Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Hjælp! Forsikring af veteran-bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) micha racing Member
Skrev for 18 years siden | | | |
synes det ser ud som om det er en 1958 karos med oval rude i men det kan da være det er mig der er blind
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) SorenJ Member
[quote=micha racing]synes det ser ud som om det er en 1958 karos med oval rude i men det kan da være det er mig der er blind

Nu hvor du siger det ser forruden ud til at være for stor til at være en oval.

Ring: 28118212
(permalink) sven56 Member
muligvis, på papiret står der 56, 113model.. men farven og den store (non chrome) gummiliste omkring ruden snyder måske lidt.. men skal indrømme, ved det fakisk ikke
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Bornholmer Member
der er mange af os der kender bilen - og kender dens historie , den er desværre klonet sammen af flere forskellige modeller og årgange - så møder du en kyndig forsikringsmand så er du på skidern - men du kan jo være heldig som andre har skrevet - er du ikke heldig må du jo bare forsikre den på alm vis
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Bornholmer skrev:
der er mange af os der kender bilen - og kender dens historie , den er desværre klonet sammen af flere forskellige modeller og årgange - så møder du en kyndig forsikringsmand så er du på skidern - men du kan jo være heldig som andre har skrevet - er du ikke heldig må du jo bare forsikre den på alm vis

ok

kender bilen, lyder interessant..
har du mere historie, godt/dårligt??
altid rart at vide..
(permalink) FastOldPan Member
Hej

Jeg har min forsikret hos Alm. Brand

Det er en årgang '69 T1, model 113, og den har veteranstatus hos dem.

Jeg giver 598,- om året inklusiv Autohjælp med selvrisiko på 652kr.

Det er en helårsforsikring uden km begrænsning. Det skal bare være bil nr. 2 (og så skal den altså godt nok være original). Medlemskab af en klub er også påkrævet.

Med venlig hilsen
Sebastian Parada

Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
takker for svaret

men er egentligt ved at sælge min bil 1, så har snart kun boblen tilbage...
skyldes jeg ikke har brug for bil mere, men skal da lige have noget til søndagsturene... -hvor boblen gør sig udemærket i landskabet:)
Hvad gør du så til vinter?
APOCALYPSE skrev:
Hvad gør du så til vinter?

startet i skole som ligger i gå afstand, så bil ikke nødvendig mere...
og på slaveløn, har man egentligt ikke råd til bil -der kommer en billig veteranforsikring ind i billedet..
Selvskab og pris??

Kom frisk:)
en billig veteranforsikring er somregel betinget af at man har to biler - dvs en hverdagsbil og en orginal veteranbil .

så det bliver lidt svært
Hej igen...

Jeg tror nu egentlig godt man kan søge "dispensation" for kravet om 2 biler, hvis man kan kalde det det.

Hvis du fremlægger sagen som den er. Altså; du har ingen behov for bil som transportmiddel i det daglige, hvilket du nok kan dokumentere gennem lejekontrakt, samt bevis for skolegang i gå-afstand. Hvis du ligeledes bor centralt uden behov for bil til indkøb og lignende, tror jeg der er en chance.

Du har så bare til opgave at overbevise forsikringsselskabet om at din boble udelukkende er en hobby, som du lufter nogle få tusinde kilometer på årsbasis. Så vil de til gengæld, sandsynligvis, fremsætte krav om at se en helt original bil...

Men det er da et forsøg værd. Det gælder om at være en god forhandler. Forsikringsfolk er jo også "kun" mennesker, og de behøver ikke at være ens, så ring rundt, og få en snak... :)

Med venlig hilsen
Sebastian Parada
APOCALYPSE skrev:
Hej igen...

Jeg tror nu egentlig godt man kan søge "dispensation" for kravet om 2 biler, hvis man kan kalde det det.

Hvis du fremlægger sagen som den er. Altså; du har ingen behov for bil som transportmiddel i det daglige, hvilket du nok kan dokumentere gennem lejekontrakt, samt bevis for skolegang i gå-afstand. Hvis du ligeledes bor centralt uden behov for bil til indkøb og lignende, tror jeg der er en chance.

Du har så bare til opgave at overbevise forsikringsselskabet om at din boble udelukkende er en hobby, som du lufter nogle få tusinde kilometer på årsbasis. Så vil de til gengæld, sandsynligvis, fremsætte krav om at se en helt original bil...

Men det er da et forsøg værd. Det gælder om at være en god forhandler. Forsikringsfolk er jo også "kun" mennesker, og de behøver ikke at være ens, så ring rundt, og få en snak... :)

Med venlig hilsen
Sebastian Parada

ja, helt sikkert:)
ringer os og for en snak med nogle i morgen.
men hvem skal jeg ringe til?, hvilket selvskab har du/i?
Ja jeg har Alm. Brand, som du kan se lidt længere oppe i svarene... ;)
nogen som har erfaring med, at forsikre en `ombygget` bobbel som veteran??
(permalink) Split261 Member
Hej Sven69, jeg var tæt på at købe din bobbel for ca 1,5 år siden. Jeg var oppe i Roskilde og kigge på den hos Michael.

Det er rigtigt at den er samlet af flere forskellige årgange. Den er bygget på en 56 bund, men toppen er en 62 med isvejst oval bagrudesektion, om foldetaget er originalt til karossen ved jeg ikke, men bunden er ikke til foldetag. Derudover har den fået fjernet tagrenderne og fået afrundede dørene. Desuden er det Porsche forlygter der sidder på, samt teardrop baglygter. Den er så vidt jeg ved bygget for ca 8 år siden, jeg så den til dhb for en del år siden og forelskede mig i den. Og fandt den så pludselig til salg sidste forår.

Jeg valgte så istedet at købe en næsten original 54 oval i stedet for. Da der var begyndt at komme noget rust til syne. Og der var mange ting at tage fat på syntes jeg. Samt den var noget ombygget.

Men held og lykke med den, jeg syntes stilen er for fed. Og har for nyligt kigget på en anden brun bobbel dog uden foldetag. Så drømmen om en gammel brun bobbel med foldetag lever stadig i mit hjerte. Jeg har forresten nogle fede nye Repro Albert swan neck sidespejle til salg hvis det er? De vil være så fede til den.

VWenligst Split
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
sven69 skrev:
nogen som har erfaring med, at forsikre en `ombygget` bobbel som veteran??

veteranforsikring er beregnet til veteranbiler - så nej - jeg tror ikke det kan lade sig gøre - men man kan jo være heldig - du må prøve at ringe rundt til de forskellige og spørge , der er ikke andet at gøre..

men skal du ha 2 undtagelser

ikke veteran
&
ingen hverdagsbil

så er chancerne små - så tror jeg de bliver meget opmærksomme - derfor skrev jeg du nok burde hoppe på den til 2600,-

veteran forsikringen er jo kun billig fordi den er beregnet til dem der bevarer deres biler orginale og passer godt på at bevare dem orginale , det er jo derfor den er billig.
de er meget OBS på at holde dem der vil snyde/hustle ude , med go grund.

vil du ha en billig bil , skulle du ha købt en orginal bil..

forsikringen er meget bevidst om at feks især vw , ford 32 og volvo mfl tit er ombyggede..
de er jo selv interresse folk - og ser hvad der foregår på scenen

[quote=Split 261 ]Hej Sven69, jeg var tæt på at købe din bobbel for ca 1,5 år siden. Jeg var oppe i Roskilde og kigge på den hos Michael.

Det er rigtigt at den er samlet af flere forskellige årgange. Den er bygget på en 56 bund, men toppen er en 62 med isvejst oval bagrudesektion, om foldetaget er originalt til karossen ved jeg ikke, men bunden er ikke til foldetag. Derudover har den fået fjernet tagrenderne og fået afrundede dørene. Desuden er det Porsche forlygter der sidder på, samt teardrop baglygter. Den er så vidt jeg ved bygget for ca 8 år siden, jeg så den til dhb for en del år siden og forelskede mig i den. Og fandt den så pludselig til salg sidste forår.

Jeg valgte så istedet at købe en næsten original 54 oval i stedet for. Da der var begyndt at komme noget rust til syne. Og der var mange ting at tage fat på syntes jeg. Samt den var noget ombygget.

Men held og lykke med den, jeg syntes stilen er for fed. Og har for nyligt kigget på en anden brun bobbel dog uden foldetag. Så drømmen om en gammel brun bobbel med foldetag lever stadig i mit hjerte. Jeg har forresten nogle fede nye Repro Albert swan neck sidespejle til salg hvis det er? De vil være så fede til den.

VWenligst Split

ok, takker for informationen.
noget af et projekt den har været gennem alligevel, men nice!! -så findes der sq ingen som den:)
købte den også selv pga udseendet, da den er vildt fed..! den er også nysynet nu, rust lavet, kobling, forbro osv...
har faktisk kigget efter nogle sidespejle, har du eventuelt billeder af dem??
Ja der kommer et her. For der går lidt inden jeg igen får råd til sådan en fin bil.
VWenligst Split - tlf 20739887

Ps, den nederste minder om din.

Det lyder godt at den er blevet lavet, for føresædet var på vej ud gennem bunden da jeg kiggede på den.
317_20103.jpg
burgendybeutty12.jpg

vwsplit.se
[quote=Split 261 ]Ja der kommer et her. For der går lidt inden jeg igen får råd til sådan en fin bil.
VWenligst Split - tlf 20739887

Ps, den nederste minder om din.

Det lyder godt at den er blevet lavet, for føresædet var på vej ud gennem bunden da jeg kiggede på den.

ja, lige præcis. Tæt på at flintstone os blev misundelig på min bil... men det hele er svjest, så nu sidder man godt i recardo sæderne igen;)

Havde overvejet de sidespejle der, hvor billige er de??

ps. det nedereste billed er lige min smag, havde faktisk regnet med, at min skulle se sådan ud -dvs skal have kofanger og sideliste smidt i nakken på den.
Jamen de skal koste det samme som jeg har givet: 2500kr incl fragt

Hihi ja jeg kiggede noget på sædet, nedefra selvom den var næsten umulig at kigge ind under. Hvordan blev den synet med de Recaro sæder, for man kunne jo slet ikke trække håndbremsen? Jeg har evt også sidelister liggende.
VWenligst Split
vwsplit.se
der må være nogen med gode erfaringer:)?
jeg skriver jo til dig at :

efter bogen er det uladsiggøreligt...

skulle der alligevel være en eller to der har været så heldig at få deres bil forsikret alligevel - så står de vel ikke frem , for at måske blive opdaget i deres knap så "lovlige" foretagene , det må du ha forståelse for.

jeg skriver at du selv skal prøve at ringe rundt og overtale dem, prøv nu det først
(permalink) SorenJ Member
sven69 skrev:
der må være nogen med gode erfaringer:)?

Helt ærligt så tror jeg sgu du har fået de guldkorn der er at hente. Stort set alle, hvis ikke alle, selskaber der tilbyder veteran forskiring er nævnt her. Oven i det har du fået et par gode bud på hvorfor du ikke skal regne med veteran forsikring.

Hvis jeg ville jeg ringe og snakke med selskaberne og høre om de vil acceptere din bil eller også ville jeg snuppe det tilbud på 2600 kr som du har fået.

Det skal lige siges at jeg ikke er bitter, men jeg tror ikke du har meget andet valg end at bide i det sure æble og betale prisen.

Ring: 28118212

Reply

You must log in to post.