Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Hvilke tidsmæssig korrekte original farver findes til ovalen af årgang 1957?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prairie beige er vist en anelse mørkere - mere nougat farvet. Men jeg kan godt se hvad I mener, det kræver en lidt mørkere lak at "kunne bære" et sæt polerede fælge.
-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Mette Administrator
[quote=Käfer]Prairie beige er vist en anelse mørkere - mere nougat farvet. Men jeg kan godt se hvad I mener, det kræver en lidt mørkere lak at "kunne bære" et sæt polerede fælge.

Nemmerlig - og "yeah, what Ib said".. :wink:
~Mette
(permalink) Rasser Member
Nej nej nej :-(

Nu må jeg hellere komme ud af busken.

Jeg skal igang med min 62 her til vinter, og har derfor gået i over et halvt år og spekuleret over hvad farve den skulle ha (bare spørg Mette ;-) ). For ca. 3 måneder siden besluttede jeg mig så endeligt for at den skulle være beige og det skulle være L378 - Praire Beige fordi jeg ikke kendte andre eller havde hørt om andre der havde en bil i den farve (og selvfølgelig fordi det er en fed beige nuance). Jeg har i den seneste tid brugt en del energi og tid på at forsøge og finde et sted hvor de kan blande netop den farve (og det er sateme ikke nemt at finde). Det føles bare så pissesurt lige nu at du har valgt præcis den samme farve, og så vidt jeg kan forstå vil du også ha popouts/foldetag osv. gæt engang hvem der også skal det? jeg har valgt sandfarvet foldetag, og brun/creme kabine.

ævævævævævævævævævævævævævævævæv :-(

Jeg er ikke negativ på dig over du har valgt den samme farve, for jeg har jo selvfølgelig ikke førsteret til en farve bare fordi jeg har valgt den først. Men jeg er selvfølgelig bare bundærgelig over at du nu har valgt den samme farve. Jeg har netop med vilje gået stille med døren for at andre ikke skulle vælge den samme farve. Jeg syntes i hvert fald bare lige du skulle vide at der så kommer til at rulle 2 biler rundt med præcis samme farve i lille Danmark næste år.

anyway... jeg regner med at holde mig til L378 Praire Beige alligevel, jeg kan simpelthen ikke overskue at skulle til at "designe" hele bilen igen... jeg har simelthen brugt så meget tid og energi på det at jeg ikke orker at skulle ombestemme det hele.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote=Käfer]Ok, skal have polerede fuchs på? Har også gået og tænkt på Anthrasit grå men den er jo ikke tidsmæssig korrekt vel? Jeg går efter et old school look.

Hej Allan, jamen det vil jeg gøre - skal jo også lige have fat i det krom kranse til forlygterne.. har du været ovre og kigge på baljen? :) (Den er jo helt gal med farven!!)

hehe ja anthracit grå ville være et fint valg.... det komiske er så at det faktisk er den farve min bil er nu.

Vi kan i hvert fald hurtigt blive enige om hvad der er hot or not i farveverdenen... ;-)
(permalink) thogaa Member
Lav da en bilbytte-tråd, så vi kan få de farver, vi vil ha! :) (fuld)
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
Rasser skrev:
Nej nej nej :-(

Nu må jeg hellere komme ud af busken.

Jeg skal igang med min 62 her til vinter, og har derfor gået i over et halvt år og spekuleret over hvad farve den skulle ha (bare spørg Mette ;-) ). For ca. 3 måneder siden besluttede jeg mig så endeligt for at den skulle være beige og det skulle være L378 - Praire Beige fordi jeg ikke kendte andre eller havde hørt om andre der havde en bil i den farve (og selvfølgelig fordi det er en fed beige nuance). Jeg har i den seneste tid brugt en del energi og tid på at forsøge og finde et sted hvor de kan blande netop den farve (og det er sateme ikke nemt at finde). Det føles bare så pissesurt lige nu at du har valgt præcis den samme farve, og så vidt jeg kan forstå vil du også ha popouts/foldetag osv. gæt engang hvem der også skal det? jeg har valgt sandfarvet foldetag, og brun/creme kabine.

ævævævævævævævævævævævævævævævæv :-(

Jeg er ikke negativ på dig over du har valgt den samme farve, for jeg har jo selvfølgelig ikke førsteret til en farve bare fordi jeg har valgt den først. Men jeg er selvfølgelig bare bundærgelig over at du nu har valgt den samme farve. Jeg har netop med vilje gået stille med døren for at andre ikke skulle vælge den samme farve. Jeg syntes i hvert fald bare lige du skulle vide at der så kommer til at rulle 2 biler rundt med præcis samme farve i lille Danmark næste år.

anyway... jeg regner med at holde mig til L378 Praire Beige alligevel, jeg kan simpelthen ikke overskue at skulle til at "designe" hele bilen igen... jeg har simelthen brugt så meget tid og energi på det at jeg ikke orker at skulle ombestemme det hele.

Hej Rasser, det var sgu ikke sådan ment vidste det ikke - men jeg kommer til at få bling bling fælge og kommer til at trille rundt på sjælland.. men kan kun give dig ret i at det er en fed farve.
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Søren Rasmussen Member
Jeg stemmer for den her Nicolaj...

Mener den hedder kansas beige.

Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
Undskyld for de store billeder...

Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) thogaa Member
Inspiration?

almuegrå sokkelmaling:

40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
Bare lige til info:
Jeg kommer til at rulle på BRM eller detaljerede flat4 fuchs, 205/70 i røven, og 135/80 i front, op med røven, ned med næsen, sandfarvet foldetag ("tan" som amerikanerne kalder det), old school "stor" motor med clean look og stor potte hængende bagud, pop out ruder, Beige himmel, sæder med den midterste del i chokolade alcantara og de yderste dele af siddefladen i creme vinyl eller læder. Tæpper bliver enten lys eller mørkbrun, T bars, Fingergrip Gene Berg shifter, speedwell rat, 5" mallory omdr. tæller, autometer olietemp. ur osv. osv.
Regner med at køre lidt cal-look stil (som jeg i forvejen har på min nu), dvs. beholder stadig mine lister osv. på.
Har også gået og leget lidt med tanken om en rød kabine, men det bliver nok lidt et sats med rød kabine.... der skal farven bare ramme helt plet for at det ikke ser kikset ud.

Men når du har fundet et sted de kan blande farven så må du meget gerne give mig lyd, jeg har nemlig gået forgæves en del steder nu.

Her er mere inspiration... så du kan komme på andre tanker ;-)

Skagen_2.jpg
DSC00206.jpg
anthracit.jpg

Det lyder sgu godt nok som om det bliver en hård vogn! Ja jeg regner med at 1914ccm bliver i, skal have lister, popouts og original kofangere på - ved ikke lige mht farve på foldetag men prøver at holde en igen tidsmæssigt korrekt rød eller beige stue og så selvfølgelig de små sorte nr.plader.:) Bilen får vent. skiver, dropspindler og en smallet forbro fra Angora - og så bliver den selvfølgelig smasket i knæ både for og bag.. det er jo ikke en dragracer men en lowrider så ingen extra ure i kabinen. Det vigtige for mig er; at man bare kan hæve den og smide standard hjul på så står den næsten helt original. Men jeg glæder mig som et lille barn og skal nok sørge for at der bliver lagt lidt billeder ind af operationen..
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) -Mikkel- Member
Min første boble fra 56 var en usædvanlig, men org. farve fra 56 der hedder "horizontblau". det er en meget lyseblå (lidt lysere end den ofte set slut 60er/start 70er lyseblå). Den er ekstremt flot og et overset valg efter min mening- måske var det en ide?

(Jeg har desværre ikke nogen billeder)

mvh Mikkel

Reply

You must log in to post.