Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skal jeg have specielle eller smedede eller ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg sidder lige og blader inde i køb og salg. Og der er én der har et fint turbosæt til salg.
Blandt de interesserede købere, der en der spørger om han skal have specielle plejlstænger.
Jeg ved godt at det er en trend blandt motortunere, især på andre biler, Golf VR6 f.eks.
Men rolig nu ! I min gamle 2,6L type4 motor som "præsidenten" kører race med, sidder der almindelige type1 plejlstænger, dog fra Pautermachine med kraftigere bolte i.
Jeg så også en på nettet der en dag kaldte stemplerne i en VR6 motor for "skodstempler" og han ville råde en til at købe nogen smedede.
Det kan hidse mig op. Jeg har en VW Polo 16V og hvis jeg kigger på de stempler der sidder i den, så er det fine små lette ting med en eller anden form for teflon behandling eller hvad ved jeg. Prøv at tænk alle de std. biler der kører hundredetusinde vis af problemfrie km. Hvis folk bare ville sørge for at de fik noget frisk olie og et filter hver 8-10.000 km. Det kunne køre for evigt.
I skal ikke bilde mig ind at det er bedre at få nogen "smedede" som en eller anden mexicaner har stået og drejet. JE og AA og hvad de hedder.
Jeg var ude ved Laukunds Auto en dag og han laver nogen Ford-motorer til "Lotus"-biler. Ford Zetec hedder de. Og han havde i den seneste brugt nogen, jeg kan ikke huske navnet, kryptonitbolte, meget kendt. Men hvis hovedlejerne og plejllejerne havde bevæget sig før. Så summede de rundt nu, så der kom originale bolte i til næste sæson.
Det er fint når man ikke kan få andet til det helt specielle projekt man absolut ikke kan leve uden.
Men hvis den originale stump passer, så kør med den !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Lærerig læsning.
Frank fortæller/viser du ikke snart hvad det er for et projekt du har gang i?
Jeg fornemmer jeg har luret dig lidt da du jo er begyndt at handle en del ting ind - skal du til at køre Type 1 igen?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jamen jeg har købt et Chesil Speedster byggesæt. Men lad os nu se om det overhovedet er noget for mig. Teknikken er ikke noget problem, jeg er mere nervøs for min manglende evne til at få bilen til at se pæn ud.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det skal vi nok hjælpe dig med ;-)

MHT stemplerne i en VR6, (Hvertfald de tidlige modeller) Så ER der faktisk et "problem" når man nærmer sig de 330 hk. Det kniwer at de kan holde til meget ladetryk. Om det er ændret i modellerne efter ca. 2003 ved jeg ikke. Men de er osse ALT for nye til os.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er sku´da ikke ladetrykket der klemmer dem i stykker. Personligt tror jeg det er tændingsbanken og så finder man bare nogen stempler der er kraftige (læs tunge) nok til at tåle slagene.
Tændingbanken ved høje omdr-tal er sikkert pga. af brændstofmangel. Men hvad ved jeg ? Jeg har aldrig bygget turbo på noget.
Skulle de virkeligt udvikle så meget forbrændingstryk at de går i stykker ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

Skulle de virkeligt udvikle så meget forbrændingstryk at de går i stykker ?

Det er hvad de erfarne VR6 tunere siger, - og gør.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Jamen jeg har købt et Chesil Speedster byggesæt. Men lad os nu se om det overhovedet er noget for mig. Teknikken er ikke noget problem, jeg er mere nervøs for min manglende evne til at få bilen til at se pæn ud.


Fedt Frank !!!

Selvfølgelig kan du det...

Mvh John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Lad os nu se, den kommer nok aldrig at køre. Men det er altid hyggeligt at snakke om det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.