Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor går ud eller meget ujævnt (Golf 3 1,8 1994)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Pallemand Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej med Jer

Jeg fik anbefalet dette site, af en ven. Kendte ikke til det før end nu.. Men ikke desto mindre har jeg de sidste 3 måneder haft problemer med min motor. VW har haft deres tester på og kunne ikke finde noget. 3 andre mekanikere har rodet lidt med den og kommet med gætværk til hvad der kunne være galt. Jeg har blindt fuldt Deres gætteri og skiftet de dele, de snakkede om. Alt i alt har jeg snart brugt 4000 kroner på den motor, uden nogen bedring.

Problemet er, at den ikke vil starte ordentlig op om morgenen. Eller når den har stået stille i mere end 3-4 timer. Den vil godt starte motoren. Men efterfølgende står den i en meget ujævn tomgang og nærmest lyder som en fiskekutter. Hvis man så træder på speederen, hvad enten det er blødt eller hårdt, dør bilen. Bagefter er den svær at få igang igen. Den skal cirka stå i 15-20 minutters tomgang, før jeg kan kører den normalt. Står den kun i 5 minutter får man den ikke op over 2500 omdrejninger etc.
Når jeg har kørt cirka 40 liter benzin ud af de 50 der kan være i tanken, begynder den at hugge når man har foretaget et sving og accellererer. Som om den ikke får noget at leve af.

Der er foretaget følgende udskiftninger:

Tændingssystem (rotor, rotordæksel, tændkabler, tændrør)
Kompressionenstest (viser ikke noget galt)
skiftet temperaturføler
skiftet benzinfilter
skiftet monopoint
Kigget på stelforbindelser.
Sikringer efterset.
Lavet test af benzintryk
Skiftet olie
Skiftet oliefilter
Skiftet olietrykskontakter
Skiftet lamdasonde

Flangen under monopointen/kaburatoren er efterset for eventuelle revner eller lignende. Det samme er samtlige vakumslanger. Skal dog ikke udelukke at noget kan være overset. Da benzinfilteret blev skiftet, kunne man se, at det var tiltrængt. Det var meget beskidt.

Hvis I har nogle ideer, eller endnu bedre - hvis I mener I kan kan eller kender en, som kan lave det i esbjerg eller omegn (+/- 50 km) så sig endelig til. Jeg er virkelig på herrens mark med den her bil efterhånden.... :(
billede13.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
der er da sikkert nogen mekanikkerer her på sitet som roder med nyerer vw - men som udgangspunkt har vi kun vw op til årg "1975" og kun luftkølede motorerer på dette site.
så jeg ved ikke hvad ham der har anbefaler dette site har haft i tankerne når han har anbefalet at vi kunne hjælpe dig..

din bil er jo vandkølet..

prøv forummet på V.A.G cars dk - der er mange specialister til den slags derinde.

de har mere kombetance til at kende til din fejl
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 16 years siden | | | |
På nogle biler er der et filter i tanken men der kan også være et filter i eller lige før benzinpumbe
det kan også være vacum i tanken tag dæksel af og prøv uden
men jeg ville også undersøge sugerøret i tanken og div helt op til benzinpumben
på mig lyder det som den ikke får det at leve af som den skal.
Allan
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
http://www.vagcars.dk

Men det kunne jo tyde på at sugerøret i tanken ikke kan nå ned i bunden.
Mål benzintryk.

Den bil ser ud til at have ført et hårdt liv. Der kan jo være mange ting galt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg tilslutter mig "et tankproblem" Det kan være alt fra malestøv til debris fra benzinen der har lagt sig i bunden af tanken og delvist tilstoppet udgangene.Det er dog pudsigt at den skal bruge lang tid om at komme op at køre efter koldstart. Det kunne tyde på flere fejl. Tomgangsmotor, koldstartsføler (Temp føler for indsprrøjtning) Seriøs falsk luft, - eller måske selve boxen der er gået et kredsløb i.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) corvettec4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
føst ville jeg tage en dunk og prøve at sætte den til i stedfor tanke.

jeg tro der mere end et problem.

jeg har haft en problem med en nissan gas motor som lå i en truck hvor der var prøvet mange ting. da kom ned til den og den var varm tog jeg en tændkapel af og kunne se at gnisten var meget rødlig og derfor forslog at vi prøvet at skiftet tændspole ogside ikke problemer.PS gnisten skal være blå 6-8 mm lang.

har du se indsugning manifol pakninger efter at den ikke tager falsk luft.

er den ikke med automatchorker den vil også kunne drille.

det kan også være at den løber over i kaburator vis din nåleventil ikke lukker så kommer der standig benzin ind i svømmerhuset og der ved løber den over .

kan det tænkes at den ryger meget nå du giver den gas?

og lugter den af benzin nå den ikke vil starte?


men du give lidt svar på dette
(permalink) MOPAR_FREAK Member
Skrev for 16 years siden | | | |
lyder som en "tomgangsmotor"....
-------------------------------------------
Mobil:21260097
Location:Odin´s Town
cerebyjo(a)yahoo.dk
(permalink) Roomster Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja enten en tomgangsmotor eller flangen mellen indsprøjtningsmanifollen og karburatoren.

(permalink) MOPAR_FREAK Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det er rigtigt,...

nogle af de golfer køre med en flange mellem karbu og indsug....

de går ret tit i stykker...

og de koster vist ikk det vilde....

hvor imod en tomgangsmotor koster lidt mere....
-------------------------------------------
Mobil:21260097
Location:Odin´s Town
cerebyjo(a)yahoo.dk
(permalink) Hye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
På nogle modeller sidder der en lille fødepumpe nede i tanken. Den sidder på benzinmåleren, og kan godt finde på at gå sig en tur.

Hye.
-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1

Reply

You must log in to post.