Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Endnu et ombygningsspørgsmål!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sholmen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg sad og kiggede i den udgave af VW Speed hvor Marks Splitster er med og kom til at tænke lidt. Den er jo superfed og jeg tænkte at når den kan blive godkendt herhjemme (det ser ikke ud som om den er lavet med et glasfiberkit som andre roadstere, men måske tager jeg fejl?) så burde det vel også kunne lade sig gøre at få godkendt den coupe-ting jeg tegnede for et stykke tid siden. Se billedet. Jeg ved godt der er meeeeeeeget forskel, men når Mark kan få godkendt med anden forrude og bagende, burde det vel også være muligt med et ændret tag? Hvad tror/synes/ved i?

Det er bare lidt tanker der kører rundt i knolden på mig. Er eller skal ikke igang med projektet. Ihvert fald ikke foreløbig.

Lige et par billeder af min tegning og Marks Splitster:
HEBROAD.jpg
Splitster12.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad problem skulle der være i at få den synet? hvis bare du bygger den som en roadster? det sværeste bliver nok at få det pænt, man skal sku være mere end dygtig hvis linerne skal holde. men marks splister viser det kan lade sig gøre... det er sku kunst og oven i købet i metal
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
He he, om det kan laves så det ser pænt ud er jo nok den største udfordring. Det ville ihvert fald være en killer-svendeprøve for en pladesmed. Men jeg har bare en eller anden idet om at der ville blive ballade med myndighederne fordi det er hjemmebryg og ikke et færdigfabrikeret kit som f.eks roadsteren. Men er der nogen der har styr på reglerne omkring hvad man må lave ved karrossen på en boble? Jeg mener... Det virker lidt som om at hvis man fjerner den og sætter en Mania-karosse på står de klar til at skyde én, men hvis man klippe klistre som en gal er de ligeglade?

Og atter engang hatten af for Mark! Fedt at den lavet i metal...
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kan ikke se, at der skulle være nogle problemer i at få sådan en bil synet og registeret med konstruktive ændringer.. Så længe du overholde reglerne for tagchopning og husker de rigtige forstærkninger. Og kan du lave samme håndværk i metal som der er gjort på Marks Splister, så er det da med at komme igang :wink:

Det skal lige nævnes at Splitsteren aldrig er forsøgt synet og registreret, men det tror jeg nu sagtens, at den kan hvis det var det Mark ville.

Mht. Maniaen, så har jeg hørt meget snak om at den ikke kan synes, men jeg har faktisk aldrig hørt om et konkret forsøg på det, eller en konkret årsag.

Det du snakker om er en roadster af metal med tag - burde kunne lade sig gøre. Men tag dog en synsmand med på råd i idé fasen.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den kan jo evt. bygges som en Roadster og så konstruere/montere en hardtop.
Det kan da ikke give problemer.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen

Reply

You must log in to post.