og hvorledes blokke og topstykker skal fræses. jeg har lige købt 4 stk. 1500 ccm. motorer og vil gernne have lavet dem i stand. den første havde jeg tænk mig skulle være en 1600 eller 1670 (er der ikke noget der hedder sådan) og så skal blokken ikke fræses op (ret mig hvis der er forkert). men toppene skal vel fræses så boringen passer med cylindrene er det ikke rigtigt? men skal der så størrer ventiler i også eller kan de eksisterende bruges efter de er blevet slebet?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Hvis jeg ik tager helt fejl så er 1600 cylender kit samt toppe bare boln on på både 1300 og 1500....
og vist også op til 1678...
Mener Bent K & B service et konplet cyl. + stempler og toppe sæt til 2500 kr
Og ellers spørg Torben aka Farmer her inde fra, han er GURO`en hvad angår tuning og ved vist alt om motorer...
Hilsen Bo
Ps. hvis du skulle ha en 1500 gearkasse der virker som du vil af med kunne jeg da godt bruge den... ;-)
har en der ikke kan gå i bak gear, og så har jeg en bus-gearkasse tror jeg nok, og tak for hjælpen
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
har du prøvet at vende pladen der ligger under gearstangen det er meget kendt at den bliver vendt forkert og så kan man ikke sætte i bakgear, jeg har selv prøvet det med at eg ikke kunne få den i baggear og der sad pladen forkert.
øøhhh nej, men den virker nu ret defekt, så der røg en anden en på.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Ja 1600 cylindre passer i blokken, men der skal fræses i toppene. 1678ccm findes i to versioner, en tykvægget som kræver fræsning af blokken og en tyndvægget som ikke gør det. Den sidste har ikke så godt ry, pga. cylindrene bliver meget tynde.
edit:
Der skal ikke fræses i toppene for 1600 cylindre... jeg havde læst forkert og troede det var 1300 maskiner...
1500 og 1600 er samme boring i blok og topper.
På 1200 fra 73- og 1300 fra 66- passer kun blokken
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Men Hvem på Fyn fræser blok og toppe??? Har en type 4 motor og toppe jeg skal have boret op.. Det er en 1700 der skal op i 2.0
Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
Det kan ethvert maskinværksted gøre, der har et såkaldt rodehovede
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
det ene sæt toppe jeg har er ø 94 indv. er det standart eller er de fræset op?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Hummel, send det over til mig, så fixer jeg det.
T
hvad så hvis jeg bestemmer mig for a lave en 1914ccm er det så ø94? eller hvad boring har de?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Virring... Tag og læs denne bog 3 gange. Det gør det hele meget nemmere for dig. og du får sikkert svar på mange spørgsmål, der vil kommer senere i dine motorprojekter.
http://www.amazon.co.uk/Hotrod-Volkswagen-Engines-Bill-Fisher/dp/0912656034/ref=pd_bbs_7/203-4172554-6779115?ie=UTF8&s=books&qid=1187596903&sr=8-7
Ron.
done...............men spør nok stadig, men ikke så meget ;)
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg