Jeg sidder lige og blader inde i køb og salg. Og der er én der har et fint turbosæt til salg.
Blandt de interesserede købere, der en der spørger om han skal have specielle plejlstænger.
Jeg ved godt at det er en trend blandt motortunere, især på andre biler, Golf VR6 f.eks.
Men rolig nu ! I min gamle 2,6L type4 motor som "præsidenten" kører race med, sidder der almindelige type1 plejlstænger, dog fra Pautermachine med kraftigere bolte i.
Jeg så også en på nettet der en dag kaldte stemplerne i en VR6 motor for "skodstempler" og han ville råde en til at købe nogen smedede.
Det kan hidse mig op. Jeg har en VW Polo 16V og hvis jeg kigger på de stempler der sidder i den, så er det fine små lette ting med en eller anden form for teflon behandling eller hvad ved jeg. Prøv at tænk alle de std. biler der kører hundredetusinde vis af problemfrie km. Hvis folk bare ville sørge for at de fik noget frisk olie og et filter hver 8-10.000 km. Det kunne køre for evigt.
I skal ikke bilde mig ind at det er bedre at få nogen "smedede" som en eller anden mexicaner har stået og drejet. JE og AA og hvad de hedder.
Jeg var ude ved Laukunds Auto en dag og han laver nogen Ford-motorer til "Lotus"-biler. Ford Zetec hedder de. Og han havde i den seneste brugt nogen, jeg kan ikke huske navnet, kryptonitbolte, meget kendt. Men hvis hovedlejerne og plejllejerne havde bevæget sig før. Så summede de rundt nu, så der kom originale bolte i til næste sæson.
Det er fint når man ikke kan få andet til det helt specielle projekt man absolut ikke kan leve uden.
Men hvis den originale stump passer, så kør med den !
Blandt de interesserede købere, der en der spørger om han skal have specielle plejlstænger.
Jeg ved godt at det er en trend blandt motortunere, især på andre biler, Golf VR6 f.eks.
Men rolig nu ! I min gamle 2,6L type4 motor som "præsidenten" kører race med, sidder der almindelige type1 plejlstænger, dog fra Pautermachine med kraftigere bolte i.
Jeg så også en på nettet der en dag kaldte stemplerne i en VR6 motor for "skodstempler" og han ville råde en til at købe nogen smedede.
Det kan hidse mig op. Jeg har en VW Polo 16V og hvis jeg kigger på de stempler der sidder i den, så er det fine små lette ting med en eller anden form for teflon behandling eller hvad ved jeg. Prøv at tænk alle de std. biler der kører hundredetusinde vis af problemfrie km. Hvis folk bare ville sørge for at de fik noget frisk olie og et filter hver 8-10.000 km. Det kunne køre for evigt.
I skal ikke bilde mig ind at det er bedre at få nogen "smedede" som en eller anden mexicaner har stået og drejet. JE og AA og hvad de hedder.
Jeg var ude ved Laukunds Auto en dag og han laver nogen Ford-motorer til "Lotus"-biler. Ford Zetec hedder de. Og han havde i den seneste brugt nogen, jeg kan ikke huske navnet, kryptonitbolte, meget kendt. Men hvis hovedlejerne og plejllejerne havde bevæget sig før. Så summede de rundt nu, så der kom originale bolte i til næste sæson.
Det er fint når man ikke kan få andet til det helt specielle projekt man absolut ikke kan leve uden.
Men hvis den originale stump passer, så kør med den !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.



