Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  vw golf 1`er --hot eller not??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg er den nogenlunde tilfredse ejer af ovennævnte dyt--(kun nogenlunde, fordi jeg hellere vil have en bay el splitbus-leder stadig)
Nå men nu har jeg så chancen for at komme af med denne golf--jeg har været uforskyldt impliceret i et uheld og forsikringen har tilbudt mig kr 9500, for bilen, svarende til skadens pris-eller udbedring af skaden frit valg for mig!
Fair nok med det frie valg, men hvad kan bedst betale sig for mig?--at modtage pengene her og nu eller at få bilen lavet og sælge den efterfølgende?
Er den nem at sælge sådan en gammel 1`er, og til hvilken pris ?? --er den hot eller not??----facts om bilen: vw diesel 1983 4-dørs m. orig soltag ,træk automatgear, ikke særlig pæn i lak (original) gul kun overflade rust km300000 kører og starter godt , synet januar 07- kan synes igen-----efter min mening en sjov og økonomisk lille bil der snart bliver klassiker, eller måske allerede er???

SKA DEN D
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
En gammel firedørs der har gået 300k! Ta'du de 9 et halvt klik!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
en gammel 1'er er efterhånden sjælden, og en diesel automatik er da helt sikkert ikke nogen der er mange tilbage af.

Hvis den overordnet er i god stand synes jeg 9500 er for lidt....

Lars (kører også G1 aut)

-------------------------------------------
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Hehe!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
1-1 til de rødhårede
(permalink) thogaa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sig til dem, at du skal ha 20kg ellers kan de jo bare finde en tilsvarende bil.

Kender en, som blev budt 22 for sin T4 2.5 TDI, og sagde til taks, at de jo bare kunne finde en tilsvarende. Det endte med en check på 40 :)

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Samme diskussion i 1974: Jeg har den her gamle folkevogn. Er egentlig glad for den, men der er ikke noget varme i den og man kan ikke se en skid ud af de 2 små bagruder. Den har gigtklapper og stoftag. Forsikringen har tilbudt mig 400 kr, enten til at få den lavet eller få den skrottet. Den bliver jo aldrig mere værd, skulle jeg ikke bare få den skrottet...
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm, så skulle man måske stille det samme spørgsmål på en vandkølet forum.... Det kunne jo være man fik mere relevante svar?

Bare en tanke!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Jettadriver Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har selv en Golf 1 og jo de er på vej til at stige i kurs - ligesom med luftkølede er de første de mest sjældne og dermed dyreste. En diesel med automatgear er nok lidt speciel men de fleste vil jo nok helst eje en GTi - ikke dermed sagt din ikke er til at sælge! jeg synes det er fedt at nogle gør noget for at redde 1'erne ligesom de luftkølede.

Valget er selvfølgeligt dit eget - det er klart! :)

Skulle du vælge og lade den gå til de evige bil-marker så sørg da evt. for at nogle stumper evt. kunne overdrages til andre Golf 1 ejere - nu skriver du ikke hvor du kommer fra men jeg kunne da sagtens bruge diverse stumper sikkert. Måske lidt svært når forsikringen er indblandet men:

Kontakt mig gerne på mail hvis det skulle ske. volkswagen-forever@ofir.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak for mange hurtige og gode svar.
jeg kan ikke kræve flere penge af forsikringen--skaden er opgjordt til de 9500kr, og dem kan jeg få,og erklære bilen totalskadet--eller få skaden repareret.
Det er kun et tilbud fra en venlig taksator, om at udbetale pengene istedet for at lave bilen, så flere penge på bordet eksisterer ikke som mulighed Hvis jeg får den repareret hvad er den så værd bagefter? over eller under de 9500 ??
Jeg ved ikke om man kan få lov til at beholde "vraget" hvis den dør
vh
michael
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kommer an på hvor rusten den er og hvor mekanisk god den er - for de 9500 laver de jo kun skaden - de laver ikke rust eller mekanik med mindre det har været skadet - du kan nok godt få 9500 for den vist den er nysynet og iorden .

men skal der laves noget på den ud over skaden til de 9500 , så få pengene
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
som udgangspunkt vil jeg da mene vraget er dit hvis du modtager pengene, de dækker jo kun reperationen, det er jo stadig din bil. dvs. du kan vælge 9500+smadret bil eller fikset bil og 0,00kr.

/Mads
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
får man de penge forsikringsselskabet udbetaler - så er ejendomretten til bilen deres - og papirene bliver i princippet totaltskadet - dvs der skal betales ny afgift på den vist den skal genopbygges -

man kan i få tilfælde aftale at man får bilen og pengene , men det er sjældent forsikringen går med til det - man kan også købe den af dem for mere end en hugger vil betale - men igen , det er sjældent de gør det.

og hvad skal man med en bil uden papirer , tror det er for dyrt at betale genopbygningsafgift på en G1 , men jeg ved det ikke
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bulli Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja ib det kunne man en gang det kan man ikke mere,de bliver sat på en form for auktion som hugger og andre erhvervsdrivene kan byde på.vil nemlig have min carina i dec sidste år men det kunne man ikke mere

hilsen kylle
(permalink) Kaad Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Få den lavet!!!! Det er jo gratis!
-------------------------------------------
2364 4950
'72 Bay / '76 Jagtvogn
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bulli skrev:
ja ib det kunne man en gang det kan man ikke mere,de bliver sat på en form for auktion som hugger og andre erhvervsdrivene kan byde på.vil nemlig have min carina i dec sidste år men det kunne man ikke mere

hilsen kylle


mon ikke der findes en form for forståelse med special biler ...


eller er det vel bare at finde en moms registreret der kan købe den for en.

tror en gammel vw er mere værd for en samler end for en hugger næsten uanset hvor meget den er skadet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rosendal Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har selv tre 1'er på nuværene tidspunkt. Der imellem en Org. GTD jeg bruger hverdag. Jeg havde fået lavet skaden. Hvis den er "nysynet", og der ikke er vildt meget rust kan det sagtens betale sig at få lavet skaden. Nu har du jo ikke fortalt hvad der skal laves, eller har jeg overset noget? Men jeg havde fået lavet skaden. Du kan ihvertfald altid rykke de 9500kr hjem på den igen.
-------------------------------------------
rosendalss@hotmail.com - 28151373
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |

ok---tak for kommentar

mic
(permalink) Chritte Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
bulli skrev:
ja ib det kunne man en gang det kan man ikke mere,de bliver sat på en form for auktion som hugger og andre erhvervsdrivene kan byde på.vil nemlig have min carina i dec sidste år men det kunne man ikke mere

hilsen kylle


mon ikke der findes en form for forståelse med special biler ...


eller er det vel bare at finde en moms registreret der kan købe den for en.

tror en gammel vw er mere værd for en samler end for en hugger næsten uanset hvor meget den er skadet



Jeg kender en som havde/har en Ford Zephyr som blev skadet i forbindelse med tyveri - han forlangte selvfølgelig at den blev lavet eller at de fandt en ny i tilsvarende stand og km...

Det kunne de ikke, og de kunne heller ikke skaffe de dele der skulle bruges plus det er svært at taksere sådan en bil, så det endte med at han beholdte bilen og fik bilens ca vurderingspris, derfra fratrukket en eller anden % sats og så måtte han selv få den lavet og så var forsikringen ude af det...

Netop fordi det var et specialbil... men ellers er det rigtigt, så skal man være momsregistreret og være tilmeldt den auktion for at du kan gøre det idag... meen har har altså hørt om at det stadig sker...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ville få den lavet! En 4 dørs G1 med aut og original soltag! Dem er der ikke mange af!
(permalink) Kelvin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den lyder til at være bevaringsværdig. Lad den leve

Kelvin
-------------------------------------------
Brovst Nordj. 22 50 50 23
(permalink) vwtossen.dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
der er ikke mange tilbage lad den leve det ville være en skam og lade den dø, der er alt for mange vwer der er gået til på den måde . de 9500 kan den altid sælges for

Reply

You must log in to post.