Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Donkraft under bilen...

Tags:
No tags yet.

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej med jer...

Jeg har lige købt mig en billig donkraft i Harald Skrald. Det er ellers sådan en på hjul og det hele..., ja, det er nu normalt ikke sådan noget billigt noget jeg har mest fidus til, og slet ikke når det angår ting hvor man værdsætter høj sikkerhed. Men..., nu blev jeg altså sendt direkte i Harald Nyborg af en specialist, som mente jeg var lige så godt tjent med sådan en donkraft, end en af hans 10 tons til 20.000 stærke. Derfor blev det en donkraft til 89,- kr. :)

Nå.., det var vist en lang sludder for ingen ting..., mit spørgsmål er nemlig; hvor må jeg løfte på min bil?? Ikke fordi min bil er rusten eller noget, men det ville jo være træls hvis donkraften gik gennem bunden!!!

Med venlig hilsen
Sebastian Parada
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De her punkter kender du nok :) det er vel nogle af de mest holdbare... bruger dem når jeg har en bil på en lift.

Et nejgodt sted er jo være midt på en bundplade.

Når bilen er komplet er tyngdepunktet jo længere bagtil pga. motoren, og det er jo også derfor at donkraft fæstet er hvor det er.

og så kan man jo altid ligge et passende brædde i mellem donkraft og bil for at fordele trykket.

mvh Tonni
punktdonk.jpg

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for svar Tonni...!

Ved du også om det er forsvarligt at blokke bilen op for vinteren på 4 af disse Jack stands?

Jeg havde forestillet mig at stille 2 yderligt på forakslen og 2 yderligt på bagakslen for ligesom at aflaste affjedringen lidt, og samtidig have let adgang til undersiden af bilen.

Der står 3 ton påtrykt på hver af mine Jack stands, så det burde jo ikke være et problem med en bil med egenvægt på 775 kg, men kan mine Jack stands holde til belastningen i længden også??


Med venlig hilsen
Sebastian Parada
IMG_1664.jpg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 16 years siden | | | |
:D bum bum nu ved jeg ikke om jeg er den bedste at spørge, men jeg kan godt se dilemmaet... kan det holde til længere tids belastning... tja... :)

nu kender jeg ikke dem på billedet men hvis man tænker det igennem et par gange (hvilket er det eneste kort jeg har på hånden...) så er det vel et spørgsmål om at stole på producenten... eller en evt. test...

mht at det kun er sådan en lille tab/hak der holder hele vægten, som det ser ud på billedet, så tror jeg det holder godt nok så længe der ikke er slør i skidtet eller at bilen bliver skubbet på...
jeg har kigget på en del palle reoler / dæk reoler der egentlig heller ikke så speciel sikre ud da der bare skulle knække en enkelt tab for at det hele ville ramle sammen, men de gjorde det de skulle... så mon ikke det virker

det er alt hvad jeg kan hjælpe med der, men nu er der jo lagt op til debat og der er garanteret en der er klogere end mig på området statik og styrkelærer, så kan vi jo lære noget begge to :D

Reply

You must log in to post.