Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Jesper's Crew Cab 1966

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der kommet lidt gang i T265 projektet.
Projektet er købt for et par år siden, men var ikke på prioteringslisten før i år. Så nu skulle der gøres lidt ved den. Bilen er med norske papirer og er købt rullende med den gamle gearkasse og original forbro.
Bilen er blevet sandblæst og alt rust er blæst væk. Bilen var virkelig nem at gå til. Dog var der det problem, at bilen var ringe svejst. Der er lavet ny varebund, højre bagerste hjørne, passagerdør og paneler og det hele var simpelthen for dårligt til bilen. Så det skal laves om
119-1997_IMG.jpg
117-1788_IMG.jpg
117-1787_IMG.jpg
119-1992_IMG.jpg
119-1993_IMG.jpg
119-1998_IMG.jpg
119-1999_IMG.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja jeg kan jo lige så godt spørge for den kommer alligevel

og hvorfor ikke lave den færdig til dig selv ??

hvad koster den ????
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad koster den ?
Og hvor i Jylland står den ?
Er den komplet eller som på billederne ?

Mvh Morten.
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så det starter med et skridt baglæns.......det var på med vinkelsliberen......
Billede022.jpg
Billede023.jpg
Billede025.jpg
Billede026.jpg
Billede027.jpg
Billede003.jpg
Billede001.jpg
Billede002.jpg
DSC00071.jpg
DSC00079.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
DSC000001.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du har jo ret Bornholmer...:).....Jeg sælger bilen grundet andet nyindkøbt 265 projekt. Jeg påbegynder arbejdet for ikke at stå med salgsprojekt, der er helt uoverskueligt....Dvs.... med det arbejder, der bliver gjort er der basis for en rigtig god og sund crew cab.....:)

Bilen er nu adskilt og jeg er undervejs i genopbygningen. Jeg førsøger at lave bilen så tæt på originalsamlinger som muligt.

Jeg har på nuværende tidspunkt lavet panelerne....Der er indkøbt ny/brugt passagerdør (rustfri men med bule) grundet at den gamle dør er skæv i bunden efter dårlig genopbygning....

Der er generelt brugt stumper fra Volkswarenhaus og Gerson.....

Jeg fortsætter opbygningen, og der kan bydes ind på bilen undervejs. Det er klart at jo mere svejsearbejde jeg laver, jo mere forventer jeg at få for projektet.

Bilen er ikke helt komplet, men det meste er der. (døre, bagklap, undervogn, lygter, instrumenter-rat, glas og sæder)

Prisniveauet bliver 45000 plus.

Ved interesere byd da på min mail jesper_arndt@hotmail.com eller på telefon 3094 8616. Og såfremt i har spørgsmål til detaljer så bare fyr løs......Flere billeder kommer på...


mvh Jesper
DSC00001.jpg
DSC00002.jpg
DSC00003.jpg
DSC00005.jpg
DSC00007.jpg
DSC00008.jpg
DSC00009.jpg
DSC00010.jpg
DSC00011.jpg
DSC00012.jpg
DSC00018.jpg
DSC00019.jpg
DSC00020.jpg
DSC00021.jpg
DSC00022.jpg
DSC00023.jpg
DSC00024.jpg
DSC00025.jpg
DSC00026.jpg
DSC00027.jpg
DSC00028.jpg
DSC00029.jpg
DSC00030.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Jesper.

Den ramme som den hænger i, vil det være muligt at få nogle mål på den. Jeg skal selv bruge sådan en til vinter til min split (evt. købe den hvis du ikke skal bruge den mere).

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er sgu flot arbejde du får lavet med det rust, modsat det der var lavet før.

Jeg kunne sgu også godt bruge de mål på den vogn.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det nemmeste er næsten at klodse bussen op og skrue undervogn og drivenheden ned.

Jeg lavede en forreste ramme der hænger i kofanger ophængene og en bagste ramme der hænger i de to huller i hovedvangerne suppleret med beslag for bagpanel.

Derefter en firkantet vogn med hjul og en stander i hver ende og så ellers bare forbinde dem med et hjemmbikset drejeled.....

Billeder vedlagt.....

Vognen skal jeg bruge til mit næste projekt....desværre....Men køb bussen til den rigtige pris og vognen følger med...:)


Billede00000001.jpg
Billede000.jpg
Billede00999__4_.jpg
Billede00999__5_.jpg
Billede018.jpg
Billede004.jpg
Billede005.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her lidt flere billeder af panel under passagerdør.......

I øvrigt hej Søren....Håber det går vel i Vanløse..... I skal ikke have bussen tilbage igen...???...:)

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
DSC00031.jpg
DSC00032.jpg
DSC00033.jpg
DSC00034.jpg
DSC00040.jpg
DSC00041.jpg
DSC00042.jpg
DSC00043.jpg
DSC00044.jpg
DSC00045.jpg
DSC00046.jpg
DSC00047.jpg
DSC00048.jpg
DSC00049.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Weekenden bød på en mulighed i værkstedet.....så er det jo med at benytte sig af det...og få låst døren.....:)

Turen var kommet til det bageste hjørne, som måtte skiftes grundet en dårlig reparation.....

Først var det af med det gamle hjørne...
DSC00006.jpg
DSC00007.jpg
DSC00008.jpg
DSC00009.jpg
DSC00010.jpg
DSC00011.jpg
DSC00012.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Herefter måtte vanger og batteripladen rengøres og repareres....
DSC00017.jpg
DSC00018.jpg
DSC00019.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så var det på med det nye hjørne fra Volkswarenhaus.....Og det passer bare!!!!!
Jeg må sige at det aldrig kan betale sig med sekundære stumper...... I et bus projekt idag må man sige at selv prima pladedele er en mindre omkostning set i det samlede billede......Så mit råd er helt klart...køb kun kvalitet hvis du kan finde det.....!!!!
DSC00020.jpg
DSC00021.jpg
DSC00022.jpg
DSC00023.jpg
DSC00024.jpg
DSC00025.jpg
DSC00026.jpg
DSC00028.jpg
DSC00029.jpg
DSC00030.jpg
DSC00032.jpg
DSC00033.jpg
DSC00034.jpg
DSC00035.jpg
DSC00036.jpg
DSC00039.jpg
DSC00042.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
DSC00045.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Top arbejde, flot udført. Jeg får lyst til at gå i gang med min bus.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er bare med at komme i gang....:)

Det er sgu helt hyggeligt når blot forholdene er i orden "læs drejbar ramme" og bilen er ren "læs sandblæst".......

Du kender ikke én der skal køre i T265 til sommer???....:)


J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kender en der gerne vil, men som har bundet sine penge op i en type 1 fra 1964 lige i øjeblikket ;)

Og ja, sådan en ramme skal jeg have bygget.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Flot arbejde Jesper! Det er en top-redning.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så skal capen blæses ren og epoxyprimes inden det sidste svejsning skal laves og bunden lægges i ...:)
DSC000011111__1_.jpg
DSC000011111__2_.jpg
DSC000011111__3_.jpg
DSC000011111__4_.jpg
DSC000011111__5_.jpg
DSC000011111__6_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Når vi nu er igang....så er næste projekt for Nikolaj (den nye ejer af capen) denne fine panel fra 1966....Super fin, med en dansk historie.......:)
DSC00016.jpg
DSC00018.jpg
DSC00019.jpg
DSC00020.jpg
DSC00021.jpg
DSC00022.jpg
DSC00023.jpg
DSC00024.jpg
DSC00025.jpg
DSC00026.jpg
DSC00027.jpg
DSC00028.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jesper_arndt skrev:
Når vi nu er igang....så er næste projekt for Nikolaj (den nye ejer af capen) denne fine panel fra 1966....Super fin, med en dansk historie.......:)


var den ikke røget til Holland eller Belgien på et tidspunkt?

fed er den under alle omstændigheder
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for en super spændende tråd Jesper, jeg synes det er fedt for rookies som jeg selv, at du viser helt ned i detaljen hvordan man gør..

Har du en donorbus?.. eller er det stumper du har fået alle mulige steder fra??

Flere indlæg fra dig tak :D

Vibeke
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak skal du da há.....:) Crewcapen er købt næsten komplet. Det kan være et kæmpe problem, når bilen står rå uden alle stumperne, prøver fortrinsvis at købe dem hvor alt er med, og helst monteret...så kan man selv få chancen for at skille den lidt forsigig ad..;)......det giver alt for mange stumpmarkeder før den bliver komplet ellers.....:)

Bagerbilen er fra DK. Historien går på, at der var tre af dem og de andre røg vist udenlands.....men denne blev reddet på stregen.... virkelig pæn må den siges at være... Ejeren (Nikolaj), som også har købt capen, er nu blevet godt og grundig VWskadet af vores bekendtskab....Det viste sig at manden gik VWannonymt rundt i Horsens med en sådan bus på "stand by"....Synes ellers vi kendte hver en VWkrog i denne by, men man kan blive overrasket... Nu har han lige fået et projekt mere, så han kan få lidt at stresse over.....:).......Nu holder vi ild i ham og får ham presset ham gennem projekt265....:) Han håber selv på sensommeren 08......

J.
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så blev cap'en epoxyprimet.....20 liter blev brugt...:)
DSC00013.jpg
DSC00015.jpg
DSC00016.jpg
DSC00017.jpg
DSC00018.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964

Reply »

You must log in to post.